• Cvb

Januaribebis 2012

Shirin85 skrev 2011-06-07 18:52:46 följande:
    Vilken cool sida, min bebis hjärta började slå 11 MajGlad

Ja visst är det :) Man får sig ett leende på läpparna när man är på dessa datum då det är något särskilt som händer :)
  • Cvb
    roxylady skrev 2011-06-12 20:37:37 följande:
    Avis jag är på alla er som får åka in och kolla bebis.. jag får lugnt och snällt vänta ända till i slutet av Augusti innan jag ens får se nått... Rynkar på näsan
    Samma här, riktigt avis.. Jag får vänta till slutet av juli.. Det är verkligen evigheeeter !
    Lider med dig som får vänta 1 månad längre =/
  • Cvb
    roxylady skrev 2011-06-12 20:48:49 följande:
    Ja det är ju inte förens då man är i v18 så det är ju megalänge! Är nästan inne på att åka till Sthlm för att få göra det privat för pengar. Finns inte här där jag bor men sthlm ligger inte så långt bort.. lätt att åka över en dag.

Uhh du får vänta länge nog du med :( Har du varit på inskrivningen då?
    Dumt att dom ska dra ut på de så länge.. :p
    Ja, det kan det ju vara värt ! Man vill ju inge annat än att se den lill* :)

Nope, men när jag var på hälsosamtal i onsdags så sa min bm att vi skulle göra vul och lyssna på den lill*s hjärta på inskrivningen i juli. Då är jag i v15.
    Det kanske är lite olikt i olika kommuner ? Jag har noll koll :p Jag bara flyter med och gör som jag blir tillsagd :p
  • Cvb
    Syoss skrev 2011-06-16 13:38:44 följande:
    Är det någon som har några cravings än? Eller är det bara illamående för hela bunten? ;)
    Jag är inga direkta cravings men ofta ploppar något bara upp i skallen, något speciellt godis, ölkorv, kexchoklad - allt möjligt - och då måste jag ha just det för att kunna sluta tänka på det.
    Tex för ett par veckor sedan vaknade jag upp på morgonen och var som besatt av ett visst plockgodis. Det är blåa geléhajar med en vit skumkant undertill. Jag har aldrig tyckt om dom innan men nu kunde jag inte sluta tänka på dom. Jag letade på våra två ICA-affärer och Konsumaffären, utan resultat. Jag övervägde t.o.m att åka in till grannstaden för att kolla där men så kom jag på att vi har en stor godisbuktik i utkanten av orten.
    Drog med sambon och där fanns dom! Just då va jag så klart inte sugen på dom men jag va ändå tvungen att köpa lite annars hade jag ångrat mig. Åt av dom senare när jag var sugen och oj så gott det var!! Jag fick det jag ville och sen dess har jag inte tänk på dom alls :)
    Det är samma här ! Det kan komma ett plötsligt sug efter något särskilt :) Igår var det fruktsallad som snurrade i huvudet hela dagen. Så tillslut var jag nästan tvungen att göra mitt sug nöjd. Gick på Ica och köpte några frukter och sedan avnjöt jag kanske världens godaste fruktsallad :) Gaaah så gott det var !
    Ikväll ska jag jobba, vete husiken vad jag ska ta med mig och smaska på, vill försöka ha något jag kan äta. Har fått avsmak på det mesta jag tycker (tyckte) vad gott. :p
  • Cvb

Ingen här som har eller fick ont i ischias (eller va de nu är för nerv) under graviditet ?
    Jag har så ont ibland att man får rulla ur sängen raklång och sedan på ett konstigt vis ta sig upp stående. =/ :p
    Tips på hur det kan bli bättre ?! Det skulle glädja mig !

