• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busungarnas mamma

Linda28
    Menar du att de ligger i varsin inre fostersäck men delar den yttre? och att skiljeväggen emellan dem är väldigt tunn? samt att de delar moderkaka?

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • Busungarnas mamma
    FamJ skrev 2011-05-19 20:31:44 följande:
    Mhä vi väntar tvåäggs, och de ligger i samma moderkaka fast en hinna i mellan i varsin fostersäck :O

Eller så fattade ja väldigt fel igår Glad
    Menar du att de delar moderkaka fast att skiljeväggen går upp i den?
    Då har det varit två moderkakor från början som sedan har växt ihop, fast de kan ändå se att skiljeväggen går upp i moderkakan.
  • FamJ
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-19 21:04:34 följande:
    Menar du att de delar moderkaka fast att skiljeväggen går upp i den?
    Då har det varit två moderkakor från början som sedan har växt ihop, fast de kan ändå se att skiljeväggen går upp i moderkakan.
    Ja hon visade på bild sen, att de hade samma moderkaka, fast en skiljevägg, den va ju tydligt =)

Tänkte så hon inte sa fel kön till oss Flört
  • spattanjansson

ummm morgonkräkning på jobbet...alltid lika härligt! Men nu var det iallfall en vecka sen sist så det blir mindre och mindre och det får man väl vara glad för!

• Busungarnas mamma
    FamJ skrev 2011-05-19 21:41:15 följande:
    Eller heter de ytre fosterhinna??

De kan ligga i varsin fostersäck men dela den yttre.
    Delar de den yttre hinnan är de enäggs har jag läst på ett flertal ställen.

• Busungarnas mamma
    spattanjansson skrev 2011-05-20 08:07:33 följande:
    ummm morgonkräkning på jobbet...alltid lika härligt! Men nu var det iallfall en vecka sen sist så det blir mindre och mindre och det får man väl vara glad för!
    Fy, är inte avundsjuk Kräks
  • Sjejn

Idag fick jag första frågan om jag väntade tvillingar! Premiär för den här graviditeten, och det var faktiskt lite skoj att kunna svara ja på den frågan.*s* Tidigare gånger har jag fått ägna mycket tid åt att övertyga folk om att jag inte hade mer än en bebis därinne men det slipper jag nu.Flört

• mumama

hej alla! idag ska ja åka o fixa naglarna igen så ja blir fin! har betsämt mig att trots att jag har ont överallt och mår illa o alla möjligt, så ska jag inte förfalla=))

jag har sammandragningar från helvetet.... ringde min bm och pratade in på telefonsvararen och hoppas att hon ringer upp i eftermiddag ( det brukar hon göra )  jag kan liksom inte göra något utan att det börjar, mista promenad utlöser det... och sambon oroar sig... så jag klistrar på ett glatt leende o säger " nej men det är bara livmodern som tränar" trots att jag själv funderar på om nåt kan vara fel, jag menar sm i v 15?

Sen hjälper det inte att jag har snöat in på magnum mandel, jag som inte ska äta mjölkprodukter, vilket gör att magen ballar ut oxå... är huvudet dumt får kroppen lida.

Hur tränar ni? Promenader?  Gym? Simning? jag kan knappt göra något utan att riskera att kräkas, och promenader dödar mina fogar.

nu ska ja se om  ja kan tam ig till vagnen och stan

• spattanjansson
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-20 08:18:15 följande:
    Fy, är inte avundsjuk Kräks
    Nää det är inte jättekul..men har typ vant sig.....
    mumama skrev 2011-05-20 12:06:06 följande:

hej alla! idag ska ja åka o fixa naglarna igen så ja blir fin! har betsämt mig att trots att jag har ont överallt och mår illa o alla möjligt, så ska jag inte förfalla=))

jag har sammandragningar från helvetet.... ringde min bm och pratade in på telefonsvararen och hoppas att hon ringer upp i eftermiddag ( det brukar hon göra )  jag kan liksom inte göra något utan att det börjar, mista promenad utlöser det... och sambon oroar sig... så jag klistrar på ett glatt leende o säger " nej men det är bara livmodern som tränar" trots att jag själv funderar på om nåt kan vara fel, jag menar sm i v 15?

Sen hjälper det inte att jag har snöat in på magnum mandel, jag som inte ska äta mjölkprodukter, vilket gör att magen ballar ut oxå... är huvudet dumt får kroppen lida.

Hur tränar ni? Promenader?  Gym? Simning? jag kan knappt göra något utan att riskera att kräkas, och promenader dödar mina fogar.

nu ska ja se om  ja kan tam ig till vagnen och stan

när det gäller träning nöjer jag mig med promenader, blir iallfall 3 om dagen eftersom vi har hund.
    Men på torsdag ska jag faktiskt träffa en tränare på gymmet på jobbet och han ska gå igenom lite bra övningar för rygg, axlar, armar, ben osv...jag är van vid att träna och känner att jag måste gymma lite för att inte förfalla helt..är stel redan nu och vill inte det ska bli värre...
    det där med sammadragningar låter jobbigt....hoppas barnmorskan ringer tillbaks och ge dig lite råd!
Svar på tråden tvillingar i höst?