• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • lilla mej
    LillTussa skrev 2011-04-28 23:16:45 följande:
    Ja, i för sig. På de trångsynta könsroll-älskande personerna som tycker klänning på pojke är likvärdigt barnmisshandel.

Oh my, kan inte barn bara få vara fria och utforska världen på sina egna sätt och klä sig hur de vill utan att vuxna människor ska sätta på dem tvångströjor?
    det ar inte barnmisshandel, men en bra anledning till mobbing och det kommer sakert fragor varfor ni inte sa nagot om det till dem....och fragor varfor har inte pappa, farfar, morbro andra vuxna karlar kjol och trosor pa sig?? hur ska ni forklara det?? barafor man forklarar for sin son att vissa klader ar till tjejer sa satter man inte pa dem en tvangstroja utan forklarar livet i allmanhet....nar de ar medvetna om detta och fortfarande proppsar pa att ha trosor istallet for kalsonger sa ar det ju ett val de har medvetet gjort och sakert har svar pa tal till mobbarna med...
  • Fru Sveden

Kanske inre så konstigt att barn blir förvirrade och tror dom är födda i fel kropp när föräldrarna inte accepterar att dom är tex en pojke och skall klä på dom klänning. Borde vara skottpeng på föräldrar som drar genustjafset till yttersta gränsen och dessutom är stolta över att deras söner minsann älskar att ha på sig klänning. Vidrigt är vad jag tycker att det är. Synd att det inte är straffbart att göra barn totalt förvirrade och inte hjälpa dem att få en riktig identitet.

Kan vi inte börja samla in pengar för att göra forskning om hur vi får två kön istället. Då kan vi k*ulla med oss själva, vara gifta med oss själva, skaffa barn med oss själva och vi slipper allt tjat, bråk m.m med en partner som ändå är dum i huvudet och inget fattar?

• JuliaåRonjasmammis
    Driftwood skrev 2011-04-28 23:00:56 följande:
    Kan du berätta lite om biologin?
    Om man tror att homosexualitet beror på vilka färger man använder när man är barn, behöver man uppenbarligen en kurs i grundläggande biologi.
    Don't mess with my integrity!
  • Anonym (öh)
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-28 23:13:29 följande:
    Varför skulle det vara sjukt ?
    Jag bryr mig inte han kommer vara min son fast om han vill vara gay som äldre jag skulle älska honom iaf.
    Varför inte låta barn få vara barn och leka med det som vill leka med.
    Ingen fara med klänning, men att du kallar honom för din lilla Gay. BLir ju motsägelsefullt att låta han ha klänning och det är normalt och sen skämta om att han är din lilla Gay.
  • Tom Araya
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-28 23:11:54 följande:
    Hahaha jora men jesus hade ju klänning
    Jag tror inte plagget kallas klänning, jag tycker inte det ser ut som en klänning och det var inte vid den tid och plats ett typiskt kvinnoplagg som klänningen är.
    Nej, Jesus hade inte klänning, snarare någon klänningsliknande särk som förövrigt är ett vanligt mansplagg i vissa av dessa regioner än idag.
  • JuliaåRonjasmammis
    amanda h skrev 2011-04-28 23:03:11 följande:
    pluggar faktiskt mode på ett universitet i edinburgh ;)
    Och du har inte koll på hur klädmodet varierat genom århundraden? 
    Don't mess with my integrity!
  • Joual
    Fru Sveden skrev 2011-04-28 23:25:45 följande:
    Kanske inre så konstigt att barn blir förvirrade och tror dom är födda i fel kropp när föräldrarna inte accepterar att dom är tex en pojke och skall klä på dom klänning. Borde vara skottpeng på föräldrar som drar genustjafset till yttersta gränsen och dessutom är stolta över att deras söner minsann älskar att ha på sig klänning. Vidrigt är vad jag tycker att det är. Synd att det inte är straffbart att göra barn totalt förvirrade och inte hjälpa dem att få en riktig identitet.
    Nu måste jag kolla om jag förstår dig rätt. Menar du att transsexualitet uppkommer för att föräldrarna inte är tydliga med barnet om vad som är traditionellt manligt/kvinnligt? 
  • Tom Araya
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 22:01:26 följande:
    En ful, illasittande klänning är liksom inte automatiskt snyggare på mig än på maken bara för att jag har fitta. 
    Nej, men kanske för att du har höfter och bröst som de flesta kvinnor.Solig
  • 3 barns mamma84
    Anonym (öh) skrev 2011-04-28 23:27:52 följande:
    Ingen fara med klänning, men att du kallar honom för din lilla Gay. BLir ju motsägelsefullt att låta han ha klänning och det är normalt och sen skämta om att han är din lilla Gay.
    För mig är Gay fint jag tar inte illa upp.
    Och jag hoppas ingen gör det häller för mig är det kärlek inget annat.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • Driftwood
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 23:26:35 följande:
    Om man tror att homosexualitet beror på vilka färger man använder när man är barn, behöver man uppenbarligen en kurs i grundläggande biologi.
    Ja verkligen. Vet man vad det beror på?
Svar på tråden Klär pojken i kläning