• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busungarnas mamma
    Mem3 skrev 2011-09-29 11:16:47 följande:

Nu har jag kommit hem från läkaren och innan jag ens hann fråga om snitt eller nått annat så sa läkaren att hon hade läst igenom min journal och det blir planerat snitt, den 20/10. Dagen efter min sambos födelsedag hehe. Nu skulle jag bara ta det lungt och vila så det stannar inne tiden tills datumet..men som hon sa kommer det igång så gör det ju det...men helst ska det stanna inne tills den 20/10. Jag är super glad.

Ja så har jag en fråga, ni som har fått plaerat snitt har ni blivit sjukskrivna tills det datumet? Jag glömde ju helt av det för jag blev så glad när hon sa snitt hehe... Men har ringt dem så det ska ringa upp mig så vi får väl se vad det säger. jag är sjukskriven tills jag är i vecka 35+6 och då är det ju 2 veckor kvar tills snittet, jag tycker inte att det är rätt att man ska behöva ta dagar till barn som inte är födda...

Grattis till snittdatum
    Mina underbara ungar! Felix -03 Måns -09 Alice och Iris -11
  • Ladycocos
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-29 13:59:40 följande:
    Ladycocos

Hur mår du idag? 
    Bättre...

Har precis njutit en lång stund av det ljuvliga vädret, maken och jag fikade i solen och njöt av att sonen sov

Tänkte skaka ut de söta bebisarna med en rejäl storstädning, men kom av mig när dammsugaren la av
    TRIST utgift...
    Nu ska jag hänga gardiner och montera hyllor! (ja, jag är less på att vara gravid....
  • Frila2
    Mem3 skrev 2011-09-29 11:16:47 följande:

Nu har jag kommit hem från läkaren och innan jag ens hann fråga om snitt eller nått annat så sa läkaren att hon hade läst igenom min journal och det blir planerat snitt, den 20/10. Dagen efter min sambos födelsedag hehe. Nu skulle jag bara ta det lungt och vila så det stannar inne tiden tills datumet..men som hon sa kommer det igång så gör det ju det...men helst ska det stanna inne tills den 20/10. Jag är super glad.

Ja så har jag en fråga, ni som har fått plaerat snitt har ni blivit sjukskrivna tills det datumet? Jag glömde ju helt av det för jag blev så glad när hon sa snitt hehe... Men har ringt dem så det ska ringa upp mig så vi får väl se vad det säger. jag är sjukskriven tills jag är i vecka 35+6 och då är det ju 2 veckor kvar tills snittet, jag tycker inte att det är rätt att man ska behöva ta dagar till barn som inte är födda...

Åh härligt! Är avundsjuk. Vill också ha ett snittdatum. Undrar vilket jag får, vi är ju beräknade samma dag väl du och jag Jag ska dit den 5:e så då får vi se.
    Angående sjukskrivning så vet jag inte. Jag är sjukskriven till BF 3/11.
  • Mem3
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-29 13:57:55 följande:
    Grattis till snittdatum
    Tack
  • Mem3
    Frila2 skrev 2011-09-29 14:56:42 följande:
    Åh härligt! Är avundsjuk. Vill också ha ett snittdatum. Undrar vilket jag får, vi är ju beräknade samma dag väl du och jag Jag ska dit den 5:e så då får vi se.
    Angående sjukskrivning så vet jag inte. Jag är sjukskriven till BF 3/11.
    ja det är riktigt härligt, nu får vi hoppas att det vill stanna inne så länge så det tjocka på sig hehe....ja vi är beräknade samma dag....jag har ringt men kommer ju till en sån där datoriserad telefon svarare så det skulle ringa upp så får vi se vad doktor säger, hoppas att hon går med på att sjukskriva mig tills snittdatumet iaf
  • snuttisen3
    Mem3 skrev 2011-09-29 15:36:29 följande:
    ja det är riktigt härligt, nu får vi hoppas att det vill stanna inne så länge så det tjocka på sig hehe....ja vi är beräknade samma dag....jag har ringt men kommer ju till en sån där datoriserad telefon svarare så det skulle ringa upp så får vi se vad doktor säger, hoppas att hon går med på att sjukskriva mig tills snittdatumet iaf
    Min läkare sa att de bara sjukskriver fram till v. 36 för sen brukar i FK acceptera det. Men det kanske är olika det med var man bor i landet.
    snuttisen1 v.33+2
  • Busan10

Jag har också hört fram till v32-36 för då får man börja ta föräldradagar istället, vilket suger!

(men jag är sjukskriven till förlossning)

• sofflan82
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-29 13:56:59 följande:
    Jag tror att det är ett ganska vanligt problem, att de är otåliga vid bröstet.
    Och visst är det som du säger, skönt att inte vara ensam om det 

Vi blandar bröstmjölk med ersättningen för att undvika att de får ont i magen, fast ibland finns det ingen bröstmjölk och då får de bara ersättning.

100 gr på tre dagar är ju jättebra Neo sa till oss att 25 gr per dag är bra om de går upp.
    I morgon kommer bvc hit och väger tjejerna. Hoppas de gått upp lika bra i vikt som Alex och Ida har gjort

Visst är det skönt när man kan låta barnen få säga till att de är hungriga.
    Det känns ju egentligen helknäppt att väcka barnen när de sover...
    I natt sov Alice och Iris 5 timmar i sträck  
    Vi har ju problemet åt andra hållet att de väcker oss efter bara 3 timmar på natten.. Och då har vi innan haft svårt att veta om vi ska erbjuda hela mål eller bara en slurk för att de ska kunna somna om. Men nu får de säga till och just nu äter de nog något oftare än var 4:e timme. Funderar på att höja upp maten något nu framöver då det går lättare och lättare att få ner allt i flaskan. Det är stor skillnad på hungern hos dem från dag till dag. Våra små tjockisar..
    ¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ Alex och Ida föddes 16/9 i v. 35+2 ¤♥¤
  • Ladycocos

Jag blev bara sjukskriven fram till 5 okt (BF 1nov), för sen måste jag ta föräldradagar...

Svar på tråden tvillingar i höst?