mumama skrev 2011-05-23 10:38:06 följande:
åh jag känner igen de där promenaderna!! är helt omöjligt för m ig att promenera (eller HELT omöjligt är det ju inte) så jag tar numera cykeln. Jag undrar lite hur man ska klara att "träna så att man är fit till förlossningen" och "inte gå upp för mkt i vikt" när man kvider som en bebis så fort man tar ett oar steg utanför hemmet

4ungar skrev 2011-05-23 10:49:57 följande:
Åhh sådär är det för mig oxå, känner mig som en gammal, gammal tanta och är bara i v 14... vet inte hur jag ska ta mig fram till hösten... Jag planerar att jobba aug ut iaf, hoppas så att jag slipper sjukskrivning.
Skönt att inte vara ensam!
Busungarnas mamma skrev 2011-05-23 10:37:38 följande:
Angående rörelser i magen, så vill jag såååå gärna att mina tjejjor ska börja sparka ordentligt hårt nu.
Jag känner några gånger per dag att de rör sig därinne och har vid ett fåtal tillfällen känt små, små kickar.
Jag är ju liksom i vecka 21 nu och tycker att jag borde känna mer. Detta är min tredje graviditet och det är två bebbar där inne, men men, denna gång har jag moderkakan i framvägg och det har jag inte haft tidigare.
Jag trodde aldrig att det kunde ha så stor betydelse med hur man har moderkakan....För jag antar att det är därför jag inte känner "ordentliga" sparkar ännu?
Jag ligger ju några veckor efter dig, men det är bara små små rörelser jag känner (och väldigt sällan) och jag har också moderkakan i framvägg. Med mina första två barn hade jag den i bakvägg och då kände jag rejäla sparkar tidigt, men med trean hade jag den i framvägg precis som nu och det var jättestor skillnad för mig mot med storasyskonen. Jag minns inte när jag började känna riktiga sparkar men vet att jag tyckte att det var väldigt sent i jämförelse mot de andra två. Jag gissar alltså på att moderkakan dämpar rätt mycket ja.