• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busungarnas mamma
    spattanjansson skrev 2011-05-20 21:34:31 följande:
    Hemkommen...som sagt uselt utbud på mammakläder...men massa fina bebis saker (ej kläder) önskade jag var i 26 istället för 16 så jag kunde handlat lite :)
    Tråkigt med mammakläderna.
    Bor du nära Ullared?
    Hittade du något annat kul då? Man brukar ju inte komma tomhänt därifrån precis
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • spattanjansson

Busungarnas mamma: njae vi har 16 mil, tar 2 timmar drygt...
    Hittade faktiskt inget direkt kul alls. Notan slutade bara på 1300!!! Brukar iallafall komma upp på 3000 :) men inget sådär jättefynd! Köpte lite söta bebisprylar med tummen på till kompisar och lite andra presenter...

• LillAnnie

OMG... tror jag kände första ordentliga rörelsen alldeles nyss när jag läste om andra som känt... tidigare har man känt att nja d där är nog bara tarmar eller magen.. men nu bubblade det till längs insidan på magen o det dunkar på rätt bra i magregionen så tror de har party därinne :)

• mumama

så nu har jag vart o hälsat på akuten igen.... sammandragningar från helvetet.... men men... de hittade inget fel på graviditeten så det var bara för mig att treva mig hemåt igen....

jag måste säga att detta är de ABSOLUT längsta 100 dagarna jag har varit med om!! och det återstår ca 180.... hurra....

• Frila2
    mumama skrev 2011-05-21 00:29:11 följande:

så nu har jag vart o hälsat på akuten igen.... sammandragningar från helvetet.... men men... de hittade inget fel på graviditeten så det var bara för mig att treva mig hemåt igen....

jag måste säga att detta är de ABSOLUT längsta 100 dagarna jag har varit med om!! och det återstår ca 180.... hurra....

Nej usch då. Ingen UVI? Har man kollat så du inte har GBS?
    Ja, "bara" 180 dagar kvar. Fast vi kan väl räkna med 160 dagar kvar, om barnen kommer i v 37 gör det ju inte så mycket
  • Prezzo

Usch för sammandragningar mumama...har mycket större respekt för dessa när det är tvillingar...
    Vad sa de på sjukhuset då, alltså vilken rekommendation ger de, bara vila eller?

Här är det mest rätt bra, har en del sammandragningar men mår OK annars. Var på RUL förra veckan och det ser ut att bli en pojke och en flicka . Tog första magbilden idag och har lagt in i bildtråden .

Zafon

• FamJ
    spattanjansson skrev 2011-05-20 21:34:31 följande:
    Hemkommen...som sagt uselt utbud på mammakläder...men massa fina bebis saker (ej kläder) önskade jag var i 26 istället för 16 så jag kunde handlat lite :)
    Va oxå där igår. BLev riktigt besviken på Ullared.. Fanns inte alls mkt mamma kläder...
  • mumama

UVI har de kollat GBS ver ja inte om de har kollat... idag har sm varit lite lugnare...  skönt det iaf=D har vart och firat makens morföräldrars guldbröllop idag fasiken va mysiga de är!!

nu ska ja o maken krypa ner i badet o bara vara.. trött som en GNU idagSkrikandes

• 4ungar

åhhh jag vill oxå känna bebisarna sparka och buffa... är bara i v 14 så jag får nog vänta en månad till iaf... Får se om det blir sparkar först eller RUL först ;)

• JohannaOMikael
    mumama skrev 2011-05-21 00:29:11 följande:

ush vad jobbigt... =/ Hoppas det ger med sig snart. Jag har också haft lite sammandragningar. Men inte så jag är orolig. Tur att de kollar upp dig. Man känner sig lite tryggare då i alla fall.

Känns som min mage har börjat växa lite igen, den pausade nog bara :D
    ♥ Heidis mamma ♥ 4 Nov- 2008 ♥ Gravid med tvillingar ♥
Svar på tråden tvillingar i höst?