• MammaTillDomFinaste

Använder DU flexikoppel?

Man hamnar ofta i en diskution angående detta flexi koppel. SÅ. Hur gör ni??
    Skriv gärna och motivera ditt svar! 

♥ Kineserna Nova & Buddha, Sibiriska katten Listo och Whippeten Ådi ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder DU flexikoppel?
  • Mother of 5

Varför använda det på vissa ställen och vanligt på andra? Man måste ju inte ha full lina ute bara för att det är ett flexikoppel. Man kan ju låsa det, så att det inte blir längre än ett vanligt koppel.

• AW1987

Vi har det inte längre för våran hund går inte bra i det. Men har inget emot det.

• SilverEmma

Jag använde bara flexikoppel i skogen, annars vanligt. Jag tyckte helt enkelt att det var bekvämare att gå med vanligt koppel.

Då var man fru då!
  • Joico

Jag vill själv inte ha något flexikoppel. Och jag stör mig inte på kopplet i sig utan på folk som låter sina hundar flexa runt!
    Det är en rätt bra produkt, framför allt kanske om man inte kan/vill ha hunden lös, OM den används rätt - dvs. man låter inte hunden flexa runt, inte springa fram till andra hundar, trassla in sig i folk, hundar och saker, inte låter hunden springa tills de tar tvärstopp och man använder sele med flexi!

• Buster78

Ovetskoppel!

Du har inte samma kontroll som med ett vanligt koppel, även om du har det kort!

Jag avskyr dess koppel!

Hunden går på full lina, mitt över vägen....Hur lång tid tar det inte att samla in sin hund då??
    Hunden rycker till, du har NOLL KOLL om du har ovetskoppel, HUR vet du att inte spärren släpper just när det kommer en annan hund, eller en bil, eller cyklist??

ghaa va jag avskyr dessa koppel!

• klarafärd

använder flexikoppel på joggingrundan annars blir det ganska ryckigt både från henne och från mig om man inte hittar den rätta takten ;D förövrigt tycker jag det är smidigast med vanligt koppel. :)

• VirrigaVerna

Vi använder inte flexi. Avskyr de kopplen eftersom att man inte har någon kontroll utan en hund som oftast springer flera meter framför.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Tokern

Kunde inte svara då inget alternativ passar. Har alltid hunden lös, men använder flexi när hon löper för att bättre kunna freda henne. Hon lyder mig, inte kopplet och det användes bara för att hon ska få röra sig när hon löper.

• Joico
    klarafärd skrev 2011-04-14 22:38:01 följande:

använder flexikoppel på joggingrundan annars blir det ganska ryckigt både från henne och från mig om man inte hittar den rätta takten ;D förövrigt tycker jag det är smidigast med vanligt koppel. :)

Expanderkoppel?
Svar på tråden Använder DU flexikoppel?