• Cvb

Januaribebis 2012

Här hoppar jag gärna in ! :)
    Väntar första barnet och är i v6, 5+1, och BF är ca 22-23 januari, enligt FLs uträknare.
    Ska på inskrivning den 8/6, en kort evighet till dess :p

• Cvb
    twistedtofit skrev 2011-05-24 22:24:56 följande:
    Grattis Grattis!
    Själv har jag inte ens ringt BM än. Vi ska på semester om en vecka och fram tills dess jobbar jag non-stop, så jag ringer när jag kommer hem.. Då jag är runt v 8+0
    Tackar !
    Jaha, va kul :) Ja det är ju bättre att ringa senare, så man slipper gå i en evighets väntan eftersom man oftast får komma in sent :p
    Jag kommer vara i v8, 7+2 när jag ska på första träffen med BM. Rätt tidigt ändå, men inte mig emot då jag är så ivrig av mig :p
  • Cvb

På första hälsosamtalet, bör fadern vara med då ? Är det hälsofrågor och dylikt till honom med ?  :)

- Jag funderar på att göra ett vul/ul privat, för att se den lille. Någon som vet en bra person, helst kvinna i Sundsvallsområdet ? :)

• Cvb
    zatori skrev 2011-05-29 10:30:25 följande:
    Jag drömmer mardrömmar! :( Läste om MA på nätet igår och förstod att man inte blöder varje gång det händer? Inatt drömde jag att jag fick ett samtal som gjorde mig alldeles kall. De hade tagit massa prover på mig och sett att bebisen slutat växa och att den nog inte levde längre. Och då bröt jag ihop totalt. Hade inte blött något, men tänkte att det nog var så eftersom jag knappt känner några graviditetssymtom. Det var så jävla hemskt!

En såndär dröm som man inte kan släppa på hela dagen. Mår jättedåligt nu och är livrädd! :( Tänk om det är så? Jag känner ju typ INGENTING förutom bröna, som inte alls är lika ömma längre. Jag börjar nästan grina bara jag tänker på det. Och så är det två veckor kvar till mitt vul! Hur ska jag stå ut med denna ovisshet?
    Idag har jag födelsedagskalas och vi ska berätta för min sambos familj, men det känns så konstigt när jag känner såhär. Syrran, som är nybliven mamma, säger att det inte alls är ovanligt att inte känna något såhär tidigt, men jag blir så jävla nervös. Första veckan, tio dagarna hade jag ju massa molvärk och ömma bröst. Nu mår jag tipptopp (förutom den psykologiska biten då).

Någon som känner igen detta? Går in i vecka 7 imorgon (6+0).
    Jag tror inte heller det är någon fara.
    Man tänker nog för mycket som i sin tur gör att man inte känner någonting och man blir nojjig.
    Jag går också in i v 7 imorgon, och jag hade riktigt ömma bröst & växtvärk i livmodern den första veckan. Brösten växte 1 kupa på max 2 dagar och ömmade som bara den. Men nu har det avtagit, brösten ömmar lite när jag trycker på dom och när jag tar av mig bhn, och så har jag bara lite molvärk till och från. Jag försöker inte tänka så mycket på mf & ma. Jag väntar ju en bebis, inte ett mf/ma.

Ring till BM och säg som du tänker, så kan dom nog svara och förhoppningsvis få dig på rätt bana igen. Glad
  • Cvb
    Missoctober88 skrev 2011-05-29 14:04:13 följande:
    Igår sa en person som står mig nära att jag skulle göra abort för ett jobbs skull. Kan inte släppa det för hon vet att våran bebis är planerad och efterlängtad. Kan inte förstå hur någon kan vara så elak och känslokall :(
    Men usch ! Det var otrevligt sagt !!
    Känns det rätt att skaffa barn nu så är det så.
    Hoppas personen inser att det han/hon sa var fel och ber om ursäkt och kan förstå & glädjas för erat val.
  • Cvb
    roxylady skrev 2011-06-02 20:57:03 följande:
    Är det fler än jag som kan bli lite lätt nedstämda till och från?? Har inte känt så tidigare...
    Jag är en av dom. Igår hade jag en sån stund som bara kom från ingenstans. Men det är väl hormonerna
  • Cvb
    roxylady skrev 2011-06-02 23:09:51 följande:
    Jo det är ju det. Man får tänka på vad man väntar istället. Det brukar göra mig lite gladare :)
    Ja, och tur är väl det att det finns en anledning bakom det :p
    Men det är jobbigt med dessa stunder då man sitter med gråten i halsen av någon anledning och sen hipp som happ är man glad osv. :P
  • Cvb

En fråga, kanske dum eller nått, men jag är ju första gångare på graviditet så.. :p
    Men, bokar man vul/ul själv och sånt ? Eller är det bara om man vill se det tidigare hos en privat bm ?!
    Och på hälsosamtal, brukar man göra nått vul då eller går man bara igenom ens hälsa och vad man bör och inte bör äta ?
    Känner mig het vilse i världen inom detta :p

• Cvb
    Sapato skrev 2011-06-07 00:34:14 följande:
    Sii: Bm bokar rutin-UL men om du önskar extra UL eller VUL får du säga till eller boka privat
    LillaEko skrev 2011-06-07 06:34:08 följande:
    Sii: det är lite olika. Vårt tidiga vul bokade jag själv på Kk.
    Men har ett mf och ett ma i bagaget. Sen bokar vår bm ul för kub. Sen när vi gör kub ul så bokas rul där. (vår bm i kommunen gör inga ul).
    Okej, tack för svar :)
    Ska surra med bm på onsdag då jag har hälsosamtal hur det är i vår kommun. Vill verkligen se den lill* nu :p
  • Cvb

Ser att vissa av er pratar om när hjärtat börjar slå osv.
    Här är en sida där det står olika datum för varje händelse med embryot/fostret.
    Ett ex. är det står datum när hjärtat börjar slå, när alla inre organ är färdigbildade osv för just ditt/ert blivande barn.
    För mig, som nu är i v8, 7+1, så började hjärtat slå den 27e maj, alltså i v 6. Iaf enligt den hemsidan:) 
    Fyll i er sista mens och kolla. :) Jag tycker det är intressant iaf :)

www.babyvarlden.se/Verktyg/Forlossningsutraknare/

Svar på tråden Januaribebis 2012