• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • sofflan82

Vilken bra länk Linda! den har jag inte sett förut. Spännande att läsa. Däremot blir man ju alltid lite lätt nervös när man läser om de olika komplikationerna som man kan råka ut för. Jag kan ibland känna mig lite extra nervös då allt har gått så extremt smärtfritt så här långt.. Det enda som har avslöjat graviditeten har varit molvärk, trötthet, ökat kissbehov och såklart en växande mage.. (och 3 ul...)

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 18/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • Frila2
    sofflan82 skrev 2011-05-20 16:46:20 följande:
    Vad ni pratar i den här tråden!

Måste bara meddela att i onsdagskväll kände sambon den första sparken! Hjärta Tv2 verkar komma igång precis när vi går och lägger oss vid 22 tiden, blir alltid massa bokande och småbuffande, men i onsdags kom en riktig spark! Helt underbart. Tv1 har ju moderkakan i framvägg så där känns det inte lika tydligt än..
    Åh så härligt! Jag är i v 16+0 idag så då kan jag ju hoppas på att det känns mer om två veckor då helt enkelt Jag känner att det bökar runt och något som rör sig men inga direkta sparkar än och absolut inget utanpå. När började du märka skillnad på tvilling 1 och tvilling 2? Jag tycker det börjar på olika stället men aldrig samtidigt så jag kan inte lokalisera att det är två och att de är på olika ställen. Inte annat än när livmodern liksom putar ut som två bulor.
  • sofflan82

Jag har ingen aning om vem som sparkar egentligen.. Men jag antar att när det sparkar uppe i navelhöjd så är det tv2 som ligger högre upp. Och sedan så har ju Tv1 moderkakan i framvägg, så den kan vara svårare att känna och alltså kanske det tar lite längre tid innan jag känner sparkar från den? Men som sagt det är super svårt att veta. jag käner ju nästan bara sparkar/buffar högt på vänstersidan av magen eller precis mitt på och där ligger det ju egentligen ingen bebis enligt ul.... Tv1 nere till vänster och tv2 uppe till höger. Men de har säkert utrymme att röra sig en del fortfarande.

• Frila2

Ok, då förstår jag. Hoppas få mer besked vid RUL i 18+ om hur de ligger. Förstår inte riktigt om de ligger ovanför varandra eller bredvid varandra. Ibland bara de försvinner, det känns helt tomt i livmodern och den blir platt, en stund senare putar den ut så det känns som att båda ligger och knör framåt. :)

• sofflan82

Bm på mitt rul sa att det i de flesta fallen var så att den som låg närmast "utgången" var den som låg till vänster, hon visste inte varför, men tydligen var det så.. Det varkar som om att tvillingarna i v. 18 ligger både bredvid varandra och över/under varandra på samma gång, det finns ju fortfarande en hel del plats.. Men som sagt, det är bara vad jag förstått.

• Linda28
    sofflan82 skrev 2011-05-20 16:46:20 följande:
    Vad ni pratar i den här tråden!

Måste bara meddela att i onsdagskväll kände sambon den första sparken! Hjärta Tv2 verkar komma igång precis när vi går och lägger oss vid 22 tiden, blir alltid massa bokande och småbuffande, men i onsdags kom en riktig spark! Helt underbart. Tv1 har ju moderkakan i framvägg så där känns det inte lika tydligt än..
    Gu vad häftigt!!

Jag är i v18+1 idag också och har känt lite "fladder" i två veckor nu men min sambo har inte lyckats känna nått än
    tyvärr :( jag tror att jag har för mycket vaddering Gråter

Är jätte avis på er Glad
  • Linda28
    Frila2 skrev 2011-05-20 18:56:15 följande:
    Åh så härligt! Jag är i v 16+0 idag så då kan jag ju hoppas på att det känns mer om två veckor då helt enkelt Jag känner att det bökar runt och något som rör sig men inga direkta sparkar än och absolut inget utanpå. När började du märka skillnad på tvilling 1 och tvilling 2? Jag tycker det börjar på olika stället men aldrig samtidigt så jag kan inte lokalisera att det är två och att de är på olika ställen. Inte annat än när livmodern liksom putar ut som två bulor.
    jag har bara känt på högersidan än så länge men det fladdrar alltid till på ett ställe under naveln och på ett ställe i jämnhöjd med naveln så jag tror att det är de olika som bökar :P
  • Frila2
    Linda28 skrev 2011-05-20 20:19:30 följande:
    Gu vad häftigt!!

Jag är i v18+1 idag också och har känt lite "fladder" i två veckor nu men min sambo har inte lyckats känna nått än
    tyvärr :( jag tror att jag har för mycket vaddering Gråter

Är jätte avis på er Glad
    Mannen kände rörelser utanpå min mage kanske tre gånger sammanlagt när jag var gravid med dottern. Hon föddes i v 28+ men ändå. Nu hoppas jag på revanch. Nu borde det bli lite mer än tre gånger iaf
  • spattanjansson

Hemkommen...som sagt uselt utbud på mammakläder...men massa fina bebis saker (ej kläder) önskade jag var i 26 istället för 16 så jag kunde handlat lite :)

Svar på tråden tvillingar i höst?