• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Najje79

Grattis miss cat!!

Gloxi: Min Adrian är sådan också. Han hade en period när han somnade i babysittern och sedan kunde jag bära in honom till hans säng. Nu vägrar han egen säng totalt, han går och lägger sig när jag går och lägger mig och sover med mig. Jag känner igen det där att ha en rutin för att slippa börja om från början. Just nu har jag ingen egen tid utan att ha minst ett barn på mig men det får vara så tills han är redo att släppa mig. Hoppas du kan stå ut eller att den här fasen snabbt går över kram!

• Gloxi

Najje, det har varit så här hela tiden efter BB. BVC sköterskan säger att vi skall träna henne att somna själv. Men, jag hoppas att det sker av sig självt när hon är redo. Hon är ju så liten. Detta är bara jobbigt när vi har gäster och om jag måste göra något.

• Najje79

Gloxi: vi tränade att somna själv, det gick bra i ett par veckor sedan fick han en form av nattskräck. Han var inte redo att sova själv. jag vet inte varför BVC tycker de ska somna och sova själva (fick också till mig detta av BVC-läkaren som tyckte vi skulle köra skrikmetoder på Adde).
    Barn är olika, Luca somnar med oss i vår säng runt 19.30, vi lägger över honom i spjälsängen, när maken går och lägger sig tar han med sig L (de sover i ett annat rum eftersom A väcker L) och så sover han hela natten. Adrian måste somna bredvid mig och hålla om mig och ligga nära, vagnen går också bra. Jag tror att er lilla tjej Vidar när hon är redo att somna och sova själv

• MissCat

Tack tjejer för alla gratulationer vi hade en fantastisk dag igår. Allt gick som planerat och jag kände mig som en prinsessa. Lille Ludwig

var mycket grinig så prästen fick köra en kort version på dopet idag är vi lyckligt trötta. Jag får lägga upp bilder här så ni får se sen. Vill ni lägga till mig på fb så inboxa

• Gloxi

Najje, här vill de att barnen sover själva pga PSD. Kan Adrian somna själv i vagnen? Vår tjej skall ammas till sömns. Hon somnar också i vagnen om man är ute och går. Likaså i bilen. Men, det tar en stund med båda sistnämnda. Skrikmetoden känns så fel, så jag hoppas att hon blir redo själv som du skriver.

Miss Cat, vad roligt att ni hade en fin dag! Vi skall döpa våran nästa lördag, så det blir spännande.

• Kelsson1

MissCat: Stort Stort Grattis!

Gloxi: Om sömnen så sov Jenni mellan oss i sängen (hon hade en egen madrass av skum som hon låg på) den första månaden. Sedan började hon sova i vaggan, gick bra för henne gjorde bara så ont i mammahjärtat . Men Jenni var från början väldigt lätt att lägga, bara lägga ner o gå därifrån. Vet andra där barn börjat sova ensamma först kring 9månader när barnet varit redo för det. Det är så olika från barn till barn... 

• Gloxi

Kel, tackar för input. Så de blir redo för det själva? BVC sköterskan hotade med fall där ungen låg mellan föräldrarna när den var 13 år... Den ungen har väl förmodligen inte varit helt normal.

• Sunseed

Jag har följt er i helgen men inte orkat skriva för jag har varit så förbenat trött. 

Igår eftermiddag såg jag en föreläsning på Kunskapskanalen med en massa professorer och överläkare. Det handlade om IVF-barn och hur de mår idag och en massa, massa annat. Det var mest positivt, vilket kändes skönt att höra. :)

Nu har jag börjat boa. Vi har en superlång lista som vi ska ta med till Ikea på fredag förmiddag. Tyvärr orkar jag inte gå mer än tio minuter åt gången så troligtvis får sambon rulla runt mig i rullstol. Men det får lösa sig. Det blir nog många skratt om inte annat.

Ha en fin måndag! 

• Kelsson1

Gloxi: Det är så olika från barn till barn. Jenni hade som sagt inga problem med att sova ensam när hon var 2månader gammal, när andra barn har närhetsbehov till de är långt äldre. Har man själv inga problem med det så får väl barnet sova nära tills de är 18 år tycker jag

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011