• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • mumama
    Jonnasmamma08 skrev 2011-05-12 18:14:51 följande:
    Hej!
    Var idag på RUL och fick det chockande beskedet att jag väntar tvillingar.
    Har en dotter sedan tidigare och har nu två små tjejer till i magen =)
    Har BF den 15/10.
    Så mycket information att ta in men så spännande =)

Grattis!! har du haft på känn att det kunde vara två? jag hade en konstig känsla om att vi skulel vara försiktiga med bilköpet innan UL men sket ju i det, jag menar hur många mammor har inte trott att de har två i magen =))

Nu börjar mumama komma tillbaka till livet, har legat med en huvudvärk från helvetet i två dagar.... men nu e det bättre och imorgon kommer pappa och ska bygga ett rum till för oss Hjärta

• jennywi
    FamJ skrev 2011-05-12 18:41:58 följande:
    Grattis :) Va härligt. Massor och ta in och en chock.. Men efter ett tag kan man inte tänka sig annat än ett barn i magen :)
    chocken tog några dagar kommer jag ihåg :)
    men ärligt tror jag faktiskt inte man fattar förrän dom ligger där på ditt bröst :)
  • FamJ
    jennywi skrev 2011-05-12 18:58:58 följande:
    chocken tog några dagar kommer jag ihåg :)
    men ärligt tror jag faktiskt inte man fattar förrän dom ligger där på ditt bröst :)
    Nä det tror inte jag heller =)
    Man fattar ju att man har två, men ändå känns det väldigt overkligt.
    När man e på ul kan man liksom inte förstå att de två man ser ligger i ens mage =P
  • Jonnasmamma08

Ja det kommer nog ta lite tid att förstå att det verkligen ligger två stycken och inte bara en =)
    Vi har skämtat om att tänk om det skulle bli tvillingar osv. Killen har tvillingar på sin sida men trodde det hade med kvinnans gener att göra men icke sa nicke =)
    är så lycklig och vill alla mina flickor det bästa =)

• spattanjansson

förr oss var det ju inte liiiiiiiiiiika chockartat efersom vi har gjort IVF och fick två embryon insatta...fast även ifall man får det så är inte chanserna så stora för twins...OCH jag trodde ju att det inte var nått liv i magen blev hyffsat paff när det var två...vi fick ju reda på det redan i vecka åtta på VUL....shit det är 8 veckor sen...det rullar på!!!!

• FamJ
    spattanjansson skrev 2011-05-12 20:12:38 följande:
    förr oss var det ju inte liiiiiiiiiiika chockartat efersom vi har gjort IVF och fick två embryon insatta...fast även ifall man får det så är inte chanserna så stora för twins...OCH jag trodde ju att det inte var nått liv i magen blev hyffsat paff när det var två...vi fick ju reda på det redan i vecka åtta på VUL....shit det är 8 veckor sen...det rullar på!!!!
    Oh va härligt att höra att det funkade =)

Vi gjorde stimulering, men ena ägget va på gränsen så trodde knappt det skulle ta sig alls..

Fick oxå veta i vecka 8 =D
  • spattanjansson
    FamJ skrev 2011-05-12 20:22:20 följande:
    Oh va härligt att höra att det funkade =)

Vi gjorde stimulering, men ena ägget va på gränsen så trodde knappt det skulle ta sig alls..

Fick oxå veta i vecka 8 =D
    Fjärde gången gilt för oss så det var på tiden!!!  :)

har en kompis som oxå gjorde IVF, båda hennes ägg var dåliga men dom satte in dom ändå...och båda tog :)
    ibland ska man ha tur :)
  • jennywi
    FamJ skrev 2011-05-12 19:13:17 följande:
    Nä det tror inte jag heller =)
    Man fattar ju att man har två, men ändå känns det väldigt overkligt.
    När man e på ul kan man liksom inte förstå att de två man ser ligger i ens mage =P
    håller med helt :)
    de fel man gör kanske egentligen borde man vila som sjutton nu, men jag tror inte att man hajar:)
  • Frila2

Hej alla och vilket fina bilder på småttingarna!
    Grattis och välkommen hit till Jonnasmamma 08. Vilket chock! Själv fick jag veta redan i v 9, är i v 15 nu så jag har hunnit smälta det lite nu. 4 veckor till RUL för min del.

Tänkte att jag skulle svara på massa inlägg men jag är så trött så det är nog sängdags snart. Dottern (på lite drygt 2 år) har varit förkyld/allergisk, hostat massor och mått allmänt sämre de senaste dagarna så det har blivit väldigt dåligt med sömn. Igår kväll drömde hon en mardröm (antar jag) och var helt hystersisk länge så jag satt med henne i famnen i hennes säng i kanske 30-40 minuter. Själv somnade jag inte förrän efter 24, blev väckt flera gånger under natten och skulle upp vid 05:00. Jag är mör kan jag säga. Bara att vänja sig inser jag

• spattanjansson
    Frila2 skrev 2011-05-12 20:42:43 följande:
    Hej alla och vilket fina bilder på småttingarna!
    Grattis och välkommen hit till Jonnasmamma 08. Vilket chock! Själv fick jag veta redan i v 9, är i v 15 nu så jag har hunnit smälta det lite nu. 4 veckor till RUL för min del.

Tänkte att jag skulle svara på massa inlägg men jag är så trött så det är nog sängdags snart. Dottern (på lite drygt 2 år) har varit förkyld/allergisk, hostat massor och mått allmänt sämre de senaste dagarna så det har blivit väldigt dåligt med sömn. Igår kväll drömde hon en mardröm (antar jag) och var helt hystersisk länge så jag satt med henne i famnen i hennes säng i kanske 30-40 minuter. Själv somnade jag inte förrän efter 24, blev väckt flera gånger under natten och skulle upp vid 05:00. Jag är mör kan jag säga. Bara att vänja sig inser jag
    Ja sömn kommer nog inte vara något vi kommer få för mycket av dom närmsta åren
Svar på tråden tvillingar i höst?