• u77

Ni som bojkottar McDonalds, varför?

McDonalds är inte världens bästa företag, och serverar heller inte så jäkla bra mat om man ska va krass.
    Men barn är förtjusta i att åka dit, lättpåverkade såklart av all reklam.

En dag när jag hämtade sonen på dagis så sa jag till honom att vi skulle åka till just Mcdonalds.
    Andra barn hörde det och den ena å den andra sa att "där va jag med min mamma förra veckan" och "å va gott" etc...när då ett enda barn (5år) tittar ner i golvet och säger  med ledsen röst"jag har aldrig varit på McDonalds, för jag får inte för mamma".

Jag tyckte oerhört synd om honom och visste inte vad jag skulle säga. Tycker inte synd om honom att han slipper äta onyttig mat, men synd om honom för att va med i "gemenskapen" med de andra barnen som pratade om det.

Ni som ogillar McDonalds och vägrar gå dit med era barn, är det enbart pga att det är onyttig mat, eller vad?

Alla åsikter gillas!

Kan tillägga att jag äter inte så gärna där pga att jag inte gillar hamburgare så mkt, tröttnar fort på det, är inte riktig mat i mina ögon, men nåt besök då å då tror inte jag skadar, bara för att göra sitt barn glad å nöjd?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?
  • Lykka

Varför säger du ens sånt på dagis när de andra barnen hör?! Jag berättar alltid om det roliga vi ev ska göra efter dagis när vi kommit ut ur porten! Hur kul är det att höra att ens kompis ska på lekland, simhall, McD eller what ever om man själv har två timmar kvar på dagis och ska direkt hem och ha kvällsrutiner och sen sova! Dagisbarn är ju små!

• u77
    Lykka skrev 2011-04-08 10:25:42 följande:
    Varför säger du ens sånt på dagis när de andra barnen hör?! Jag berättar alltid om det roliga vi ev ska göra efter dagis när vi kommit ut ur porten! Hur kul är det att höra att ens kompis ska på lekland, simhall, McD eller what ever om man själv har två timmar kvar på dagis och ska direkt hem och ha kvällsrutiner och sen sova! Dagisbarn är ju små!
    Nu är ju inte det frågan i ts, och detta har jag svarat på tidigare. Se inlägg 158.
  • MiScHoOo
    KeChi skrev 2011-04-08 00:53:01 följande:
    För att dom har sjaskig mat och stödjer Halal.....
    deras mat inte halal, var fick du det ifrån??
  • Lenora
    logg81 skrev 2011-04-08 09:47:49 följande:
    Jag och tösen åker dit för att ta en glass eller en kaffe. McDonalds har den bästaste lattemaskinen i Sverige!
    Ja, det får jag väl lov att erkänna, kaffet på McD är faktiskt riktigt gott, synd bara att det är det enda på menyn som är det.
  • Kimban
    tantS skrev 2011-04-08 08:22:26 följande:
    Tycker för det första att deras mat är äcklig. Är dessutom vegetarian och under många år så serverade de ett "vegetariskt" meal. Sen visade det sig att de hade kött i pommesen och har således lurat vegetarianer till att äta kött. Bastards.
    Kött i pommesen?
  • MammaG
    Lykka skrev 2011-04-08 10:25:42 följande:
    Varför säger du ens sånt på dagis när de andra barnen hör?!
    Efter en viss ålder spelar det ju ingen roll vad man själv säger och inte. Barnen berättar själva om sådana saker. Min son vara bara fyra när jag kom och hämtade honom en eftermiddag då han och en treårig kompis var djupt inbegripna i en diskussion om glass; när man fick äta det, vilken som var bäst och när de ätit glass senast
  • IVFmamma

Vi brukar äta på Donken, kanske 1 ggr/månad. Varför? Jag gillar det och dottern gillar det. Dock dricker hon inte läsk utan mjölk eller juice. tror inte en hamburgare är sämre än tex. mamma Scans köttbullar ur näringssynpunkt.

