• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Sunseed

MissCat: Så här snäll brukar jag inte vara. Jag har ett näst intill fånigt lyckorus hela tiden. Det bara att njuta så länge det varar, men jag ska ändå försöka plocka fram sur-Sunseed idag!

MissCat och 7879: Jag kan förstå och tänka mig att man "tröttnar" till slut. Det jag drömmer om idag är inte det jag drömmer om imorgon, eller hur man ska säga. Det måste vara fantastiskt att följa deras utveckling! Och det där jollret måste ju vara helt underbart!

Ego: Nu märker jag att fosterrörelserna har förändrats sista dagarna. Det kanske tyder på att han faktiskt växer till sig lite. Han rör sig många gånger varje dag, men karaktären har förändrats. Förut märkte man att han slog volter och att sparkarna kom lite här och lite där. Nu känner jag hur han ligger och pressar mer. Jag tror att jag fick en fot mot min hand i natt. Ibland tar han i för kung och fosterland och kör en trumvirvel som håller i sig i flera sekunder.  

• Kelsson1

MissCat: Jenni snuttade inte men jag satt med henne i soffan o mös i två månader ändå, var inte det minsta intresserad av världen utanför
    Lät verkligen mysigt med joller! 

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-03-06 08:02:50 följande:
    MissCat: Jenni snuttade inte men jag satt med henne i soffan o mös i två månader ändå, var inte det minsta intresserad av världen utanför
    Lät verkligen mysigt med joller! 
    HjärtaBabyHjärta
  • 7879

Hur är det med alla i tråden?

Ska vi föreslå ett datum för träff, vi som bor i, eller i närheten av Stockholm?

Just nu har min dotter enorm magknip och bara gallskriker mellan ca fem och åtta varje dag, enormt frustrerande då det är när man själv vill laga mat och äta och så är det ju inget kul när man inte kan trösta henne.

• Gloxi

Miss Cat, ett stort grattis på bröllops och dopsdagen! Hoppas att ni har en fantastisk dag med nära och kära!

• 7879

Ja just det, Stort grattis MissCat på bröllops- & dopdagen!

Gloxi: Ja jag tycker så synd om henne, men också om hennes storasyster som gärna vill vara där och trösta men ofta bara förvärrar plus att att det inte blir någon matro för henne heller då hon inte tycker om när lillasyster är ledsen.   

• Gloxi

7879, åh det är inte lätt för de små stackarna.

Vår lilla vill fortfarande ammas till sömns, speciellt på kvällen. Det gör mig väldigt bunden, då hon måste ha sovit en timme innan hon kan läggas. Annars vaknar hon och man får börja om från början. Jag undrar om detta kan ge sig av dig självt. När jag frågar folk hur det har varit för dem, får jag inget svar... Förmodligen har de tvingat barnet att sova själv. Kan inte tänka mig att mitt barn är det enda som vill sova hos sin mamma.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011