spattanjansson skrev 2011-09-09 12:12:13 följande:
Popcorn: låter ju sim en bra ide!
Lnyttesmamma: trist med tappen men skönt att bebisarna växer språng iallafall!!
Blitvillingmamma: har hlrt att simbassänger är helt okej. Undvika bubbel bara!
Nopp, vet inte varför den är kortare. ända förklaringen jag fått är att den ju är flexibel å att mkt kan hända. den kan ju bli längre igen till nästa vecka... who knows..? ja, igår var jag som mest aktiv på 3v, då gick jag tror jag kanske 4 vänder till matrummet, samt ner till pressbyrån vid huvudentren (åkte däremot rullstol tillbaka) kan sammanlagt röra sig om en sträcka om maximalt 500m utspritt på en dag...
fick även besök av en sjukgymnast igår, vilket var intressant. för det första så verkade hon inte ha läst min journal eller skaffat sig nån information från vare sig läkare eller BM, för hon visste inte ens att jag väntade tvillingar. när hon såg att jag fick röra lite på mig undrade hon varför jag ville träffa henne...så jag sa nått i stil med att jag ville ha lite tips på övningar som jag kanske kunde göra för att hålla mig iform efter bästa förmåga (m tanke på att jag måste ta det lugnt) inför förlossningen. hon föreslog då hör och häpna... LÅNGPROMENADER!!!! förklarde för henne att nja, har inte gått så många långa promenader som sträcker sig över 3-5 min de sista veckorna så långpromenader blir nog inte aktuellt.... varpå hon sa att näe, inga 2timmarspromenader kanske, men promenader är bra, för du lär ju inte kunna fortsätta med aerobic eller gympa eller sånt..... varpå jag återigen förklarade att detta inte varit aktuellt under någon del av grraviditeten....(problem m foglossning redan i v.8 satte stopp för det) därpå la hon till att de övrningar hon hade var ju bra för då kunde man undvika blodproppar när man ligger still (nähä.... säger du det...???!!!) men eftersom jag ju redan fick röra på mig så var det kanske inte så aktuellt.
näe, det var det sämtsa sjukgymnastbesöket jag varit med om...
kan iövrigt berätta om idag att jag fick glass till efterrätt till lunchen- bästa efterrätten hittills. m tanke på att jag är så less på den micrade färdigmaten här till lunch å middag så jag försöker inte ens längre tvinga i mig mat jag tycker är smaklös bara för att bli mätt, utan äter det jag förmår, så är det ju alltid trevligt om efterrätten är bättre. den brukar vara lättare att få isig...