Sjejn skrev 2011-05-13 08:50:16 följande:
Jag måste bara få klaga lite och vara lite ego... Jag har fortfarande inte slutat blöda, det började ju på valborg då jag också blev inlagd, men även efter det har det kommit något varje dag. Det är så otroligt påfrestande att gå runt med rädslan och oron hela tiden, jag vill slappna av och njuta nu, jag vill våga tänka att de ska stanna kvar!
Jag såg dem både i måndags när jag träffade specmvc-läkaren och i onsdags när jag var till gynakuten efter en lite större blödning - jag har blivit strängt tillsagd att åka in om jag får ökade blödningar eller smärta - och bebisarna mår jättebra och livmoderhalsen är helt stängd. Moderkakan verkar ligga för hela inre modermunnen och är det bara det som är problemet så är det ju en hyfsat ofarlig anledning till blödningarna (det är ju sådant som kan ge problem senare i graviditeten framför allt) men samtidigt kan de ju inte ge några klara besked. De hittade också så kallade placental lakes i moderkakan, blodansamlingar som KAN orsaka problem med tillväxten senare men som också KAN förekomma i normala graviditeter men det är just alla risker som jag liksom inte orkar med just nu....
Jag vet hur det kan vara eftersom jag också haft blödningar för inte så längesedan.
Blod känns så fel och farligt när man är gravid. Usch!
Jag måste erkänna att jag forfarande alltid har tanken på blod innan varje toabesök.
Det börjar kännas lite, lite bättre, men jag är så rädd att om jag slappnar av så kommer det att komma nya blödningar bara för att...
Det känns som att det enda du kan göra är att vänta, och se vad som händer.
Precis det man inte vill, för man vill ha svar nu, man vill ha svar på alla sina frågor.
Fy vad jobbigt för dig att behöva oroa dig för så många saker.
Men du är inte ensam, vi finns här