• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • mumama
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-18 13:19:20 följande:
    Har varit hos bm

Vecka 20
    Urin OK
    Blodtryck 120/40
    Vikt + 1 kg
    Hjärtljud på bebbarna Tv 1 140, Tv 2 150
    va fan... har du bara gått upp ett kilo?? jag som var så glad att jag bara gått upp ett kilo o ja e 6 veckor efter dig! Skrattande
    grattis till att allt såg bra ut!! 
  • Busungarnas mamma
    mumama skrev 2011-05-18 13:22:42 följande:
    va fan... har du bara gått upp ett kilo?? jag som var så glad att jag bara gått upp ett kilo o ja e 6 veckor efter dig! Skrattande
    grattis till att allt såg bra ut!! 

Ja, jag har bara gått upp ett kilo. Jag brukar inte gå upp så mycket när jag är gravid.
    Men nu när jag är gravid med tvillingar trodde jag att jag skulle gå upp mer.
    Du kanske inte går upp mer

Ja, väldigt skönt att allt såg bra ut!
    Men tvilling 2 är riktigt busig, det var likadant på ul.
    Bm fick mäta en massa gånger på rul eftersom hon inte vill vara still.
    Idag när hon skulle lyssna på hjärtljuden så fick hon jaga henne över magen
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • JohannaOMikael
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-18 13:27:38 följande:

Ja, jag har bara gått upp ett kilo. Jag brukar inte gå upp så mycket när jag är gravid.
    Men nu när jag är gravid med tvillingar trodde jag att jag skulle gå upp mer.
    Du kanske inte går upp mer

Ja, väldigt skönt att allt såg bra ut!
    Men tvilling 2 är riktigt busig, det var likadant på ul.
    Bm fick mäta en massa gånger på rul eftersom hon inte vill vara still.
    Idag när hon skulle lyssna på hjärtljuden så fick hon jaga henne över magen
    Niice, 1kg är ju inte så farligt direkt :) hehe.
    Jag har gått upp 3kg än så länge. Men jag går lite upp och lite ner.
    Efter v.20 får man väl vänta sig några kilon, då kommer ju bebisarna växa en hel del :D
    ♥ Heidis mamma ♥ 4 Nov- 2008 ♥ Gravid med tvillingar ♥
  • Busungarnas mamma
    JohannaOMikael skrev 2011-05-18 13:31:42 följande:
    Efter v.20 får man väl vänta sig några kilon, då kommer ju bebisarna växa en hel del :D
    Nej, det känns helt ok med 1 kg Glad
    Ja, det återstår att se vad som händer när de växer på Tungan ute
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • spattanjansson
    JohannaOMikael skrev 2011-05-18 13:31:42 följande:
    själv ligger jag fortfarande på -4 kg...kräkningarna har satt sina spår :)
    Jonnasmamma08 skrev 2011-05-18 08:45:47 följande:
    FamJ:
    Det kommer gå superduper bra =)

Nyss pratat med BM om mina sammandragningar, blev beodrad att stanna hemma och vila hela veckan och sen känna efter hur det kännns nästa vecka =(
    Jag som måste packa, ska ju flytta om 2 veckor och har jättemycket kvar att packa, och så måste jag börja kolla på vagn =(
    Vilken vecka var ni i när ni beställde vagn och vad för vagn blev det?
    Behöver alla tips jag kan få =)
    var helt säker på at jag ville ha en urban jungle, men jag vet inte...ska åka runt och känna och klämma på lite olika innan jag bestämmer mig. Alla vagnar har ju för och nackdelar...

På tal om vikt sa min barnmorska att om man väntar en så brukar man säga att man går upp en sisådär 11-12 kg. Och när man väntar 2 kan man lägga på 3-4 kg till det....eftersom jag har ltät att lägga på mig lär jag säkert gå upp minst 20 :)
  • mumama
    spattanjansson skrev 2011-05-18 14:09:53 följande:
    själv ligger jag fortfarande på -4 kg...kräkningarna har satt sina spår :)
    Jonnasmamma08 skrev 2011-05-18 08:45:47 följande:
    FamJ:
    Det kommer gå superduper bra =)

Nyss pratat med BM om mina sammandragningar, blev beodrad att stanna hemma och vila hela veckan och sen känna efter hur det kännns nästa vecka =(
    Jag som måste packa, ska ju flytta om 2 veckor och har jättemycket kvar att packa, och så måste jag börja kolla på vagn =(
    Vilken vecka var ni i när ni beställde vagn och vad för vagn blev det?
    Behöver alla tips jag kan få =)
    var helt säker på at jag ville ha en urban jungle, men jag vet inte...ska åka runt och känna och klämma på lite olika innan jag bestämmer mig. Alla vagnar har ju för och nackdelar...

På tal om vikt sa min barnmorska att om man väntar en så brukar man säga att man går upp en sisådär 11-12 kg. Och när man väntar 2 kan man lägga på 3-4 kg till det....eftersom jag har ltät att lägga på mig lär jag säkert gå upp minst 20 :)
    jag nojjar som helvete över vikten eftersom jag typ kan äta rostade mackor och youghurt.... och mina egengjorda isglassar naturligtvis.... med sonen gick jag upp 25 kg... som jag haft ett rent litet helvete att gå ner dem igen eller iaf de flesta av dem =D
  • spattanjansson
    mumama skrev 2011-05-18 14:39:47 följande:
    jag nojjar som helvete över vikten eftersom jag typ kan äta rostade mackor och youghurt.... och mina egengjorda isglassar naturligtvis.... med sonen gick jag upp 25 kg... som jag haft ett rent litet helvete att gå ner dem igen eller iaf de flesta av dem =D
    hahha...isglass är min last oxå...OCH nu har jag minsann kunnat börja äta vanlig glass oxå vilket jag inte kunde innan...Igår satt jag och smaskade Ben&Jerry glass..
    Jag äter INTE nyttigt just nu...och jag måste skärpa till mig...men just nu är det extra synd om mig på kvällarna då min man är i stockholm och jobbar och ska så vara fram till midsommar först och främst..åker på söndagar och kommer hem torsdagar så det är väldans mycket tycka synd om mig sjlv synder hemma just nu....
    pannkakor! har jag säkert gjort 30 ggr sen jag blev gravid tex :) med massor av drottningsylt på!
  • sofflan82

Här har det mest blivit mer onyttigt på kvällarna vilket inte har varit innan, men ändå inte extremt på något sätt. Något större portioner till kvällsmat också, men jag känner ju ingen mättnadskänsla alls längre... Jag har ju inte mått illa alls under graviditeten så jag har redan lagt på mig en del. Fram till v. 12 hade jag inte gått upp något alls, men de sista 7 veckorna har jag gått upp 5 kilo, vilket var mitt mål att ha gått upp max till nästa bm besök och dit är det 2 veckor nu... Detta kommer sluta illa känner jag. Men än så länge har jag inte gått upp så mycket mer än magen känns det som, alla kläder sitter som innan (förutom runt magen).

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 18/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • FamJ

Oj ett kilo va inte illa. Jag har gått upp 5 =(

Rul gick bra dom mådde så bra så Hjärta

Vi väntar en av varje =)

• Frila2
    FamJ skrev 2011-05-18 17:51:34 följande:
    Oj ett kilo va inte illa. Jag har gått upp 5 =(

Rul gick bra dom mådde så bra så Hjärta

Vi väntar en av varje =)
    Åh härligt och GRATTIS! En av varje verkar ju så mysigt.
    Jag längtar så jag nästan inte står ut till mitt RUL. "Bara" tre veckor kvar.
Svar på tråden tvillingar i höst?