• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • annanoa

Det där med molvärk känner jag igen, har börjat för mig nu senaste dagarna å då mest hela tiden, lite obehagligt men antar att det ska kännas när det växer :)

Jag har fått tid för tidigt UL nästa torsdag men vet inte riktigt hur jag ska göra, min pojkvän är borta på kurs i tre dar, varav torsdagen, hur hade ni gjort? hade ni gjort det i alla fall å gått dit själv eller bokat om tiden så att han kan vara med? jag är ju så otålig å vill se att allt står rätt till men samtidigt v vill jag ju att han ska få se också första gången å sen känns det ju jobbigt om man får ett negativt besked att vara själv... funderingar funderingar :)

• LillaEko
    Cia80 skrev 2011-05-16 19:21:38 följande:
    LillaEko, Mysigt att få se lilla räkan! Huh, vad min mage svullnar. Känns lite väl tidigt med mammabyxor redan. Mysbyxorna åker på så fort jag kommer hem
    Jag tycker det är jätteobehagligt att ha något som spänner över magen. Så går mest runt i mina pjyamasbyxor här hemma. Även om jeansen är precis lagom blir det ändå obehag, vill att allt ska vara mjukt och skönt ;)
  • mia1986

LillaEko: Va härligt! :) Grattis! Själv ska jag iväg på tidigt vul 27 maj *längtar*

Cia80: Jag känner mig också svullen. Jag fick knappt ihop mina jobbarbyxor idag och de var inte skönt. Måste be att de beställer hem gravid jobbarbyxor snart..

• RaraS

Hej allihopa!

Jag har fått VUL-tid nästa vecka på torsdag. Då kommer jag vara i vecka 6+4. Mina hcg-värden som togs förra veckan har visat att det utvecklade sig finfint så det är skönt. Jag är inte jätteoroligt längre...men ska ändå bli himla skönt att få komma på VUL igen!

Lillaeko: Kul att få läsa att du kunde se hjärtat i v6+1! Hoppas jag också kommer få göra det när jag är i v 6+4!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Kissekatten

Jag hade gått! Men jag hade tagit med en kamera och försökt filma och fota så sambon kunde få se senare.

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2012-01-01
  • LillaEko
    annazelda skrev 2011-05-16 19:54:40 följande:

Det där med molvärk känner jag igen, har börjat för mig nu senaste dagarna å då mest hela tiden, lite obehagligt men antar att det ska kännas när det växer :)

Jag har fått tid för tidigt UL nästa torsdag men vet inte riktigt hur jag ska göra, min pojkvän är borta på kurs i tre dar, varav torsdagen, hur hade ni gjort? hade ni gjort det i alla fall å gått dit själv eller bokat om tiden så att han kan vara med? jag är ju så otålig å vill se att allt står rätt till men samtidigt v vill jag ju att han ska få se också första gången å sen känns det ju jobbigt om man får ett negativt besked att vara själv... funderingar funderingar :)

Jag hade bokat om. 
    Att min man ska med är helt självklart för mig. Då kan man glädjas ihop när det är bra som idag för oss. Min man är så härligt söt och pratar hela tiden om hur han sett den lill* och hur hjärtat pickade.
    När vi fick ma i dec var han också med, och hade aldrig velat få det beskedet ensam.

Så jag hade som sagt bokat om, men det är självklart upp till dig. 
  • Mysgosmys

Oj vad tidigt så många gör ul o vul!
    Är det något ni har bett om att få? Får ni betala det själva?
    Eller är det för att ni har tidigare "problem" i bagaget? 

• MissT

Min mage är rejält trög och jag har fått en liten gravidkula som syns tydligt om jag har något tight på mig. Vi har ju inte berättat för så många ännu så det får bli tights med tunikor/klänningar/långa skjortor framöver. Gillar inte att gå i jeans längre utan mjuka sköna byxor.

Fick tråkiga nyheter i morse som tagit bort lite gravidglädje....min älskade morfar gick bort i morse. Har inte berättat för min släkt än att jag är gravid men hoppas på positivt besked på vul på fredag och då berättar jag det nog efter det...eller om jag väntar ett tag till. Det är svårt att veta när det är "rätt tid" alla sörjer ju och är ledsna.....

• RaraS

Mysgosmys:
    Jag får gå på VUL för att jag hade strul i höstas. Men man kan ju gå till en privatklinik om man vill göra VUL ändå! Det kostar inte så mycket...några hundralappar...

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • MissT
    Mysgosmys skrev 2011-05-16 20:05:17 följande:
    Oj vad tidigt så många gör ul o vul!
    Är det något ni har bett om att få? Får ni betala det själva?
    Eller är det för att ni har tidigare "problem" i bagaget? 
    Jag får göra det för att jag haft 2 MA tidigare och för att jag åt pergo innan jag plussade. De vill följa upp för att se om det är en eller flera och om allt ser ok ut.
Svar på tråden Januaribebis 2012