Använder DU flexikoppel?
Man hamnar ofta i en diskution angående detta flexi koppel. SÅ. Hur gör ni??
Skriv gärna och motivera ditt svar!
Man hamnar ofta i en diskution angående detta flexi koppel. SÅ. Hur gör ni??
Skriv gärna och motivera ditt svar!

När jag går med hund och barnvagn använder jag flexikopplet, aldrig annars. För varken mej eller min hund betyder flexikopplet att det är fritt fram. Han springer aldrig på andra sidan vägen eller fram till människor och hundar. Både jag och jycken är ju lite fostrade.
På en vanlig promenad är det alltid vanligt koppel!
Använder alltid flexi till vår hund, och han kan gå i det fint! Så folk behöver inte gnälla över det
Jag gillar inte flexi, eller "pensionärsjojo" som jag kallar det ;). Tycker inte att jag har kontroll med den typen av koppel. Min hund får springa lös på platser där det passar och kan gott gå i sitt läderkoppel om vi är bland folk/bebyggelse. Men bryr mig inte om någon annan har flexi, upp till var och en tycker jag.
Jag använder flexi när vi går på vår landsväg där inga bilar åker, när vi går i skogen under tid på året då koppeltvång råder och på promenader i friluftsområden. I "befolkade" områden blir det vanligt koppel då jag tycker det är enklast.
Hyser dock inget agg mot människor som har flexikoppel ständigt. Är ju upp till var och en vad man vill använda sig av.