-
Det är som här då. Jag har haft min i flera år, och när jag tar ut den så ser naveln bottenlös ut och riktigt ful ! Så smycket får vara kvar, fastän man sällan visar magen :)Majskorn skrev 2011-09-16 12:50:12 följande:Jag har haft min sen jag var 12 och den känns som en del av mig på nåt sätt...visar aldrig magen längre så det är väl inte själva smycket i sig...mer att den ska vara där och dessutom e mitt hål så fult att det måste sitta nåt i det
Jag har aldrig sett botten på min navel men nu så....så det är så den ser ut hahahahahaa -
Haha skönt att man inte är ensam ! ;) Vet hur du har det, tur man inte har lipat för hans jäkelskap än, än så länge skrattar jag åt saken :proxylady skrev 2011-09-16 17:42:13 följande:Haha ja min navel ser också ut så nu :p Min sambo jäklas med mig för det hela tiden just nu ;)Jag tog faktiskt ut min bara för att det var bekvämt när man har tex gravidbyxor å sånt på sig för det fastnade i min hela tiden. Och så är det lättare å smörja in sig varje kväll å sånt :)Majskorn skrev 2011-09-16 12:31:14 följande:haha ja min lilla söta navel e ett stort hål...hoppas verkligen den inte blir en plopp bara...hur gör man med piercingen?? den e fortfarande väldigt lång men den e ju böjd men det kanske inte spelar nån roll... -
Någon fler här som har mycket sendrag, främst på nätterna ??
Jag vaknar nästan varje natt av en enorm sendrag som kan vara från skinkan och ner till foten, eller vaden till foten. Nu inatt så var det vaden till foten och hela foten drogs väldigt långt utåt och uppåt, fruktansvärt ont !
För någon dags sen så fick jag sendrag i vänster stortå så den drogs åt vänster och la sig över de andra tårna. Såg rätt lustigt ut trots allt :p
Finns det något man kan göra för att minska sendragen ? Innan hade jag sällan sendrag.. -
Okej. Då ska jag införskaffa magnesium. 1 banan på kvällen kan man ju börja med. Allt för att få bort denna hemska sendrag !Sapato skrev 2011-09-26 19:31:08 följande:Sii: Drick mycket vatten, duscha varmt innan sovdags, käka magnesium, banan är också bra att äta. -
Samma här ! Eller ja, jag gick in i v28 igår, men tycker som du.shadowstorm skrev 2011-10-20 12:07:05 följande:Då går man in i vecka 28, åååh vill vara över vecka 30 tycker de går sååå sakta :P Kanske för jag sitter hela dagarna och pluggar och det är DÖTRÅKIGT ;P
Jag sitter hemma vareviga dag och pluggar också, och det finns nog inge tråkigare att göra. Har försökt börja med psykologin som ska vara klar på måndag en sisådär 10ggr bara idag. Har iaf öppnat uppgiftspappret, så nästa blir väl att ta fram psykologiboken. Bläää
-
Hur kollade du det ? Jag ringde fsk och hörde mig för om min sgi, och hon sa att det normalvist inte ska påverka ens sgi så länge man har csn och inte blir sjuk. Men hur det var i just mitt fall visste hon ju inte. Kommer inte ihåg vad hon sa sen, om jag skulle skicka in något eller hur jag skulle göra för att få veta ?elingabriella skrev 2011-10-20 13:54:33 följande:Och jag pluggar också :) sista terminen till fastighetsmäklare! Har sista tentan en vecka före BF ;D Hihi. Det känns som att det kommer gå bra, hoppas bara att det inte blir snitt på grund av låg moderkaka...
Har det löst sig för er som pluggar med er vilande sgi? Jag fick besked för ett tag sedan och det känns superskönt!
Så, hur fick du reda på´t ? :P -
Vad mysigt ! :)roxylady skrev 2011-10-20 14:03:54 följande:Måste bara berätta något roligt :) I natt när jag höll om min sambo så (somnade jag givetvis på en gång).. men han berättade sedan nu på morgonen att bebisen hade legat och sparkat mot hans rygg hur länge som helst hahaha! Sikken buse ;)
Vår gosse är mer vild än tam nu i magen.. och hans rörelser känns så mkt mer nu och ibland är dom obehagliga !
I morse bad jag flera gånger om att han skulle sluta, att han skulle sova istället. Jag kunde helt enkelt inte somna om pga hans rörelser. Och så hade han hicka på det och det gillar han inte, tror jag. Han sparkar som bara den då ! :p
Men i övrigt är det supermysigt med dessa rörelser och när sambon får känna det. Hans ögon lyser upp på sånt fint vis då :) -
När ni känner er lill* hicka, känner ni också det långt ner då ?
Alltid när vår gosse hickar så känns det långt ner, typ vid blygdbenet ?!
Det jag undrar är om han typ ligger långt ner, om det är "normalt" i v 30 ?
Hans huvud har jag alltid känt nere vid vänster höftben så att säga, och hans ben petar upp under höger revben.
