marickan skrev 2011-08-26 14:19:57 följande:
Man har ju så mycket funderingar och grubblerier under en graviditet. För mig var det könet på bebisen jag grubblade på förra graviditeten. Den här gången tänker jag att oberoende av vilket kön bebisen har så känns det helt orimligt att jag ska kunna älska en till lika mycket som jag älskar min dotter. Känns som att det inte går. Sen tänker jag att det ordnar sig garanterat. Sen tänker jag, men tänk om jag verkligen inte älskar den nya bebisen lika mycket? Då kommer jag ju avsky mig själv... Sådär håller jag på och grubblar :)
det där är lite klurigt att reda ut :) älskar inte nån av mina söner mer eller mindre, bara på ett annat sätt, dom är ju olika individer och med väldigt olika egenskaper som jag både älskar och gillar mindre :D,
min stora är ju min förstfödda och är "speciell" på det viset, 2:an känner jag är speciellt nära då han har jag fött naturlig väg (hade lite svårt med samhörigheten till den stora första veckorna efter akutsnitt).
kanske går att jämföra som kärleken till sina egna föräldrar?! mamma och pappa är ju lika viktiga fast två olika människor :)