Inlägg från: Jessica82 |Visa alla inlägg
  • Jessica82

Januaribebis 2012

hej hej! kliver in här oxå. har plussat i början på maj och är nu i vecka 6+4, bf 7 jan enligt fl :) är min 5 graviditet oc förhoppnings vis mitt 3dje barn. orolig och glad som alla ni andra :/

kommer uppdatera min presentation när vi vet allt gått bra ( har många vänner och bekanta rl som brukar hålla koll på min sida hrmmm :)

har mått illa från och till i några veckor, men nu är det bättre när jag helatiden äter på något :) insåg att illamåendet kom av hunger även om jag inte kände mig hungrig. ömma bröst och extremt känslig :) är mina symptom och knappen på mina smaljeans går inte igen  längre :o

• Jessica82

har fortfarande inte klivit upp ur sängen fast jag vaknat runt 8, mår så fruktansvärt illa idag :( har inte gjort det med mina 2 killar så detta är nånting helt nytt för mig.... fy fy fy.. mannen fick komma med frukost till sängen åt mig så det var ju mys :) v 7+0 idag :)

• Jessica82

Hej hej! ser att ni diskuterat syskonvagnar/ståbrädor1

våran mellan kommer vara 2½ ungefär när bebis kommer och vi har bestämt oss för att inte skaffa någon syskon vagn.. kommer bli bärsjal första månaderna och till våren när snön är borta tas ståbrädan fram så bebben får vagnen,

tycker det är fruktansvärt mysigt att ha bebis nära sig i början och det blir varmt och mysigt innanför gravidjackan ändå :) det är inte så värst tungt att bära runt och riktigt smidigt i hemmet med när man behöver ha händerna fria

sedan har vi en resesylky stående hos barnens farmor som extra vaggn OM man nångång skulle behöva köra båda.

apropå symtomen har det försvunnit ganska mycket här med förutom tröttheten, och att ta av sig bh:n är inte det roligaste på kvällen är nu i vecka 7+4 och kommer ha inskrivning/hälsosamtal 13/6 så ganska sent enligt mig

• Jessica82

Precis ringt in till gyn och fått en tid för vul :(

brösten har slutat ömma och igår fick jag värk i ländryggen som hållit i sig och gör fortfarande, dessutom hugger det vid vänstra livmodern helatiden.

bm som jag pratade med sa att det kan vara nån nerv som är i klämm men ville ändå kolla så det inte sitter något foster i äggstock eller ledare :(..

denna olidliga väntan hela helgen. hon hade endast en tid kvar idag och den var om 20 min så att åka 2,5 mil hinner vi ju inte så det fick bli en tid på måndag

oron förstör ju hela helgen :(

• Jessica82

usch vad nervig jag är nu för dagens vul... tröttheten finns ju kvar till viss grad men resten känns som bortblåst :(.. jeansen får jag på mig oxå fortfarande ...

hoppas på att tiden går fort fram till 11 nu så jag får det överstökat....

• Jessica82

Hje hej.. allt var bara bra med den lill* i magen :) pjuh vilken lättnad.. fortfarande inga symtom på graviditet men där pickade ett litet hjärta på som det skulle

blev framflyttad till 8+4 istället för 8+0 som jag trodde.

MEN nu ska jag sluta läsa så mycket på nätet iallafall tills jag är förbi v,12 man blir ju tokig av att hålla på och skrämma sig själv på detta viset

• Jessica82

caradan.. var i 8+0 som mina symton försvann men idag 8+4 på vul konstaterades att bebis mår bra kanske är det mer vanligt än man tror att symtomen försvinner sådär hmmm

• Jessica82

livsmedelverket har en lista för gravida vad man inte bör äta, det är samma info som bm gett mig.. sen skilljer sig rekomendationerna i sverige norge finland danmark så vad är det man igentligen ska lita på ,vilket land har rättast ???

Man kan fundera och vara orolig i oändlighet men jag väljer att följa bm och livsmedelsverkets rekomendationer och lite sunt förnuft :)

• Jessica82
    Astrogirl skrev 2011-06-01 18:50:06 följande:
    Ja jag fick också livsmedelsverkets kostråd från min bm. www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/g.../

Det är ju upp till var och en att äta vad de vill och använda sitt sunda förnuft, precis som du säger Jessica82. Jag försöker också följa livsmedelsverkets rekommendationer och har inga problem att följa dem för att minimera riskerna att få missfall. Då jag redan fått ett missfall tidigare, så gör jag allt för att undvika ett till.
    har heller inga problem att unvika det man ska vara försiktig med (syftar mest på fisken) dom man ska vara försiktig med äter jag inte i vanliga fall heller urk
Svar på tråden Januaribebis 2012