• anette30

Börjat med pergotime

Hej! Jag har precis påbörjat behandling med pergotime. Vad jag har kommit fram till genom att läsa här på familjeliv så kollar man antal ägg som mognat innan äl? Stämmer det? Jag fick inte tid för undersökning förren efter beräknad mens.. Men tänk om fler ägg lossnar o många blir befruktade?  Då är det ju lite sent att göra något åt det vid tidpunkten för mens..Har jag fattat helt fel? Ser ju att det står att en del får sexförbud när det är 2 ägg el flera som mognat..

• Svar på tråden Börjat med pergotime
  • rky

Nu har jag ätit upp min dubbelkur med pergo så n u håller jag tummarna för att det finns ett lite ägg där inne som vill växa så det knakar :)

hur går det för er andra? 

• Mumman
    rky skrev 2011-05-26 15:50:06 följande:
    Nu har jag ätit upp min dubbelkur med pergo så n u håller jag tummarna för att det finns ett lite ägg där inne som vill växa så det knakar :)

hur går det för er andra? 
    Får hålla tummarna att det är ett ägg på G då! :)
  • JM76

Jag tar mina första Pergo på torsdag. VUL 10/6. Trippelkur.

• Mumman
    JM76 skrev 2011-05-30 12:35:39 följande:
    Jag tar mina första Pergo på torsdag. VUL 10/6. Trippelkur.
    Lycka till! :)
  • rky

Min försök med dubbelkur fungerade inte heller:( ingen ägglossning, så nu skulle vi ta semester och återkomma i augusti för att börja med sprutor istället, det kommer bli en låång sommar...

• Mumman
    rky skrev 2011-06-09 15:11:23 följande:
    Min försök med dubbelkur fungerade inte heller:( ingen ägglossning, så nu skulle vi ta semester och återkomma i augusti för att börja med sprutor istället, det kommer bli en låång sommar...
    vad trist att höra :( får hoppas att sprutorna kommer fungera bättre då. Men det är sååå jobbigt att vänta :(
  • JM76

Min trippelkur fungerade inte heller. Nu blir det att vänta på sprutor istället.

• melea

jag är så himla trött på detta med alla hormoner. Jag blev gravid på första försöket med pergo, men fick missfall, sen skulle jag starta igen, började med provera men fick ingen mens, var på vul häromdagen och det var ingen mens på gång, så jag får äta en kur provera till innan jag kan börja med pergo igen.
    hoppas jag får mens denna gång!

• Mumman
    melea skrev 2011-06-10 21:14:58 följande:
    jag är så himla trött på detta med alla hormoner. Jag blev gravid på första försöket med pergo, men fick missfall, sen skulle jag starta igen, började med provera men fick ingen mens, var på vul häromdagen och det var ingen mens på gång, så jag får äta en kur provera till innan jag kan börja med pergo igen.
    hoppas jag får mens denna gång!

Tråkigt att höra :( I vilken vecka fick du mf?

Trist när det inte fungerar som man vill, väntan är bara värst!

Svar på tråden Börjat med pergotime