• Cvb

Januaribebis 2012

Jag har sagt upp mig från mitt jobb för det blev för tungt och kunde inte omplaceras. Hade tänkt på på hp i november men min kropp orkade inte längre då foglossningen är otroligt hemsk !
    Så det jag undrar nu är om min penning kommer försvinna tills jag ska gå på fp ?  
    Hoppas nån förstår vad jag menar :p 

• Cvb
    Some skrev 2011-09-03 20:31:21 följande:
    Som jag förstår det så måste du anmäla dig till arbetsförmedlingen första dagen du är arbetslös för att skydda din sgi. Det bästa är att ringa fk och höra med dom.
    Sedär.. Ja, jag får ta och ringa dom på måndag. Jag fattar absolut ingenting av det jag läser på deras hemsida :P Men tack för svar iaf. :)
  • Cvb
    Skåne85 skrev 2011-09-03 22:38:27 följande:
    Sii: du ska inte säga upp dig om inte dom kan placera om dig, jag hade så på mitt förra jobb o förra grav. Jag blev sjukskriven i sen var det havandeskap
    Läkaren tyckte inte att jag behövde sjukskriva mig när jag var dit, trots att jag sa att det blev värre med foglossningen för varje vecka. Nu klarar jag knappt av att stå och diska i 15min innan dagen blir förstörd så att jag inte kan göra nått utan att det låser sig av smärta..  
    Så, jag fick helt enkelt säga upp mig, och har slutat nu så det finns ingen återvändo.
    Ska ringa fk på måndag och höra om hur det blir med min sgi framöver. Som jag fattar det så får jag behålla den jag har, pga att jag studerar just nu med studielån.  
  • Cvb
    curiosa skrev 2011-09-04 09:38:44 följande:
    För att få behålla din sgi så måste du börjat plugga med csn dagen efter du slutade på ditt jobb. Har du en dag i mellan som glappar så blir du nollställd.
    Jag sitter just nu i den sitsen och väntar på besked, jag har inget glapp men ändå så krånglar det!
    Vilken tur att jag började skolan 2 dagar innan sista arbetsdagen ! Jäklar va nervös jag blev innan jag kom på det..
    Undrar varför dom ska krångla till det jämt ! Alla är inte kapabel till att jobba när man väntar barn, är det inte en helvetisk foglossning så kan det ju vara något annat som gör det näst intill omöjligt att jobba.
    Hoppas det löser sig för dig ! Och jag hoppas det inte blir nå krångel för mig också... =/ 
  • Cvb
    Velociped skrev 2011-09-04 15:00:14 följande:
    Nu verkar ju din situation ligga en bit bakåt i tiden men läser gärna mitt svar till Caradan här över. Jag tycker faktiskt att Försäkringskassan har varit riktigt resonliga i den här frågan. :)
    Nu har jag läst det du hade skrivit, och det känns väldigt lugnande då ! 
    Jag började studera den 29/8 och slutade jobbet den 31/8, så den borde inte bli nollställd då, tycker jag. :) 
  • Cvb
    Jämthund skrev 2011-09-06 19:52:57 följande:
    Men angående den här glukosbelastningen.. Det gäller bara om man har diabetes typ 2 då? Eller någon närstående/släkting då alltså?
    Enligt min bm så gör man den om man har diabetes i släkten. Min mamma fick graviditetsdiabetes när hon väntade min yngsta bror, så då ska jag få göra en glukosbelastning eftersom diabetes ligger i generna.
  • Cvb

Jag har gått upp 2 kg. Trodde det skulle stå mer på vågen då jag känner mig stor som bara den :)

• Cvb
    ccecy skrev 2011-09-08 13:10:11 följande:
    Alla verkar ha gått upp i vikten, iaf av det man läser :) själv ligger jag på -2kg ännu :( men det kommer väl :)
    Det kommer, lugn bara lugn. :) 
    Jag gick upp mina två kilon fort, sedan försvann dem + 2 kg till. Men nu har jag gått upp de tappade kilona på 6v. Det går trögt, men det är typ nu det börjar. :) 
  • Cvb
    MissT skrev 2011-09-08 14:07:17 följande:
    Har ingen aning upp hur mycket jag gått upp då jag inte kommer väga mig i denna graviditet pga tidigare ätstörningar. Gick upp 11 kg med första barnet och 4-5 kg med andra barnet och hoppas på ett mellanting denna gång, men som sagt kommer inte ha en aning om hur mycket viktuppgången kommer vara. Varken vill eller orkar fokusera på vikten denna gravidietet, mår så mycket bättre av att inte veta och så länge jag mår bra mår förhoppningsvis pyret också bra  
    Det är bra ! 
    Man ska inte fokusera så mycket på vikten i detta sammanhang, det är positiva kilon vi går upp nu. :) 
  • Cvb

Jag undrar vad det är som gör att det inte kan funka med amning ? Vissa av er är ju tveksamma om amning eller ej. För mig som inte vet ett skvatt om amning så känns det ju som en självklarhet att amma eftersom kroppen samtidigt läker fortare.
    Så, varför är det inte en självklarhet ?  :)

Svar på tråden Januaribebis 2012