• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    Carolaj83 skrev 2011-05-16 20:39:11 följande:
    LillaEko-vad härligt att få se ett pickande hjärta....jag gör bara det vanliga ultraljudet vecka 18-20.....lååång väntan
    Jag med om inget oväntat händer.
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • mia1986

Jag har köpt boken MAMMAPRAKTIKA  :) Står en väldigt massa bra läsning i den och det står väldigt bra om vad som händer varje vecka och hur mycket bebis växer mm. Du kan även skriva i den själv och i de flesta veckorna finns det ett speciellt stycke för pappan att läsa :)

• Prinzessan
    mia1986 skrev 2011-05-16 21:15:11 följande:
    Jag har köpt boken MAMMAPRAKTIKA  :) Står en väldigt massa bra läsning i den och det står väldigt bra om vad som händer varje vecka och hur mycket bebis växer mm. Du kan även skriva i den själv och i de flesta veckorna finns det ett speciellt stycke för pappan att läsa :)
    Jag fick den av en vän, så jag ska med fylla i den :) Den verkar vara bra :)
  • Västeråsmamman

Är det vanligt att tappa känningarna? Jag vaknade i morse och känner mig inte det minsta gravid. Har kännt av hormoner i massor innan. Men nu ingenting....
    Jag bara önskar att dessa första veckor kunde snabbspolas fram

• RaraS
    Västeråsmamman skrev 2011-05-17 07:12:23 följande:
    Är det vanligt att tappa känningarna? Jag vaknade i morse och känner mig inte det minsta gravid. Har kännt av hormoner i massor innan. Men nu ingenting....
    Jag bara önskar att dessa första veckor kunde snabbspolas fram
    Jag tror det är normalt att det växlar lite...kände lite likadant igår kväll. Har mått så himla dåligt på kvällarna och igår kväll kände jag mig jättefrisk och jättepigg! Man blev ju lite orolig...men nu på morgonen var det vanliga illamåendet tillbaka igen!

Vill också att det ska snabbspolas! Eller få se en glimt in i framtiden hur det slutar, så kan man slappna av mer sedan...
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • LillaEko

Jag kände lite så igår, mådde mycket bättre än vad jag gjort andra dagar.
    Men allt såg ju bra ut. Så man kan nog räkna med varierande dagar! 

• minneli

Igår mådde jag så dåligt och det slutade med att jag kräktes..vilket jag hatar!
    Men det blev ju mkt bättre sen iaf.

Idag går jag in i vecka 8! Det är tänkt att vi ska berätta för våra föräldrar nu.. ojojoj... måste nog ta ett test till idag bara för att se... hahaha... tur man köpt billigt storpack med tester =)

Det är väldigt många härinne som gör vul, här har man ingen direkt möjlighet till att boka privat heller. Tror det finns en som gör det men det lär väl vara milslång kö dit så jag försöker mig inte på det om inte det blir nå konstigt.

• RaraS

LillaEko: Jag läste på en sida från Salgrenska att när man konstaterat graviditet så är det 15% risk för missfall, och efter att man sett hjärtaktivitet med VUL så minskar missfallsrisken till 7%.

Hoppas jag också ser hjärtaktivitet nästa vecka!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Syoss

Ja, då är det väl dags för mig att hoppa in i den här tråden :) Jag plusade förra tisdagen och var på ett första möte hos BM igår. Jag är i v.4+6 idag :)
    Skrev in mig på Januarilistan nyss. Kul med så många Januaribebisar! :)

• pernillis

Hej tjejer. Ska till BM och göra VUL imorgon eftersom jag inte har någon som helst aning om hur långt gången jag är. Är jättenervös. Illamåendet har satt igång på allvar nu så nu känns det på riktigt.

Är det något som är fel och det endast stramar på min höger sida neråt runt livmodern/äggledarna? Aldrig på vänster sida??  

Svar på tråden Januaribebis 2012