• u77

Ni som bojkottar McDonalds, varför?

McDonalds är inte världens bästa företag, och serverar heller inte så jäkla bra mat om man ska va krass.
    Men barn är förtjusta i att åka dit, lättpåverkade såklart av all reklam.

En dag när jag hämtade sonen på dagis så sa jag till honom att vi skulle åka till just Mcdonalds.
    Andra barn hörde det och den ena å den andra sa att "där va jag med min mamma förra veckan" och "å va gott" etc...när då ett enda barn (5år) tittar ner i golvet och säger  med ledsen röst"jag har aldrig varit på McDonalds, för jag får inte för mamma".

Jag tyckte oerhört synd om honom och visste inte vad jag skulle säga. Tycker inte synd om honom att han slipper äta onyttig mat, men synd om honom för att va med i "gemenskapen" med de andra barnen som pratade om det.

Ni som ogillar McDonalds och vägrar gå dit med era barn, är det enbart pga att det är onyttig mat, eller vad?

Alla åsikter gillas!

Kan tillägga att jag äter inte så gärna där pga att jag inte gillar hamburgare så mkt, tröttnar fort på det, är inte riktig mat i mina ögon, men nåt besök då å då tror inte jag skadar, bara för att göra sitt barn glad å nöjd?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?
  • MrSmith

Obehandlat kött är kontaminerat i sig själv så slipper vi tjafsa om det

• TyraPaloma

För att jag är vegetarian och mcdonalds suger då, speciellt för barn! När vi mot förmodan äter snabbmat blir det MAX där de har massa vegetariskt!

• SjälvaJag
    MrSmith skrev 2011-04-06 20:10:09 följande:
    Som sagt jag både torkar kött och svamp och äter det utan problem. Mat måste kontamineras för att bli dålig. Ex en köttbitt som stekts i olja och sedan inte bli kontaminerad håller hur länge som helst. Steker du tex kött i smör så kommer smöret härskna och börja lukta illa. Jag vet ju inte hur din kökshygien är så att din mat möglar efter att du stekt den säger ju en del om det. Så i din värld finns inte torkat kött?
    Kdoå torkat renkött men då ANVÄNDER man salt. Sluta försök dumförklara mig. Att tro att Mcdonalds är samma sak som torkat kött talar ju mer om dig än om mig.
  • Astarte

Klart vi kan luncha på McDonalds ibland. Det är gott och jag tror inte på att det skulle vara f ar l i g t!!!

• Lindreas

Jag äter där ibland, men helst inte, eftersom jag tycker personalen är sjukt otrevlig.

• Sarilariz

Valde annat, händer att man äter där om man t.ex är ute och kör och blir hungrig. Förerdrar dock helt klart Burgerking, deras mat är mkt mer "nylagad" den får aldrig ligga på värmning. Sedan så är både hamburgarna och stripsen mkt godare än på mcdonalds.

Min dotter är 1.5 år och har ätit chicken nuggets från donken en gång. Hon var inte överförtjust men tyckte det var och efter att vi skalat bort "frityren".

• Butterscotch
    Sarilariz skrev 2011-04-06 20:38:48 följande:
    deras mat är mkt mer "nylagad" den får aldrig ligga på värmning.
    Ett bra knep för att undvika det är att be om någon typ av specialare, t ex extra ost eller ingen ost. Då måste de göra en ny burgare, och kan inte bara plocka en som redan är klar.
  • Lindreas
    Butterscotch skrev 2011-04-06 20:48:58 följande:
    Ett bra knep för att undvika det är att be om någon typ av specialare, t ex extra ost eller ingen ost. Då måste de göra en ny burgare, och kan inte bara plocka en som redan är klar.
    Haha, jag bad om en utan lök en gång. En vanlig med lök skulle ta 2 minuter, men utan skulle det ta fem. Jag förstod aldrig riktigt hur det gick ihop... Men i övrigt gör jag alltid så på donken, ber om en utan lök så slipper man en som legat länge.
  • tessan27

Vi äter på McDonald lite då och då. Speciellet när vi är ute och åker, det är det enda stället som dottern (5 år) äter på där hon tål/gillar maten. Hon är mjölkallergiker och extremt kräsen desutom går hon upp dåligt i vikt. Så vill hon äta en hamburgare (kött, bröd och ketchup) eller snarare 1/2 mend 5 pmmes och 2 morötter och lite apelsin juice så får hon det. Ibland kan det bli nuggets också...
    Men det blir MAX ibland också, det är godare tycker jag. 

Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?