• u77
    MammaG skrev 2011-04-08 12:59:58 följande:
    Efter en viss ålder spelar det ju ingen roll vad man själv säger och inte. Barnen berättar själva om sådana saker. Min son vara bara fyra när jag kom och hämtade honom en eftermiddag då han och en treårig kompis var djupt inbegripna i en diskussion om glass; när man fick äta det, vilken som var bäst och när de ätit glass senast
  • Dorian Ertymexx
    MiScHoOo skrev 2011-04-08 11:03:59 följande:
    deras mat inte halal, var fick du det ifrån??
    Det var iofs inte vad föregående skribent skrev heller, utan att de STÖDJER halal.

Varför det nu skulle vara så mycket värre.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    IVFmamma skrev 2011-04-08 13:04:48 följande:
    Vi brukar äta på Donken, kanske 1 ggr/månad. Varför? Jag gillar det och dottern gillar det. Dock dricker hon inte läsk utan mjölk eller juice. tror inte en hamburgare är sämre än tex. mamma Scans köttbullar ur näringssynpunkt.
    Nej, men jag tror inte att någon hävdat det heller (eller har jag missat något inlägg?)
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Mary Jo

Gillar inte McDonalds. Tycker inte deras hamburgare är goda,dom är så sega.

Nu äter jag skräpmat väldigt sällan och har väl inte ätit en hamburgare på kanske ett halvår men om vi går så går vi på max,där kan man välja lite bättre. Typ Low barb burgaren och så.
    Känns fräschare där.

Nu är min bebis bara 1 år,men visst kommer hon att få testa smaka men vi ska ha som regel att äta sån mat väldigt sällan. :)

• Embla

Jag är inte speciellt förtjust i McD. Jag tycker att man blir hungrig mindre än en timme efter att man ätit deras mat. Jag gillar dock den friterade osten...

Det händer att vi handlar där, eller på andra liknande kedjor. Barnen tycker att det är roligt. De får bra mat i övrigt, så snabbmat någon entaka gång i kvartalet tar de ingen skada av.

• Shirin85

Äter på Mcdonalds några gånger i året, barnen älskar happy meal och milkshake.
    Den vi äter på är fräsch och man kan ju beställa enligt tallriksmodellen.
    Men är inte särskilt ofta vi äter där, så barnen tar inte direkt skada av det.

• Gill

Jag är inte förtjust i hamburgare.Förresten så är deras "hamburgare" några tunna skivor av nåt mellan stora intetsägades brödbitar utan smak.När mina barn var små,då kunde jag gå in på McDonalds med dem.Det var då en "belöning" för t.ex. läkarundersökning o dyl.Barnen fick välja vad de ville ha, själv tog jag kyckling.Deras "mat" är inget jag längtar efter,då jag INTE kan få det tillagat som JAG vill ha det.De har/hade iaf goda bröd till frukost MEN jag gillar inte att McDonalds BESTÄMMER när frukosten infaller.De om några bör ju veta att folk alltsomoftast arbetar skift nuförtiden och börjar sin dag på olika tider.Kaffet är väl ok,men det är ett h-e att få av locket för att sockra det.Sedan så blir det så enormt mycket skräp efter en "måltid"...mer papper och förpackning än nå't att äta.
    Jag kan förstå den mamman som inte går dit med sina barn.Hon är både miljö-mat-och arbetsvillkorsmedveten.

• Moi03

Allvarligt?
    Detta talar för dig själv :
    www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/mcdonalds-rad-till-de-lagavlonade-sjung_8757360.svd

Finns dessutom fler raka fakta kring själva produkterna och deras inverkan på matindustrin som gör att jag aldrig kommer sätta min fot där.

Ett tips är att våga ifrågasätta, ta reda på FAKTA från FLERA oberoende platser, så ska du nog se att en bild klarna som gör att du sätter deras mat i halsen...

Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?