• u77

Ni som bojkottar McDonalds, varför?

McDonalds är inte världens bästa företag, och serverar heller inte så jäkla bra mat om man ska va krass.
    Men barn är förtjusta i att åka dit, lättpåverkade såklart av all reklam.

En dag när jag hämtade sonen på dagis så sa jag till honom att vi skulle åka till just Mcdonalds.
    Andra barn hörde det och den ena å den andra sa att "där va jag med min mamma förra veckan" och "å va gott" etc...när då ett enda barn (5år) tittar ner i golvet och säger  med ledsen röst"jag har aldrig varit på McDonalds, för jag får inte för mamma".

Jag tyckte oerhört synd om honom och visste inte vad jag skulle säga. Tycker inte synd om honom att han slipper äta onyttig mat, men synd om honom för att va med i "gemenskapen" med de andra barnen som pratade om det.

Ni som ogillar McDonalds och vägrar gå dit med era barn, är det enbart pga att det är onyttig mat, eller vad?

Alla åsikter gillas!

Kan tillägga att jag äter inte så gärna där pga att jag inte gillar hamburgare så mkt, tröttnar fort på det, är inte riktig mat i mina ögon, men nåt besök då å då tror inte jag skadar, bara för att göra sitt barn glad å nöjd?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?
  • Driftwood

Jag bojkottar alla icke statliga företag.

• L inda

Jag har jobbat på Mc Donalds och tycker fortfarande att det är gott och äter där någon gång då och då. Vet att det inte är nyttigt men någon gång ibland känns inte som att det skadar, speciellt inte om man har bråttom någonstans eller är på väg någonstans.

• luckynumber

Är just donken tråden handlar om eller hamburgare i största allämnhet?
    Min barn har aldrig ätit där, dels så finns det inte i våran stad och dels så tycker jag inte det är gott, max däremot har dom varit på ett par gånger men dom gillar själva idén om maten bättre än vad dom faktiskt gillar den så det käns inte som så stor idé att ta med dom dit.

• u77
    Driftwood skrev 2011-04-06 14:07:05 följande:
    Jag bojkottar alla icke statliga företag.
    oj...då bojkottar du de flesta företag då? Låter oerhört jobbigt å tidskrävavade.
  • petsod

Jag har inget emot M D och det händer att vi äter där ibland. Lagar för övrigt bra mat hemma och ser det mest som ett smidigt alternativ, inget att skämmas för.

• u77
    u77 skrev 2011-04-06 14:22:40 följande:
    oj...då bojkottar du de flesta företag då? Låter oerhört jobbigt å tidskrävavade.
    Tidskrävande...
  • SjälvaJag

Allt skit dom trycker ner i sin mat gör att det är något mina barn aldrig skulle få äta.

• SjälvaJag
    Jimbob skrev 2011-04-06 13:27:45 följande:
    Jag bojkottar Mcdonalds för deras äckliga mat , jag är även kritisk mot hela halvfabrikatssamhället.
    Ni småbarnsföräldrar som låter era barn att växa upp med köpta köttbullar, snabbmatsburgare och felix fiskgratänger kan ta en funderare på var dessa produkter tillverkas, sanningen är skrämmande men en bra propagandafilm som kan få upp ögonen för de okunniga är "food.inc" Om hundra år kommer forskare skratta åt oss när de såg vad vi stoppade i oss. Laga mat själv är ett bra ledmotiv.

//det tar 6 minuter att göra en hamburgare själv hemma // 
    hmmm.. nog för att jag älskar att äta hemmalgad mat, och min man likaså. Men när man har en 2 åring som totalvägrar det mesta och endast godkänner mamma scan köttbullar, isterband eller fiskpinnar så ser jag hellre att han får i sig det än inte äter alls. Men McDonalds skulle jag aldrig i livet ge till honom. DÄR kan man snacka konserveringsmedel av något.
  • Driftwood
    u77 skrev 2011-04-06 14:22:40 följande:
    Jag tycker inte det är jobbigt. Hur menar du tidskrävande?
  • KatjaKaj

Jag personligen har en svaghet för just mc donalds ostburgare och mc feast och det kan hända att jag äter en sån någon per år, men jag skulle faktiskt inte drömma om att ta dit mitt barn. Sen är det kanske hyckleri med tanke på att jag själv kan äta deras mat men jag är vuxen och väl medveten om vad jag stoppar i mig.

Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?