Hoppas ni förstår hur jag menar :) -
Jaså ? Ja då får vi hålla tummar o tår att lillen stannar kvar !minjalin skrev 2011-11-02 20:53:25 följande:Jag känner också hicka jättelångt ner. Min barnmorska kände igår att bebis låg med huvudet neråt och dessutom hade borrat sig ner i bäckenet, vilket inte var vanligt så här tidigt när man var omföderska så jag hoppas verkligen att lillen tänker stanna ett bra tag till och inte får för sig några dumheter!
Min första tanke var om vår har lagt sig nere vid bäckenet också (eller nått), men jag kan ingenting om det här så jag vet inte alls jag.. Vet inte om det är huvudet jag känner vid höften. Men fötterna är iaf vid revbenen och hickan känns alltid där nere. :pHehe jaså :p Fast jag har haft turen (än så länge) och inte fått några sparkar på revbenen än, en liten bit kvar innan han når dit ;)partouze skrev 2011-11-02 20:54:15 följande:Sii- min lilla tjej ligger precis som din pojk
hon gillar å sparka på revbenet tills man blir öm
Ja, det känns väldigt..skumt :pFrökenolson skrev 2011-11-02 21:29:41 följande:Jag känner precis som du, hickan är ganska långt ner, känns väldigt annorlunda måste jag säga..
Sen har liten, huvudert neråt, ryggen till vänster, magen upp vid magsäcken och rumpan under höger revben.
Misstänkte att det var så, sen såg jag på TUL att liten låg så, kul att det stämde =)
Det mest märkliga jag känner är nog när bebise sträcker på sej och hela magen spänns ut, eller när en fot tryck rakt ut i magen, ha ha, undra om den försöker komma ut den vägen?
Kul att det stämde :) Jag tippar på att vår ligger så också, fast spegelvänt.
Men det verkar iaf normalt att dom ligger med huvudet neråt, det har varit något jag funderat på ett tag. Skönt :)
Jag är så dryg o hör aldrig av mig till bm, mvc eller något annat o frågar om mina funderingar och nojjor ^^ -
Någon av er som har/har haft uvi nu under graviditeten ?
Om, har du haft ont, isf vart ? Andra symtom ?
Varför jag undrar är för att jag åkte in på fl i söndags pga att jag har haft väldigt ont i nedre delen av livmodern (antar att det är den som värker) och onda sammandragningar. Väl på plats så hade jag lite vita i urinen, så doktorn chansade på uvi. Men jag har inga symtom som tyder på det ? Det gör inte ont när jag kissar och så, bara att det gör ont där vid ljumskarna och mitten, liksom om ni lägger händerna på nedre delen av magen och fingertopparna går mot blygdbenet. Förstår ni ? -
... doktorn verkade inte ta till sig i det jag sa och det känns som att det är fel, att det inte kan bero på uvin att jag har så ont ? D
-
Fick mensvärksvärkar ikvällst med sammandragningar var 8-10e minut. Sedan försvann de där värkarna men mina sd har hållt i sig sedan 17 med 5-10 minuter emellan, både onda och icke onda. Ett tag kom de med 3 min mellanrum, men återgick sedan till var 5-10e minut.
För en stund kom den där värken tillbaka, rätt så kraftig trots att jag har tagit alvedon.
Känner även ett tryck neråt sedan 17 tiden, som att det liksom ska komma ut nått.. :p
Kan det vara nått på gång tro ? Vågar man hoppas ?! :)
Är för övrigt i v 39. -
Inatt fick jag 21 jäkligt onda och kraftiga sammandragningar under 1 timme med 2-5 minuter mellanrum.
Dock så höll dom bara i sig mellan 15.30sek så jag blev ombedd att bara ta det lugnt och typ duscha.. Jag som hade hoppats på att få åka in ! Slemproppen tror jag försvann igår på dagen också, men är inte säker.
Nu är dessa jäkla sd väldigt sällan, men gör fortfarande ont.
Enligt hon på förl så är det på gång iaf, men det känns vääääääldigt avlägset.
Säger som ni, sjukt att man kan längta efter såna hemska smärtor som man gör. Men nu är jag redigt less på att vara gravid och otymplig och vill mer än gärna få sköta om vår son !
Kan promenader skynda på ? Något annat ? Färdknäpp hade vi i natt, och det va kanske det bedrövligaste vi nånsin har haft.. men fyfan.. *delete memory* -
Om man sipprar vatten, hur vet man att det är vatten ?
Det liksom "små rinner" mest hela tiden, ocn här jag är på toa så är det väldigt slemmigt, får torka mig några gånger innan det blir torrt.
Min hela slempropp gick imorse, kan det bara va typ rester eller bara flytningar ?
Har i övrigt haft kraftiga, och då menar jag kraftiga, förvärkar hela natten. Vaknade igår morse av onda förvärkar, som höll i sig hela dagen igår, och håller i sig än. Det har pendlat mellan 3-5 min emellan, för att sen klinga av och bli mellan 5-10 minuter emellan. Smärtan ligger på 9-10 av en skala till 10..
Dom på förlossningen tycker det är för oregelbundet för att jag ska få åka in =/ Börja tära på mig nu ! har varit vaken sen igår morse kl 8 så man mbörjar ju bli mör..
Hoppas nån av er kan förklara iaf hur man vet att det är vatten som sipprar