• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Majskorn
    Prinzessan skrev 2011-05-16 14:05:28 följande:
    Är det nån mer än jag som har mycket molvärk, det är ju inget som gör jätteont. Och min BM sa att det var helt normalt. Jag mår bara lite illa ibland på mornarna än så länge, men inte så jag behöver kräkas eller så. Magen är lite av en ballong och brösten har blivit större :)
    Jag har som du :) inget att oroa sig för :)
  • MissT

Jag har också rejäl molvärk. Har haft det från och till sedan ett par dagar innan BIM. BM sa till mig också att det var normalt/ett bra tecken och det tar jag det också som.......det känns verkligen som att något växer där inne

• Mysgrodan
    MyFairytale skrev 2011-05-16 12:44:13 följande:
    Hej hej :) Hoppar in här och hoppas att man kan få dela med sig av sin lycka och sina symtomer osv. Plussade förra helgen så nu hoppas vi på att allt kommer gå bra. Har redan varit i kontakt med en barnmorska med som sa att bf är den 13 Januari :)
    Jag hoppas detta är sant att jag är gravid för har gjort två test som visade plus iaf! Men känner inte av något mer än att jag kanske är lite tröttare än vanligt, otroligt ömma bröst och bröstvårtor.. Men inget illamående eller så :/ Kanske borde jag vara glad för de än så länge men man blir ju lite orolig ändå!
    Är det något annan som heller inte har illamående och sånt? :/

Grattis och lycka till vill jag också säga till alla blivande Januari mammor :D 
    Jag är i vecka 5 och känner inget illamående än så länge. Min BM sa att det brukar oftast komma kring vecka 7-8 nån gång. Mina symptom är lite molvärk ibland och JÄTTEömma bröst. I morse gick jag omkring utan BH men var tvungen att ta på mig en för det gjorde såå ont att bara gå! Skrattande Men jag klagar inte.....bara det är en bebis i magen som vill stanna!
  • Shirin85

Håller med om att första trimestern är jobbig, med risken för missfall.
    Efter v.12 avtar ju den risken mycket, så har hälften kvar ungefär.

♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Västeråsmamman

@majskorn jag var i v 6+4 idag. Det syns litegrann men kan variera från person till person. Har man tur kan man se hjärtat men det är inte säkert. Doktorn sa till mig att det finns variationer eftersom det aldrig går att veta exakt så tidigt när ägget fäste.
    Hoppas att det går bra för dig på torsdag.

• Majskorn
    Västeråsmamman skrev 2011-05-16 15:12:08 följande:
    @majskorn jag var i v 6+4 idag. Det syns litegrann men kan variera från person till person. Har man tur kan man se hjärtat men det är inte säkert. Doktorn sa till mig att det finns variationer eftersom det aldrig går att veta exakt så tidigt när ägget fäste.
    Hoppas att det går bra för dig på torsdag.
    Tack!

Innan jag fick MA konstaterat förra grav så såg jag hjärtat slå, enligt sista mens var jag då i v 7+1 men gynekologen ville flytta mig till början på vecka 7 innan hon tittat. Nu är jag i vecka 5+4 enligt SM men 6+0 enligt CBdigital som minst då det visade 3+ på veckoindikatorn i måndags...
  • Cia80

Här har ni en till med massa molvärk. Måste växa enormt mycket där inne. Tänk om det är två

• twistedtofit
    Mysgrodan skrev 2011-05-16 15:01:35 följande:
    Jag är i vecka 5 och känner inget illamående än så länge. Min BM sa att det brukar oftast komma kring vecka 7-8 nån gång. Mina symptom är lite molvärk ibland och JÄTTEömma bröst. I morse gick jag omkring utan BH men var tvungen att ta på mig en för det gjorde såå ont att bara gå! Skrattande Men jag klagar inte.....bara det är en bebis i magen som vill stanna!
    Jag är också i v 5 (4+3) och är väldigt illamående emellanåt. Jag måste liksom bita ihop för att inte kräkas. Betyder det att mitt illamående kan bli värre v7-8 Förvånad . Jag har ju alla andra symtom också, jag hade inga symtom förutom "mensvärk" när jag väntade sonen.

Förresten är jag orolig i magen - med sonen var jag TRÖG i magen från typ dag 1. Kan det vara så?
  • emilysvensson

Usch, jag mår riktigt illa nu om dagarna. Förra graviditeten så mådde jag bara illa på morgon, spydde en gång och sedan var det över. Men nu mår jag illa hela dagarna utan att spy. Tusen gånger värre :)

• LillaEko

Fick se en liten krabat med ett pickande hjärta :)
    Blev tillbaka flyttad 4 dagar till v7(6+1) istället för 6+5
    otrolig lättnad, men behållare även min andra tid den 31/5.

Svar på tråden Januaribebis 2012