Inlägg från: Jessica82 |Visa alla inlägg
  • Jessica82

Januaribebis 2012

Idag har bibis sparkat på rejält hela morgonen och var vaken länge vilket ju var mysigt, men ända sedan dess har jag mått riktigt illa. kan det ha ett samband eller mår jag illa av nån annan anledning??

Jag har inte haft något nämnvärt illamående under graviditeten annars och är nu i v 27.   

• Jessica82
    shadowstorm skrev 2011-10-08 13:33:24 följande:
    De kan ju råka tycka på diafragman om jag inte har för mig fel och då kan man må grymt illa. Det jag trodde hände mig igår men visa ju att det var magsjuka :P Som höll på få mig in på FF, fick rent värkar av skiten men under kvällen la de sig och idag är allt lugnt =)

men då vet jag.
    tror inte det är magsjuka för min del iallafall för nu mår jag plötsligt bättre jag har vilat och legat ner massor idag så nu när det börjar närma sig läggdags så mår jag bättre och är pigg, får se hur det går att somna sen.

men usch och fy för att bli sjuk överlag när man är gravid, känns som kroppen tar extra mycket stryck av minsta lilla virus  
  • Jessica82

här hos oss anmäls faderskapet automatiskt om man är gift. förra gången när vi inte var gifta var det rutin med ett möte hos familjerätten dom skickade därefter in faderskap till fk. sgin för pappan fyller man i på likadan blankett som du själv och det kan göras närsom

• Jessica82

Tradera är bäst :) precis budat hem 3 bodys 3 byxor och en munkjacka till bebis för 50 kr inkl frakt :) det är fynd

• Jessica82

aj aj aj.. blev en tripp till ullared idag,
    hittade massor av skoj till bebis och till dom större barnen och känner mig nöjd,

Men vad kroppen lider nu, värker i ben, rygg och ljumskar, sammandragningar som känns obehagligt och trött som tusan :) men en kanondag i sällskap av mina systrar

passa på att åk ni som kan :) redan nu var det rätt mycket julklappshandlare i farten  

• Jessica82

vilken morgon :) underbart med barn, stora killen står och skriker efter en halsduk 5 min efter att skolan börjat :-O halsduk nu det är typ 7+ ute?

samtidigt har 2 åringen som håller på att bli blöjfri bajsat i kallingarna men säger att han kissat, varpå jag rycker av han kalsongerna lite stressat och inser försent att det faktiskt inte var nått kiss...

slutar med att hallen måste saneras och lilleman duschas innan vi kommer iväg nånstans. nu äntligen är jag hemma igen och får köra tvättmaskin medans jag äter min frukost som jag inte hunnit med än

och snart kommer lillan som oxå ska ha sin del av uppmärksamheten  hehehehe! underbart  

• Jessica82
    Tärning6 skrev 2011-10-19 09:04:39 följande:
    Låter som en underbar morgon, ja vi prövade potträning här med men han ville ej så ja vi har kört blöja ett tag nu så ska vi pröva snart igen, Vet ej vad vi gjorde för fel men han kissade bara så fort vi tog på kläder inte på toan men i kalingar å byxor vet ej vad jag ska göra

vi hoppade pottan och har en sittring på toastolen istället, det funkar mycket bättre hos oss iallafall, kan bero på att han ser hur storebror gör och vill göra likadant...

händer fortfarande lite olyckor ibland men inte alls varje dag.

kanske prova en sådan ni med?!     
  • Jessica82

vi har ställt spjälsängen men än så länge ligger allt vi inhandlat i den huller om buller, hade tänkt börja organisera lite imorgon och börja tvätta bebikläder så dom kommer in i skåpet nångång oxå. trots allt v330
    mste även tvätta babyskyddsklädseln då den stått i förrådet och dammat 2 år

• Jessica82

idag är jag inte på bra humör mårilla och har haft massor med sammandragningar några dagar som gör ont, hade velat åka in och se så allt är ok men inte då.. kommer inte iväg pågrund av en självisk karljävel (exet) som inte kan ta sin son för han ska hem till en kompis och hjälpa denne byta däck på bilen.. kräks om jag reser mig upp sonen e hungrig och vi inväntar mannen som var påväg hem och skulle laga mat men hans tåg är inställt. (förbannade SJ)

så bara masa sig upp och än engång leka superkvinnan jag absolut inte är just nu iallafall     

tror jag går i bitar om inte min älskling är hemma snart

• Jessica82
    LillaEko skrev 2011-11-01 06:13:46 följande:
    Någon som vet när man ska sluta bada i pool?

jagt badade på förra förlossningen under värkarna, och då sa bm så länge vattnet inte gått. slemproppen får släppa men om hinnorna inte spruckigt är det bara bada på
Svar på tråden Januaribebis 2012