MaHo89 skrev 2011-07-25 22:28:20 följande:
Men jag var på inskrivning i v 13 för att det hade varit så mycket (det där med moderkaksprov och allt) så det kan ju inte bero på att det var för tidigt. Hon nämnde inte ens att lyssna, inte senare heller. Men vi får se, detta är ju ett äventyr utan dess like! :)
Ja det verkar ju skilja rätt mkt från kommun till kommun har jag märkt.. Min bm sa i v9 att vi skulle lyssna på hjärtat på inskrivningen v15 (idag).
Att det är ett äventyr kan jag inget annat än hålla med om ! Det är så mycket häftigare och unerbart än vad jag ens kunde föreställa mig ! :)
Jag köpte även en doppler/angel sound idag. Lyssnade lite när jag kom hem, jisses så glad man kan bli av att få höra ! :D
Så det kan jag rekomendera. Jag köpte min på Teknik Magasinet för 350:- och då följde det med gel och hörlurar, samt batteri. :)
Givetvis ska man vara lugn med att lyssna, då det är olika meningar med om det är skadligt eller inte, samt att man kan bli orolig om man inte hittar hjärtljuden.
"
En doppler ger ifrån sig ofarliga ljudvågor som detekterar ändringen i det ofödda barnets blodomlopp, ändringen konverteras sedan till ljud som hörs ur apparaten." står det om den jag har..