• Cvb
    shadowstorm skrev 2011-06-17 21:34:03 följande:
    Jag hade det med sonen och har det nu!!! MEN med sonen hade jag det ungefär från vecka 10-16 sedan försvann det. Så jag håller tummarna på det nu också. Så det finns hopp för dig med :) Sen finns det nåt som heter TENS som jag ÄLSKAR :D dock kostar det en del om  man inte får hyra av en sjukgymnast
    Skönt att det finns fler ! Eller, skönt är det fan inte :p
    Okej, det känns bra att veta att det kan försvinna. Satt och fasade över att ha det hela vägen ut :s
    Ja just de, TENS verkar va en superbra grej till mycket ! :) Ska höra mig för om det finns möjlighet att hyra. Annars får jag väl stå ut och hoppas att det slutar snart :)
    Tack för svar !!
  • Cvb
    curiosa skrev 2011-06-17 22:09:34 följande:
    Jag kände av det ganska rejält efter att jag burit alldeles för tungt för ett par veckor sen. När jag vilar så blir det bättre men om jag bär igen eller belastar fel så gör det ont igen.
    Så jag tänker mig ganska mkt för vad och hur jag gör.
    Se där, skönt att du vet vad som sätter igång smärtan så du kan tänka efter.
    Jag får ont när jag har legat en längre stund och när jag har suttit i ca 10 minuter. Värst är när jag har legat, då är det att bita ihop och på nått vis kämpa sig upp. När jag har suttit så känns det men man klarar av det utan att bita ihop. Har inte märkt av när jag bär något tungt/belastar fel, och inte om jag sitter eller ligger på ett visst sett heller. Slutar väl med att man får stå och sova.. :p
    Dontbeshy skrev 2011-06-17 22:25:58 följande:
    Jag körde fog/höft bälte, TENS och kryckor.. Kan bara säga att TENS är gudsuppfinning till töserna om man inte räknar med EDA..

Jag kommer säkerligen få lika illa denna gången som med dom andra två. vid v. 12 var jag sjukskriven och det varade ända till förlossningen så jag får ev. förlänga den jag redan har men då för en annan anledning. Blää Då hinner man vara borta från jobbet i över ett år och sen påbörja mamma ledigheten.. Jisses säger jag bara..
    shadowstorm skrev 2011-06-17 21:31:33 följande:
    Sonen min vill inte gå på pottan men mera okej att sätta sig på toaletten så vi ser väl eftersom han verkligen inte nöjd med blöta kläder ;)

Hehe ja låt inte kräkan vinna ;)

Och detta med vikten går ta tag i efter man fått barnet :) Jag gick upp 8 kg med min son och gick ner 11 kg på 2 veckor efter han var född. Jag tänker fortrsätta tänka på vad jag äter även under denna graviditet och vara ute och ta promenader. Mycket för min far har diabetes så jag ska inte gå upp mycket för risken finns då...dock sist var det inte ens nära eftersom jag var tvungen ta sånt där test som smakar RÖVPISS :P

Tack. Ja ibland behöver man nåt som händer för att man ska få fart på livet :)

Och joo jag ska kämpa med få sonen blöjfri tills denna kommer :)
    Ja, TENS har jag hört gott om ! Min brukare har TENS mot sina stela muskler och bara där ser man sån stor skillnad efter 5 minuter ! Jag ska kolla efter en sån och hoppas att jag får hyra eller köpa för en billig peng.
    Men fyfan ! Stackare :s Jisses kan man verkligen säga..
    Förstår inte vad som egentligen orsakar smärtan ? Är det en nerv som hamnar i någon form av kläm eller vad är det ?
    Nej usch, hoppas verkligen att det går över inom några veckor !
  • Cvb
    Dontbeshy skrev 2011-06-17 23:40:29 följande:
    Nja på mig är det höfterna som öppnar sig för mycket så fogarna får för stora luckor och på så sätt ger ett enormt obehag när dom går ihop under rörelse
    Foglossning kallas det.. lite värre än ichias.. Kan tänka mig att det är det du har.. ichias ska vara obehagligt men man ska väl fortfarande vara kapabel att gå utan hjälpmedel dock med ilningar eller vad man ska kalla det..
    Å fy fan, foglossningar har man ju inte hört vara så kul :s
    Men strålar/känns foglossningsvärken i skinkan ? Jag har varit gravid två ggr förut (gjort abort så vet inte varför jag får denna smärta) och fick då också ont på samma ställe.
    Mysko.
  • Cvb

Jag är i v12+3 och hade gått upp 2 kg redan i v 8, men nu har dom 2 kilona försvunnit. Beror nog på att jag hade ett helvetes sug på allt i början och inte nu längre. :)

Jag har en fundering på rul. Är det något man bokar själv, eller fixar bm det när man har inskrivningssamtal ? :)

• Cvb
    roxylady skrev 2011-07-14 13:37:18 följande:
    BM fixar det när du är på inskrivningen och så får du hem brevet i brevlådan med tiden sedan :) Det kan dock ta ett tag innan man fått tiden. Jag har inte fått den än och jag var inne 4/7.
    Oj, hoppas du får den snart då, helst imorn !
    Tack för svaret :)
Svar på tråden Januaribebis 2012