• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • trettioplus
    Tom Araya skrev 2011-04-28 20:35:06 följande:
    För att uppnå detta räcker det inte med könsneutralitet, det måste till betydligt större netralitet än så, på alla plan.
    Nej, jag tycker att det är enklare och trevligare att låta det förbli könsbestämda identiteter eftersom män och kvinnor är olika och aldrig kommer att bli lika. Sedan finns det en massa annat på jämställdighetsfronten som behöver göras.
    Jag har aldrig uppskattat devisen: "kan vi inte ändra på allt bums, så är det ingen idé att ens försöka".

Det finns inget som hindrar dig från att klä dig och bete dig som du behagar, men när du vill begränsa omgivningen från att göra som DE vill, då tycker jag att det blir väldigt obehagligt.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Driftwood
    Daeminimon skrev 2011-04-28 22:04:34 följande:
    Våra bästa vänner t ex är ett heterosexuellt par, gifta i ett år nu. Ibland känner han dock ett behov att vara "Jessica". Hon är helt ok med det, hjälper honom ofta att hitta kläder, skor, peruker, mm.
    Vad spännande. Brukar du vara med då?
  • amanda h
    Hypnotica skrev 2011-04-28 21:58:54 följande:
    Stackars din karl som har en fru som är beredd att dumpa honom för ett klädesplaggs skull.
    Han hälsar tillbaka att han skulle förstå om han blev dumpad ;) så dont worry
  • Joual
    Daeminimon skrev 2011-04-28 22:04:34 följande:
    Jag skulle gissa att de "skaffar" flickvänner som är icke inskränkta och som älskar dem för den person de är.

Våra bästa vänner t ex är ett heterosexuellt par, gifta i ett år nu. Ibland känner han dock ett behov att vara "Jessica". Hon är helt ok med det, hjälper honom ofta att hitta kläder, skor, peruker, mm.
    Härligt att höra! Och vilken rikedom det måste vara att ha så sköna personer i vänskapskretsen. Jag har själv förmånen att ha vänner som avviker från samhällsnormen på olika sätt. Jag kan ärligt säga att de på köpet gjort även mig till en lite bättre och mindre fördomsfull människa. 
  • amia01
    Butikslager skrev 2011-04-28 22:04:47 följande:
    Hahaha, kvinnor är kvinnor och män är män?
    Är kvinnor födda till att raka benen, sminka sig, fixa hår, gå i klackar och ha klänning. Diska, laga mat, städa, tvätta.
    Män är födda till att tjäna pengar, köra snabbt med bilar, laga saker och inte ha klänning eller rosa på sig. 

Så jäkla löjligt. Varför går inte alla nakna bara? Människor är människor och dom föds nakna!
    LÅT MÄNNISKOR VARA MÄNNISKOR!

(Klart pojken ska få ha på sig klänning OM HAN VILL.)
    Säger mer om TS än pojken eller hans föräldrar - gör kläderna skillnad på människor? Har själv en pojke på 3 år som gärna går i klänning, och leker med bilar. Men han kan också ha snickarbyxor och leka med dockor - samma kille - olika kläder - men världens underbaraste ändå!
  • trollbottom
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 22:01:26 följande:
    Om jag undantar mina transvänner då; Jag kan med lätthet hitta tio personer som tycker att det _kan_ vara snyggt med klänning på en kille/man! Liksom jag med lätthet kan hitta tio personer som tycker att det _kan_vara fult med klänning på en tjej/kvinna. Och tvärtom.

En ful, illasittande klänning är liksom inte automatiskt snyggare på mig än på maken bara för att jag har fitta. 
    Hej hej, här har du den elfte om du inte redan räknat med mig, på snyggsidan alltså
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • Driftwood
    Joual skrev 2011-04-28 22:13:04 följande:
    Härligt att höra! Och vilken rikedom det måste vara att ha så sköna personer i vänskapskretsen. Jag har själv förmånen att ha vänner som avviker från samhällsnormen på olika sätt. Jag kan ärligt säga att de på köpet gjort även mig till en lite bättre och mindre fördomsfull människa. 
    Ja visst är det fantastiskt. Jag känner också en person som brukar följa med sin man och köpa kläder.
  • Hypnotica
    Rikard Ukraina skrev 2011-04-28 22:08:12 följande:
    Ditt inlägg var enbart förolämpande och hade ingenting med ämnet att göra. Det var även över gränsen att ringa mig och hota mig. Lägg av med det innan jag kontaktar polisen.

Rikard
    *garv!*
  • amanda h
    Butikslager skrev 2011-04-28 22:04:47 följande:
    Hahaha, kvinnor är kvinnor och män är män?
    Är kvinnor födda till att raka benen, sminka sig, fixa hår, gå i klackar och ha klänning. Diska, laga mat, städa, tvätta.
    Män är födda till att tjäna pengar, köra snabbt med bilar, laga saker och inte ha klänning eller rosa på sig. 

Så jäkla löjligt. Varför går inte alla nakna bara? Människor är människor och dom föds nakna!
    LÅT MÄNNISKOR VARA MÄNNISKOR!

(Klart pojken ska få ha på sig klänning OM HAN VILL.)
    Jo men människor är samtidigt individer som klär sig efter deras egna stil, och hur dom vill "bli sedda". Annars hade det väl ändå vart jäkligt tråkigt? Om alla klädde sig likadant? Samtidigt är det väl jäkligt bra att det finns manligt och kvinnligt? Och nu snackar vi ju manliga o kvinnliga kläder, inte roller i samhället.
Svar på tråden Klär pojken i kläning