• u77

Ni som bojkottar McDonalds, varför?

McDonalds är inte världens bästa företag, och serverar heller inte så jäkla bra mat om man ska va krass.
    Men barn är förtjusta i att åka dit, lättpåverkade såklart av all reklam.

En dag när jag hämtade sonen på dagis så sa jag till honom att vi skulle åka till just Mcdonalds.
    Andra barn hörde det och den ena å den andra sa att "där va jag med min mamma förra veckan" och "å va gott" etc...när då ett enda barn (5år) tittar ner i golvet och säger  med ledsen röst"jag har aldrig varit på McDonalds, för jag får inte för mamma".

Jag tyckte oerhört synd om honom och visste inte vad jag skulle säga. Tycker inte synd om honom att han slipper äta onyttig mat, men synd om honom för att va med i "gemenskapen" med de andra barnen som pratade om det.

Ni som ogillar McDonalds och vägrar gå dit med era barn, är det enbart pga att det är onyttig mat, eller vad?

Alla åsikter gillas!

Kan tillägga att jag äter inte så gärna där pga att jag inte gillar hamburgare så mkt, tröttnar fort på det, är inte riktig mat i mina ögon, men nåt besök då å då tror inte jag skadar, bara för att göra sitt barn glad å nöjd?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?
  • KeChi

För att dom har sjaskig mat och stödjer Halal.....

• chrissandra

Äter aldrig på McDonalds och det beror enbart på att maten smakar skit.

Ska jag äta "skräpmat" ska det åtminstone vara gott.

• fg1979
    ZillyChili skrev 2011-04-07 16:01:20 följande:
    Kommer inte att förbjuda mitt barn att gå på Donken med andra familjer, men förstår inte varför jag skulle uppmuntra till det genom att ta dit mitt barn själv?

Har ingen hård princip om att mitt barn inte får gå dit, förstår bara inte varför det skulle vara så farligt att vara utan?
    Jag kommer inte heller att köpa mobiler, tv, dator i alltför tidig ålder bara för att andra barn har det... då känns det som om jag styr mitt barn åt fel håll?

Ser däremot inte ner på andra som gör det, alla väljer vi själva men jag tänker inte vara en av dem som gör det bara för att "alla andra barnen får ju"
    Jag håller med!!!
  • bastardized

Jag undviker Donken i allra möjligaste mån då jag som en rejäl karl behöver köpa en hel säck för att överhuvudtaget bli mätt.

• R3becca

Jag går inte dit pga deras äckliga burgare som de sevrerar trots att de stått framme en hel dag! Urk!

På Frasses, Max eller t.ex. Sibylla har jag inga problem med att äta, och självklart får ungen äta mat som kommer där ifrån också. Varför ska vi och alla andra få, men inte hon?  

• Oleanna

Äter inte på Mac för att jag tycker att deras mat är riktig dålig.
    Den smakar dåligt  och verkar inte vara hygienisk.

Äter ingen skräpmat av sådan sort överhuvudtaget.

Skulle inte förbjuda mitt barn i framtiden att gå dit med kompisar utan istället uppmuntra honom att göra kloka val.

• tantS

Tycker för det första att deras mat är äcklig. Är dessutom vegetarian och under många år så serverade de ett "vegetariskt" meal. Sen visade det sig att de hade kött i pommesen och har således lurat vegetarianer till att äta kött. Bastards.

• u77
    tessum skrev 2011-04-07 15:07:17 följande:
    Sen TS så skulle jag ALDRIG säga på dagis att vi ska åka och köpa skräpmat/glass eller liknande som jag vet att de andra barnen troligtvis också gillar. Det är som bäddat för avundsjuka.

Varför kan man inte vänta tills man är utanför dörren innan man informerar sitt barn om vart man är på väg?
    Ja det är väl upp till gemeneman hur man gör. I mitt fall så va det ett sätt att få med mig sonen ut ur dagiset.
    Sen är väl avundsjuka en sak i världen som man faktiskt får lära sig hantera?
    Ingen blev svartsjuk kan jag tillägga, utan va mest intresserade av min bebis jag hade med mig, + att de la in kommentarer samtidigt.
  • logg81

Jag och tösen åker dit för att ta en glass eller en kaffe. McDonalds har den bästaste lattemaskinen i Sverige!

Ska vi äta mat så åker vi förbi Max. Det är godare och fräschare mat där.

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • u77
    mumama skrev 2011-04-07 15:12:19 följande:

Annat......

Personligen vågar jag inte äta något på mc donalds eftersom jag både är gluten och mjölk intollerant och jag tror inte att deras livsmedelshantering är den bästa.

Sen så har min son varit på mc donalds kanske allt som allt 5-6 gånger i hela sitt liv... dessa är utbredda över alla fem år.... Han lider inte det minsta. DÄREMOT så går vi och äter på restaurang emellanåt och då äter han ju vad han vill.

Skulle du , TS , tycka det var lika synd om killen om han inte hade tv-spel, dator, lillasyster eller annat som andra barn har?
    Du hade väl kunnat säga något som , men jag lovar att din mamma är bättre på att laga mat än jag eller liknande? Varför måste man ge sina barn den "gåvan" att man ska äta snabbmat?

Jag tycker i regel synd om denne kille, då han är en aning försummad från sina föräldrar. LIllasyster står i centrum. Hon får nya kläder medans han får avlagda för små, ofta tjekläder.
    Han hade fått en blixten tröja en gång, ny tror jag, och han va så stolt och glad och visade den när jag kom å hämtade sonen. Äntligen hade han en sån tröja som alla andra killar hade, en sån som xxx har sa han stolt och pekade på tröjan.

Ang tv-spel och datorer så nej, i den här åldern så behöver man inte ha det. Ogillar tv-spel överhuvudtaget.

Om du läser TS så ser du att jag skrev att jag inte tyckte synd om killen för att han slipper äta skräpmat, utan själva grejen om att ha något gemensamt med sina jämnåriga på dagis. Som de kan relatera till.
    Barn gillar donken, av någon anledning, lättpåverkade av reklam.

Att äta skräpmat anser inte jag vara en gåva. Det hade likväl kunnat vara att äta på stans dyraste finaste restaurang om det hade varit alla barns favorit.
Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?