• u77

Ni som bojkottar McDonalds, varför?

McDonalds är inte världens bästa företag, och serverar heller inte så jäkla bra mat om man ska va krass.
    Men barn är förtjusta i att åka dit, lättpåverkade såklart av all reklam.

En dag när jag hämtade sonen på dagis så sa jag till honom att vi skulle åka till just Mcdonalds.
    Andra barn hörde det och den ena å den andra sa att "där va jag med min mamma förra veckan" och "å va gott" etc...när då ett enda barn (5år) tittar ner i golvet och säger  med ledsen röst"jag har aldrig varit på McDonalds, för jag får inte för mamma".

Jag tyckte oerhört synd om honom och visste inte vad jag skulle säga. Tycker inte synd om honom att han slipper äta onyttig mat, men synd om honom för att va med i "gemenskapen" med de andra barnen som pratade om det.

Ni som ogillar McDonalds och vägrar gå dit med era barn, är det enbart pga att det är onyttig mat, eller vad?

Alla åsikter gillas!

Kan tillägga att jag äter inte så gärna där pga att jag inte gillar hamburgare så mkt, tröttnar fort på det, är inte riktig mat i mina ögon, men nåt besök då å då tror inte jag skadar, bara för att göra sitt barn glad å nöjd?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?
  • Mariohn
    Lady Namárië skrev 2011-04-07 13:55:03 följande:
    För att det är äckligt. Jag äter gärna skräpmat ibland, men jag vägrar lägga pengar på något som verkligen smakar skit.
    Och uppenbarligen är gjort av skit. Jag åt på donken för 3 år sedan efter en trevlig kväll ute och vips bet jag av en tand på en stor benbit. Donken bad om ursäkt och förklarade att "vi använder ju allt så ben kommer med ibland. Det är olyckligt. Vi ersätter din tandläkarräkning och du får äta gratis vid nästa besök". Mmmm
  • Argo
    MrsB2011 skrev 2011-04-07 13:23:47 följande:
    Tror jag drabbas av något liknande!
    Och det händer BARA på donken.
    Jag får ont i magen och mår illa ett tag. och även om jag ätit där så är jag lika hungrig ändå. och illamående.
    Ungefär så, ja. Då är vi två.

*vi är nåt på spåret här ...*
  • MrsB2011
    Argo skrev 2011-04-07 14:28:55 följande:
    Ungefär så, ja. Då är vi två.

*vi är nåt på spåret här ...*
    haha ja jag anar att det är något lurt!
    Dock är det ingen som tror på mig, utan tror att jag bara får för mig att jag mår illa och får ont i magen..
    haha :) Men det får man väl inte bara för sig! Jag tyckte ju om maten när jag var liten! (tror jag)
  • erica90

Jag har jobbat på donken i två år(inte längre). Jag avskyr donken som företag, dem utnyttjar alla sin personal, själv tvingades jag jobba svart ibland eller blev hotad med sparken om jag inte jobbade extra osv.

Dessvärre tycker jag att maten är god. Men sedan jag slutade så blir det inte så ofta, men ibland så. Föredrar donken framför MAX och BK.

Förr älskade jag MAX när det bara fanns i norrland, och dem inte försökte utkonkurera McD, men nu tycker jag att deras matlagningsprocess är värre än donkens, då de låter sina hamburgekött ligga i värmelådor innan de hamnar på burgarna när det är mycket folk. "hamburgare gjorda vid beställning" my ass. (detta vet jag eftersom att jag har en kompis som är skiftledare på MAX). BK tycker jag sämt om av alla, flötiga hamburgare, äckliga såser och fruktansvärda pommes.

Och det här med att donken är ett skitföretag som behandlar sina anställda illa. Det är sant. Men desvärre är det EXAKT samma sak på både MAX och BK. Något jag hatar är att Donken alltid blir utnämnda som de värsta företaget när alla restauranger är likadana. Men jag antar att det har att göra med att donken är multinationellt och att hälften av donkens vints varje år i sverige går direkt in på bankkonton i USA. Medans MAX pengar cirkulerar här i sverige.

