• u77

Ni som bojkottar McDonalds, varför?

McDonalds är inte världens bästa företag, och serverar heller inte så jäkla bra mat om man ska va krass.
    Men barn är förtjusta i att åka dit, lättpåverkade såklart av all reklam.

En dag när jag hämtade sonen på dagis så sa jag till honom att vi skulle åka till just Mcdonalds.
    Andra barn hörde det och den ena å den andra sa att "där va jag med min mamma förra veckan" och "å va gott" etc...när då ett enda barn (5år) tittar ner i golvet och säger  med ledsen röst"jag har aldrig varit på McDonalds, för jag får inte för mamma".

Jag tyckte oerhört synd om honom och visste inte vad jag skulle säga. Tycker inte synd om honom att han slipper äta onyttig mat, men synd om honom för att va med i "gemenskapen" med de andra barnen som pratade om det.

Ni som ogillar McDonalds och vägrar gå dit med era barn, är det enbart pga att det är onyttig mat, eller vad?

Alla åsikter gillas!

Kan tillägga att jag äter inte så gärna där pga att jag inte gillar hamburgare så mkt, tröttnar fort på det, är inte riktig mat i mina ögon, men nåt besök då å då tror inte jag skadar, bara för att göra sitt barn glad å nöjd?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?
  • Lenora

Jag tycker att maten på McD är allt annat än god, för den mängden kalorier det är i ett hamburgermål vill jag äta något jag tycker om! De hälsosamma alternativen är totalt oinspirerande och tråkiga de med. Servicen är oftast urusel dessutom, jag vet inte hur många gånger de glömt flera saker som jag har beställt (en gång glömde till och med bottenbrödet på hamburgaren!).

Ett tips för att få en halvfräsch hamburgare är att ändra något så att de måste göra en ny och inte kan ta en som legat och sunkat.

Än så länge är min dotter bara 2 år så  hon är tack och lov inte intresserad. Om och när hon blir det skulle jag ställa upp på att gå någon enstaka gång och om hon skulle åka dit med andra skulle jag inte förbjuda det alls.

• baobab

Donken är ett vidrigt företag med äcklig mat. Jag skulle inte ens fyllekäka där hur desperat jag än var. Då går jag hellre till Max eller lokala pizzerian/falafelvagnen. Mina bonusar är fortfarande ganska små (4 år) och har inte börjat äta fast food än men vi får se hur det blir i framtiden, deras pappa får bestämma.

• baobab
    Art Vandelay skrev 2011-04-06 23:03:51 följande:
    Jag gillar inte McDonalds, de har så himla salta pommes och ofta glömmer jag att säga till att jag vill ha dem osaltade. Ibland har de dock väldigt goda gästhamburgare. Fast vi brukar oftast välja Max när vi ska äta skräpmat för den maten är mycket godare men ibland slinker det ner lite donkenmat ändå.
    Max is the shit:D Du kan alltid be om att få pommesen osaltade, då får du dem dessutom fräscha och nyfriterade. Hamburgarna kan tydligen få ligga och jäsa ett tag också så om man vill vara säker på att få en fräsch så ska man göra en specialbeställning typ utan lök eller ketchup. 
  • Troodon

Jag är inte särskilt förtjust i "Donken", jag ser det mest som ett slags framtidens företag, där arbetarna är lågavlönade och betraktas som ägodelar av företaget. Sedan är maten alldeles för onyttig och inte serveras den särskilt snabbt heller. Personalen tycks dessutom ofta glömma att lägga saker på brickan eller i påsen, eller så blir man ombedd att vänta i två minuter på något som i regel tar minst fem minuter, eller som de ska bära ut till en, men som de glömmer bort att komma ut med.

Så nej, jag gillar inte MacDonalds. Deras hamburgare smakar dessutom skit jämfört mot de i en vanlig korvkiosk.

• jollan61

Här älskar vi McDonalds och äter där så ofta vi har lust, och vi skäms heller inte för att erkänna det. Både jag, mina vuxna barn och särbon är helt emot denna hysteriska hälso- och bantarnojja som råder numera!
    Vi äter det vi tycker om och bryr oss inte.

• Elli47

Gillar inte hamburgersyltor över huvud taget, McDonalds har väldigt dålig mat dessutom så därför väljer vi något annat om vi nu måste äta sån mat vilket inte sker särskilt ofta.

• Boothwalker

Mcdonalds äter jag bara på om jag inte kan slippa. Ungefär samma taktik kommer jag köra om jag får barn. Jag kommer nog inte säga att de har kass mat. Men jag kommer inte introducera det om hen inte absolut vill prova och jag tycker det känns mer värt att hen slipper vara utanför eller nåt... =)

♪♫♪ Uuu, aj vish aj vöss ö pönkråcker vitt flavers in maj här ♪♫♪
  • Linda1976
    jollan61 skrev 2011-04-07 01:38:42 följande:
    Här älskar vi McDonalds och äter där så ofta vi har lust, och vi skäms heller inte för att erkänna det. Både jag, mina vuxna barn och särbon är helt emot denna hysteriska hälso- och bantarnojja som råder numera!
    Vi äter det vi tycker om och bryr oss inte.
    Älskar man Donken, så kan man inte ha särskilt höga krav. Varför skulle undvikande av Donken handla om hälso-och bantarnoja? Ffa handlar det kanske om att man vill äta nåt GOTT, de allra flesta tycker inte att Donken erbjuder detta. 
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • FruSen

Annat - vi bojkottar inte McDonalds direkt men vi äter aldrig där.
    McDonalds finns inte i min stad och om vi är någon annanstans och ska äta ute föredrar vi att göra det på annan restaurang då McDonalds mat är rent ut sagt supervidrig och jag kan inte ens låtsas att jag tycker det är gott...

• Shaun the sheep
    Linda1976 skrev 2011-04-07 07:03:35 följande:
    Älskar man Donken, så kan man inte ha särskilt höga krav. Varför skulle undvikande av Donken handla om hälso-och bantarnoja? Ffa handlar det kanske om att man vill äta nåt GOTT, de allra flesta tycker inte att Donken erbjuder detta. 
    Så om man gillar Mc Donalds så tycker man automatiskt inte om fin mat? Det var det löjligaste jag hört!
    Men säg du det till min syster, som jobbar på en av Stockholms finaste restauranger,
    men mer än gärna käkar en Bic Mac ibland.

Jag tycker det är väldigt lustigt hur du verkar dra parallellen Mc Donalds = White Trash. Du säger det inte med så många ord, men jag tycker mig ana budskapet om man läser mellan raderna..
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?