• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busungarnas mamma

Hej tjejer!

Vet ni vad?!
    Nu sitter vi i bilen och är på väg hem

Det känns bra, och lite läskigt på samma gång.

Tror ni jag ska pussa och krama på alla mina fyra barn idag eller?
    Det blir fredagsmys på högsta nivå

• knyttenasmamma
    spattanjansson skrev 2011-09-09 12:12:13 följande:
    Popcorn: låter ju sim en bra ide!

Lnyttesmamma: trist med tappen men skönt att bebisarna växer språng iallafall!!

Blitvillingmamma: har hlrt att simbassänger är helt okej. Undvika bubbel bara!

Nopp, vet inte varför den är kortare. ända förklaringen jag fått är att den ju är flexibel å att mkt kan hända. den kan ju bli längre igen till nästa vecka... who knows..? ja, igår var jag som mest aktiv på 3v, då gick jag tror jag kanske 4 vänder till matrummet, samt ner till pressbyrån vid huvudentren (åkte däremot rullstol tillbaka) kan sammanlagt röra sig om en sträcka om maximalt 500m utspritt på en dag...

fick även besök av en sjukgymnast igår, vilket var intressant. för det första så verkade hon inte ha läst min journal eller skaffat sig nån information från vare sig läkare eller BM, för hon visste inte ens att jag väntade tvillingar. när hon såg att jag fick röra lite på mig undrade hon varför jag ville träffa henne...så jag sa nått i stil med att jag ville ha lite tips på övningar som jag kanske kunde göra för att hålla mig iform efter bästa förmåga (m tanke på att jag måste ta det lugnt) inför förlossningen. hon föreslog då hör och häpna... LÅNGPROMENADER!!!! förklarde för henne att nja, har inte gått så många långa promenader som sträcker sig över 3-5 min de sista veckorna så långpromenader blir nog inte aktuellt.... varpå hon sa att näe, inga 2timmarspromenader kanske, men promenader är bra, för du lär ju inte kunna fortsätta med aerobic eller gympa eller sånt..... varpå jag återigen förklarade att detta inte varit aktuellt under någon del av grraviditeten....(problem m foglossning redan i v.8 satte stopp för det) därpå la hon till att de övrningar hon hade var ju bra för då kunde man undvika blodproppar när man ligger still (nähä.... säger du det...???!!!) men eftersom jag ju redan fick röra på mig så var det kanske inte så aktuellt.

näe, det var det sämtsa sjukgymnastbesöket jag varit med om...

kan iövrigt berätta om idag att jag fick glass till efterrätt till lunchen- bästa efterrätten hittills. m tanke på att jag är så less på den micrade färdigmaten här till lunch å middag så jag försöker inte ens längre tvinga i mig mat jag tycker är smaklös bara för att bli mätt, utan äter det jag förmår, så är det ju alltid trevligt om efterrätten är bättre. den brukar vara lättare att få isig...       
  • knyttenasmamma
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-09 12:45:44 följande:
    Hej tjejer!

Vet ni vad?!

vad underbart! stort grattis! förstår verkligen att det blir supermys!
  • xarizaw
    Hej tjejer!

Vet ni vad?!

Kan tänka mig att det blir värsta pusskalaset!!Solig Så roligt att ni får åka hem!
  • snuttisen3
    xarizaw skrev 2011-09-09 12:23:21 följande:
    Hittade den här på Lunds förlossnings hemsida...

Hej!
    Ni ska nu ut på en lång färd. Den kommer att vara arbetsam och tröttande: Väl framme har ni fått ett underbart sällskap i famnen. Vad ska ni då ta med i packningen? I en liten väska ska ni packa ner toalettartiklar, bindor (modell större), blöjor, barnkläder och några personliga saker som ni önskar ta med. I en stor väska ska ni packa ner tålamod, tillförsikt samt förtroende för ert ressällskap som ska hjälpa er fram till ert resmål. Glömmer ni den lilla väskan gör det inte så mycket, vi kan låna eller ge er de sakerna ni behöver

Men den stora väskan får ni absolut inte glömma hemma!

Inger Hallberg, leg. barnmorska

Känns som att det löser sig hur vi än packar...

Hade bestämt mig för att inte köpa overaller till pojkarna innan de e födda... Har typ 500m max till närmsta Lindex å kanske 300m till till Kappahl... Men det känns som att det fort blivit kallare... Kanske e bra å ta tag i det iaf. Hur har ni tänkt? Vet inte ens vilken sorlek jag ska satsa på, var väl en av anledningarna till att jag tänkte vänta tills de e födda, då vet man ju vad man fått...
    34+1 låg pjkarna på ca 2100g resp. ca2400g men e ju inte säkert det stämmer... En av alla barnmorskor sa ju oxå att jag föder stora barn samtidigt som tvillingar väntas vara mindre än enlingar....

Känner mig allmänt obeslutsam o vissen idag... men d vänder nog. Tycker de dagarna bara ökar m e väl kanske för att man e trött nu...

Hjärnan har arbetat på egen hand... typ... helt plötsligt har jag blivit rädd för hur min kropp ska se ut efteråt. Att det syns att jag fått barn gör inget men e väl mer rädd att jag ska känna mig äcklad av mig själv...       
    Jag har köpt två tunnare fleece overaller i strl 50/56 sen har jag två lite tjockare i strl 56. Men när jag fick mitt första barn så vägde hon inte mer än 2715 g och är född i v. 39+4. Hon hade strl 50/56 på overallen och då fick jag rulla upp den både i armar och ben.
    snuttisen1 v.30+3
  • snuttisen3
    Hej tjejer!

Vet ni vad?!

Grattis vad roligt att ni får åka hem äntligen.
  • xarizaw

knyttenasmamma: 3 veckor på sjukhus.... utan direkt hopp o å få åka hem... låter inte alls roligt. Kommer inte ihåg hur långt du e kommen. Hoppas att det kan vända lite å du får en sjukhuspaus. Å vad va d för sjukgymnast??? Så oprffesionell. Man kollar väl upp vad det är för patient man ska besöka, Om man som du har en tapp som krypt eller vad man ska kalla det låter det ju jävligt korkat å föreslå långpromenader tycker jag. Maten.... låter inte allt för sexig hehe... Tur att det finns efterätt då ;)

Svar på tråden tvillingar i höst?