• MammaTillDomFinaste

både jag å sambon blir uppblåsta till tusan av donken. jag äter enbart deras kycklingburgare, gillar inte Max kyckling burgare, å sambon äter nå annan vanlig brugare, vi är som ballonger sen. Men jag gillar deras kycklingburgare, hamburgarna tycker jag smakar som typ blött tidningsdpapper dom har pressat ihop å stekt! haha. är vi på shoppingtur så äter vi maten på IKEA, mycket billigare, mttare längre och de gäller ju även våran dotter, känns som att potatis å köttbullar mättar bättre än strips

♥ (¯`°?.¸ ♥Tuva 090125 - Lillebror BF 110528♥¸.?°´¯) ♥
  • syrena
    u77 skrev 2011-04-06 13:07:57 följande:
    McDonalds är inte världens bästa företag, och serverar heller inte så jäkla bra mat om man ska va krass.
    Men barn är förtjusta i att åka dit, lättpåverkade såklart av all reklam.

En dag när jag hämtade sonen på dagis så sa jag till honom att vi skulle åka till just Mcdonalds.
    Andra barn hörde det och den ena å den andra sa att "där va jag med min mamma förra veckan" och "å va gott" etc...när då ett enda barn (5år) tittar ner i golvet och säger  med ledsen röst"jag har aldrig varit på McDonalds, för jag får inte för mamma".

Jag tyckte oerhört synd om honom och visste inte vad jag skulle säga. Tycker inte synd om honom att han slipper äta onyttig mat, men synd om honom för att va med i "gemenskapen" med de andra barnen som pratade om det.

Ni som ogillar McDonalds och vägrar gå dit med era barn, är det enbart pga att det är onyttig mat, eller vad?

Alla åsikter gillas!

Kan tillägga att jag äter inte så gärna där pga att jag inte gillar hamburgare så mkt, tröttnar fort på det, är inte riktig mat i mina ögon, men nåt besök då å då tror inte jag skadar, bara för att göra sitt barn glad å nöjd?
    Anledningen till att jag inte går dit e för att jag har fått rå mat där  och vill då inte sponsra ett ställe där jag vet att de gör dålig mat och har även vänner som har bojkotat Macdonalds men det finns ju så många andra hambörjar ställen man kan gå till ..... vist jag skulle väl inte vägra mitt barn att gå till mcdonalds
  • Dorian Ertymexx

Jag gillar inte företaget, även om vissa av deras produkter är klart mumsiga. Well. Mumsiga på ett skräpmatigt vis. :P

Jag gillar inte hur de hanterar sina anställda, att de skövlar regnskog för att föda sina nötkreatur och att de är ett storföretag.

Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Sven Justus
    Dorian Ertymexx skrev 2011-04-07 14:53:43 följande:
    Jag gillar inte företaget, även om vissa av deras produkter är klart mumsiga. Well. Mumsiga på ett skräpmatigt vis. :P

Jag gillar inte hur de hanterar sina anställda, att de skövlar regnskog för att föda sina nötkreatur och att de är ett storföretag.
    Du gillar inte McDonalds för att det är ett stort företag?
  • Dorian Ertymexx
    Sven Justus skrev 2011-04-07 14:54:48 följande:
    Du gillar inte McDonalds för att det är ett stort företag?
    Ehm, det var ett av tre skäl, ja. :P
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • erica90
    syrena skrev 2011-04-07 14:51:14 följande:
    Anledningen till att jag inte går dit e för att jag har fått rå mat där  och vill då inte sponsra ett ställe där jag vet att de gör dålig mat och har även vänner som har bojkotat Macdonalds men det finns ju så många andra hambörjar ställen man kan gå till ..... vist jag skulle väl inte vägra mitt barn att gå till mcdonalds
    Enda anledningen till att du fått rå mat är för att det har varit fel på temperaturen på grillarna, detta kan hända alla arbetsplatser, och då är det ju inte svårare att bara be om en ny, jag antar att du inte fått rå mat en miljon ggr. Jag fått rå köttbit på lokala sibylla en gång. Inte slutar jag äta där för de. Rå mat, och dålig mat är ju inte samma sak.

Detta kan även hända max och bk.
Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?