• u77

Ni som bojkottar McDonalds, varför?

McDonalds är inte världens bästa företag, och serverar heller inte så jäkla bra mat om man ska va krass.
    Men barn är förtjusta i att åka dit, lättpåverkade såklart av all reklam.

En dag när jag hämtade sonen på dagis så sa jag till honom att vi skulle åka till just Mcdonalds.
    Andra barn hörde det och den ena å den andra sa att "där va jag med min mamma förra veckan" och "å va gott" etc...när då ett enda barn (5år) tittar ner i golvet och säger  med ledsen röst"jag har aldrig varit på McDonalds, för jag får inte för mamma".

Jag tyckte oerhört synd om honom och visste inte vad jag skulle säga. Tycker inte synd om honom att han slipper äta onyttig mat, men synd om honom för att va med i "gemenskapen" med de andra barnen som pratade om det.

Ni som ogillar McDonalds och vägrar gå dit med era barn, är det enbart pga att det är onyttig mat, eller vad?

Alla åsikter gillas!

Kan tillägga att jag äter inte så gärna där pga att jag inte gillar hamburgare så mkt, tröttnar fort på det, är inte riktig mat i mina ögon, men nåt besök då å då tror inte jag skadar, bara för att göra sitt barn glad å nöjd?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?
  • Den obotliga pessimisten
    Lindreas skrev 2011-04-06 20:50:55 följande:
    Haha, jag bad om en utan lök en gång. En vanlig med lök skulle ta 2 minuter, men utan skulle det ta fem. Jag förstod aldrig riktigt hur det gick ihop... Men i övrigt gör jag alltid så på donken, ber om en utan lök så slipper man en som legat länge.
    Haha! Det är en grej man skulle vilja skicka till "så funkar det" i P3!
  • Lindreas
    Den obotliga pessimisten skrev 2011-04-06 20:54:17 följande:
    Haha! Det är en grej man skulle vilja skicka till "så funkar det" i P3!
    Ja! Jag fattar verkligen inte, men jag antar att de extra tre minutrarna skulle gå till att rabbla för sig själv "lägg inte på lök, lägg inte på lök, lägg inte på lök..."
  • MrsB2011

Vääääldigt sällan! Tycker maten är äcklig överlag.
    vi har haft med dottern dit EN gång under hennes snart 3 år. Hon gillade det inget vidare faktiskt.
    leksaken var en jävla skitsak ! Finns bättre hamburgarkedjor,
    men får vi välja allihopa så blir det mycket hellre Kinamat eller Thaimat om vi ska ut och äta. Tusen gånger godare :)

• Mariohn
    Butterscotch skrev 2011-04-06 20:48:58 följande:
    Ett bra knep för att undvika det är att be om någon typ av specialare, t ex extra ost eller ingen ost. Då måste de göra en ny burgare, och kan inte bara plocka en som redan är klar.
    Fast jag väljer att inte lägga mina pengar på ett matställe där jag måste ta till knep för att få nylagad mat när det finns alternativ som är bättre
  • alvaereva

Vi äter där nån gång då och då (typ ett par ggr/år, på andras initiativ) men bojkottar det annars. Dels tycker jag att maten är kass, pommesarna är jättesalta, hamburgarna är svampiga och jag har sett bilder på hur nuggets görs... Dessutom är det i de allra flesta fallen SKITleksaker i Happy Meal. Jag brukar köpa en UTAN leksak, om det inte är böcker. Sen är det också jävligt smutsigt, kladdiga golv, toaletter som kostar pengar och när man lagt i pengar så är det galet äckligt att gå på toa därinne...

Nej, SÅ billigt är det ju faktiskt inte att jag frivilligt sätter min fot därinne. Då äter jag hellre på ett café eller någon annan kedja, typ Subway eller nått liknande...

• Louvre

Gillar inte McD. Tycker det smakar kräk helt enkelt, gillar inte hamburgare eller pommes.

Prinsessmor <3
  • Lussekatten87

Jag gillar inte "McDonken" så mycket överlag. Främst för att de oftast gör fel när jag gör specialbeställningar där,vilket de inte klarar så bra. De verkar bli handfallna av specialare.. Sedan gillar jag inte deras pommes stripes.

Lindreas skrev 2011-04-06 20:50:55 följande:
    Haha, jag bad om en utan lök en gång. En vanlig med lök skulle ta 2 minuter, men utan skulle det ta fem. Jag förstod aldrig riktigt hur det gick ihop... Men i övrigt gör jag alltid så på donken, ber om en utan lök så slipper man en som legat länge.
    Inte så himla ologiskt faktiskt, eftersom de gissningsvis redan höll på med att steka upp burgare till vanliga cheese och skulle göra klart dem först och efter DEM kunde de ta tag i din specialbeställning utan lök.
    Har jobbat på snabbmatshak så jag vet lite hur de tänker
  • MrsB2011
    alvaereva skrev 2011-04-06 21:00:13 följande:
    Nej, SÅ billigt är det ju faktiskt inte att jag frivilligt sätter min fot därinne. Då äter jag hellre på ett café eller någon annan kedja, typ Subway eller nått liknande...
    Tummen upp för subway!
  • Butterscotch
    Mariohn skrev 2011-04-06 20:59:52 följande:
    Fast jag väljer att inte lägga mina pengar på ett matställe där jag måste ta till knep för att få nylagad mat när det finns alternativ som är bättre
    Ja, så kan man ju också göra Jag tycker dock att det är svårt att hitta bra matställen när man är ute och åker bil, de flesta vägkrogar är ju rätt sunkiga...

Själv brukar jag inte ha problem med att jag får gamla burgare, så jag går glatt till McD utan att be om specialare.
  • Mariohn
    Butterscotch skrev 2011-04-06 21:03:44 följande:
    Ja, så kan man ju också göra Jag tycker dock att det är svårt att hitta bra matställen när man är ute och åker bil, de flesta vägkrogar är ju rätt sunkiga...

Själv brukar jag inte ha problem med att jag får gamla burgare, så jag går glatt till McD utan att be om specialare.
    Haha ja jag tillhör inte klientelet som tror att det är skadligt. Inte heller ser jag ner på folk som äter på donken. Folk får äta vart tusan de vill. Däremot blir jag lite trött på sådana som ts som vill få det att se ut som om det är synd om barn som inte får äta på just donken. Det är ju bara för löjligt för att vara sant
Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?