Inlägg från: Jessica82 |Visa alla inlägg
  • Jessica82

Januaribebis 2012

jag tycker den är bra, däremot inte lurarna som följde med så jag har använt mig av ett par andra som vi har hemma.

jätteskönt att kunna lyssna så hjärtat slår, och det hörs tydligt när man nu gått en bit i graviditeten, det ger ju ingen garanti för att allt är bra men hjärtat slår iallafall :), resten får jag vänta på att få reda på på rul  

• Jessica82
    Tilda91 skrev 2011-08-02 09:53:39 följande:
    Jessica82 - Du som har lite erfarenhet av angelsound. Har köpt mig en happytone (samma sak) och använde den för försa gången igår.  Hör hjärtljud på båda sidor av magen men inget i mitten... Gör du också det? Tänkte bara om du visste om de ska va så om man har en i magen, ... eller kan det vara två här ? :
    Kanske låter som en dum fråga men är lite orolig:( 

jag hör oxå på olika sidor och det är bara en där inne :) i början när det var svårare att hitta hjärtljuden hördes det bara på ett och samma ställe jämt.

antar att man hör både från rygg och bröst!? eller nått slags eko    
  • Jessica82
    roxylady skrev 2011-08-02 11:38:10 följande:
    Okej då får jag byta ut lurarna. Köpte du den på teknikmagasinet? Har alla apotek kontaktgelen?
    Ja det är klart.. åh jag fundrar på om man skulle skaffa sig en sån ändå :)

använder mig av babyolja.. funkar lika bra :) minns med sonen att mot slutert behövdes ingenting för att det skulle höras
  • Jessica82
    curiosa skrev 2011-08-02 18:01:52 följande:
    Hjärtljuden du hör på sidorna är era egna. Stora pulsådror går där. Det kan man lätt märka eftersom våra egna är mkt lugnare än vad bebisens är.

hmm... har iofs inte blandat ihop hjärtjuden från mina tidigare barn med mina egna men nu blev jag riktigt orolig... för det är mest på sidorna jag hör hjärtjuden och med tanke på att jag imorgon går in i v 19 och inte känner av några buffar så har angelsounden varit en stor tröst... rul på måndag och risken att jag får gå dit ensam är stor, vi verkar inte få tag på barnvakt... hjälp vad gör jag om det är dåliga nyheter??!!! senaste säkra (som det känns nu) livstecknet var vul i v 9
  • Jessica82

varit på ultra och blev flyttad 11 dagar bakåt.. läkaren och jag tyckte det verkade lite mycket att bli flyttad så ny undersökning om 2 veckor.. gjorde mig ytterligare orolig, hon sa varken att det såg bra ut eller att nånting var galet, bara att fostrat är för litet för att kunna vara i 18+4 :/

moderkakan i framvägg så det förklarar ju iallafall varför jag inte kännt nått än..

2 veckors ytterligare väntan då :( men då lovade läkaren att kolla könet,(om hon kan se)  vi tyckte båda två att vi såg vad det var men medans jag tyckte tjej tyckte mannen han såg en snopp. alltså inget att lita på :)

ingen bild fick vi heller. tråkig läkare

• Jessica82
    shadowstorm skrev 2011-08-08 18:28:05 följande:
    Inge ovanligt att man blir flyttad, så det behöver du nog inte oroa dig för. Du kan ju haft sen äl och sen kan ju ägget vandrat ett tag innan de fäste det ger en senare uträkning än man själv tror. Jag blev flyttad 8 dagar sist. Min vän blev flyttad 11 dagar nu i våras och hon vart chockad....och hon fick nytt RUL efter 2 veckor. Jag räknar med att jag blir flyttad även denna gång...Så det som nåt bra att ni får se bebisen igen :)

hoppas att det är så och att det inte har med något annat att göra att barnet är litet.

• Jessica82
    Romashka skrev 2011-08-10 15:56:14 följande:
    Hej!

Är det någon mer här som ska på RUL den 23/8?? Jag har läst om er andra som redan varit där och kan knappt vänta nu tills det är dags för oss att gå och kolla. Vill så gärna veta att allting är ok!!

vi ska gå på ett andra ul den 23 :)
  • Jessica82

MEN hur kan ni tycka att ni är gamla och i tant ålder :D jag blir 30 iår och tycker ff det är helt otroligt att jag kan ha en son på 6 år då jag inte känner mig en dag över 20 :)

• Jessica82
    Jessica82 skrev 2011-08-10 19:38:06 följande:
    MEN hur kan ni tycka att ni är gamla och i tant ålder :D jag blir 30 iår och tycker ff det är helt otroligt att jag kan ha en son på 6 år då jag inte känner mig en dag över 20 :)

rättar mig början på nästa år :)
Svar på tråden Januaribebis 2012