Januaribebis 2012
Kan inte gå längre än 30 m utan att det värker rejält, kan inte sitta länge, kan inte ligga länge..
Nej usch för denna foglossning !!
Hej allihopa och tack för erat stöd!
Nu är vi hemma och det gick som förväntat. Bäbisen har inga njurar och därför bildas inget fostervatten och utan fostervatten utvecklas lungorna dåligt. Läkaren kunde endast hitta binjurarna. Men det ver verkligen en bra läkare och tydligen en riktigt bra sådan också när jag läste om honom. Iaf så var han riktigt peppande i eländet.
I sverige är det bara möten på fredagar som godkänner aborter, så jag måste vänta tills dess. I norge har de sådana möten hela tiden så att man ska slippa vänta.
Det blir ganska långa timmar att vänta...
Det jag är mest rädd för är att jag måste föda ut barnet. Riktig mardröm. Men så fort jag känner mig okej så tänker vi pröva igen och denna gång KRÄVER jag ultraljud så tidigt som bara möjligt. Och nu har det ju verkligen ingen anledning att neka mig det.
Jag jobbar som personlig assistent på 50%, ringvikarie på ett servicehus samt pluggar till uska.
Dock så har jag fått en sjujäkla foglossning som startade redan i v 6 som bara blir värre, så jag slutar på PA-jobbet den sista aug och kommer jobba som vik då jag kan.
Igår, dagen till ära, fick jag känna de första buffarna/sparkar ! I en hel underbar timme fick jag ligga och njuta av lil*n ! :) Helt otrolig känsla.. Hoppas han (en han enligt bikarbonat test ;) ) sätter igång snart igen. :)
Och Minelli, grattis till flickan !Beklagar att hon inte fick stanna längre..
Niins - beklagar sorgen. Finner inga ord...kram
hej tjejer,
jag har sen semester och har inte varit inne på FL sista tiden.
Vet inte om ni tagit upp detta (ni skriver ju så mkt! :) ) då jag har mååååånga sidor att ta igen men frågar här så får vi se... Är nyfiken på var ni känner rörelser i magen. Jag vet att många ännu inte känner rörelser, men snart så :). Jag har BF 2 Januari och är alltså i vecka 21 (redan!? Tiden bara droooog iväg :) ) och är nyfiken på var ni andra känner rörelser då min lilla kille håller till (oftast) rätt långt ner, typ strax ovanför pubishåren. Ibland är han lite här o där och överallt :) men jag har märkt att det sparkar mest rätt långt ner i livmodern. Va känner ni andra av rörelser?
Det här är mitt 2:a barn men det är 7 år mellan barnen så jag vet inte om det påverkar att min livmoder inte växer fortare denna gång än första gången - den har precis nått naveln på mig.
Hoppas annars ni har en strålande helg framför er :)
Är det några av er som läser tex Vi föräldrar eller någon annan liknande tidning ?
Jag läser Vi föräldrar, men är inte riktigt nöjd med de dom skriver. Skulle helst vilja ha en tidning där det skrivs mer om gravid och nyfödd. Här där jag bor finns det bara denna tidning på affären så har inte kunnat bläddrat i andra. Så, har ni några tips ? :)
Jag har också mitt på fredag :)
Kan någon här förklara för mig hur detta går ihop..
Jag hade senaste mens den 16/4, äl ca 1-2/5 (eller 3dagar senare om spermierna lever så länge) och hade även oskyddat sex då, endast den 1a och 2a maj. ( har haft skyddat sex före och efter) Min cykel är ca 29-31 dagar.
Så enligt min, Bms samt på fls uträkning så borde det vara så att jag är i v 18+5 idag.
Igår på rul så sa bm där att jag är i v 19+2 (idag 19+3) men då stämmer det ju inte alls på min mens, sex och äl ?
Kan det verkligen stämma eller är pojken i magen typ, storväxt ? :s