• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS

En fråga angående att ha era män och sambos med på VUL.

Brukar ni ha det? Innan har inte min man kunnat följa med för han har jobbat. Men jag ska ju på VUL nästa vecka och då kan han följa med...måste erkänna att känns lite konstigt att ha honom med när man ligger i den där stolen med benen i luften...

Men i och för sig...jag slutade vara pryd i höstas vid operationen med katetrar och allt...så han kan få vara med om han vill!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • LillaEko
    Mysgosmys skrev 2011-05-16 20:05:17 följande:
    Oj vad tidigt så många gör ul o vul!
    Är det något ni har bett om att få? Får ni betala det själva?
    Eller är det för att ni har tidigare "problem" i bagaget? 
    Jag ringde vårat kk akut idag då jag haft en brun flytning i helgen. Men vi har också ett MF och ett MA i bagaget. 
    Fick tid direkt, men kostade 300:-
    Har även ett ul 31/5 som vi bokat tidigare för att se så det inte är tidigt ma igen, också på vår kk mottagning. Fick tid direkt när jag ringde och bad om de, de ifrågasatte ingenting. 
  • MissT
    RaraS skrev 2011-05-16 20:13:15 följande:

Brukar ni ha det? Innan har inte min man kunnat följa med för han har jobbat. Men jag ska ju på VUL nästa vecka och då kan han följa med...måste erkänna att känns lite konstigt att ha honom med när man ligger i den där stolen med benen i luften...

Men i och för sig...jag slutade vara pryd i höstas vid operationen med katetrar och allt...så han kan få vara med om han vill!
    Det har varit lite olika om han varit med eller inte. När jag fick MA i dec gjorde jag 4 vul innan om då var min man med några gånger. Han tycker själv det är jobbigt att vara med i rummat och se när de sticker in staven men när jag ska på vul på fredag vill jag ha min man med. Hoppas ju på ett pickande hjärta men man vet ju aldrig och oavsett resultat känner jag att det är skönt att ha honom där.
  • KathleenH
    MissT skrev 2011-05-16 20:07:57 följande:
    Min mage är rejält trög och jag har fått en liten gravidkula som syns tydligt om jag har något tight på mig. Vi har ju inte berättat för så många ännu så det får bli tights med tunikor/klänningar/långa skjortor framöver. Gillar inte att gå i jeans längre utan mjuka sköna byxor.

Fick tråkiga nyheter i morse som tagit bort lite gravidglädje....min älskade morfar gick bort i morse. Har inte berättat för min släkt än att jag är gravid men hoppas på positivt besked på vul på fredag och då berättar jag det nog efter det...eller om jag väntar ett tag till. Det är svårt att veta när det är "rätt tid" alla sörjer ju och är ledsna.....
    Vad tråkigt att höra om din morfar, jag vet hur det känns. Alla reagerar ju olika så det är svårt att råda, men för ett år sen gick min morbror bort, alldeles för ung, och två veckor senare föddes min brorson, och det var oerhört skönt att kunna blanda sorgen efter morbror med glädjen att lille Emil kom till världen. Så jag tror att ett snt besked ger glädje och att det kan vara skönt att tillåta sej att både skratta och gråta samtidigt!
  • mia1986

Jag vill absolut att min man skall vara med på mitt VUL utifall man får ett besked om tex ma eller så.. vill inte vara ensam då..

• LillaEko
    RaraS skrev 2011-05-16 20:13:15 följande:

Jag trodde det skulle kännas helkonstigt. Men första gången var när vi gjorde kub i v 13 nu sist. När de inte hittade "det de skulle" med det vanliga ul:et så tillkallades ju en läkare som då gjorde vul. 
    Efter det har han varit med vid 3-4 vul.
    Han tycker det är lite småkonstigt, men han fokuserar på skärmen, och vill inte missa att se den lill*.
    Jag skulle aldrig vilja ha med honom på en vanlig gynundersökning. Men vid dessa tillfällen känns det helt annorlunda.  
  • cabrera

Min kille vill absolut följa med på allt som har med bebis o göra.. Det är hans första också och han är jätte insatt i ALLT :) Han kan i princip mer än mej nu när det gäller graviditet

När de gäller att ligga i den där stolen med benen i luften tycker han mest synd om oss kvinnor som måste stå ut med att ligga sådär framför främlingar.. 

• MissT
    KathleenH skrev 2011-05-16 20:16:46 följande:
    Vad tråkigt att höra om din morfar, jag vet hur det känns. Alla reagerar ju olika så det är svårt att råda, men för ett år sen gick min morbror bort, alldeles för ung, och två veckor senare föddes min brorson, och det var oerhört skönt att kunna blanda sorgen efter morbror med glädjen att lille Emil kom till världen. Så jag tror att ett snt besked ger glädje och att det kan vara skönt att tillåta sej att både skratta och gråta samtidigt!
    Tack
    Ja det är lite så jag tänker. De vet om mitt MA i dec och vet att vi försöker så jag tror att de skulle bli glada för både vår skull och deras skull. Vill liksom inte gå runt och dölja det så mycket längre för det blir både dop och begravning snart i släkten.
  • RaraS

Tack för svar! Jo, min man skulle gärna vilja vara med hade tänkt säga åt honom att få vänta utanför...men det är ju faktiskt ganska elakt, han vill väl också få se pyret! För något lär man ju se nästa vecka i 6+4 i alla fall...även om inte hjärtat slår ännu! Jaja, någon gång ska ju bli den första!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
Svar på tråden Januaribebis 2012