• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Sapato skrev 2011-12-22 11:09:29 följande:
    Ames: Okej, ska kolla med fk vad som gäller exakt.

Ja, Snåla med bebisens dagar kommer vi också göra.
    Kommer försöka jobba lite så snart jag får lust efter födseln så man slipper leva på nudlar för att man vill spara dagar.
    Jobbade 2-3 kvällar när jag var fl med sonen. Funkade perfekt för oss
    jag hoppas på att min chef går med på att jag går in extra och sköter semester rekryteringen till sommaren. Dem har skurit ner bland oss enhetschefer på LSS i kommunen där jag jobbar så från och med januari är de bara tre enhetschefer istället för fyra så dem kommer inte hinna med och sköta de själva, men frågan är om min chef tar in mig eller nån av våra studenter som blir klara nu i januari. Mina kollegor vill att jag sköter det i alla fall och då får jag ju spara lite dagar. Sen ska jag sälja Blingo nu så då hoppas jag också kunna snåla på lite dagar beroende på hur bra de går med det.
    elias är världens sötaste!!!
  • Frökenolson
    LillaEko skrev 2011-12-22 10:50:53 följande:
    Här blir mensvärken starkare. Men måste hinna med ex veterinärbesök idag med katterna så att jag sedan kan raka dem, kan man ta Alvedon mot värkarna för att "hinna göra lite sista saker"?!?!

Hoppas att liten kommer idag eller imorgon och inte på julafton. Men mest av allt, hoppas att allt går så smidigt det kan och att du får bra bemötande på FL och BB. Stort lycka till, uppdatera när du kan! kram
  • Sapato

Ames: Jag kommer försöka jobba på mitt gamla jobb eller söka något inom LSS faktiskt.

Men min vikarie ska på en långresa i vår så ska erbjuda mig att komma in lite ifall det behövs när hon är borta.
    Är kontorsjobb så kan jobba vilken tid på dygnet jag vill.

Sen ska vi mest troligt öppna eget/ sambon jobbar jag sköter bokföringen under nästa år.

Älskar att jobba så ska bli spännande nu med 2 barn för antar att man inte är lika fri då.

• fabler
    Sapato skrev 2011-12-22 11:22:25 följande:
    Ames: Jag kommer försöka jobba på mitt gamla jobb eller söka något inom LSS faktiskt.

Men min vikarie ska på en långresa i vår så ska erbjuda mig att komma in lite ifall det behövs när hon är borta.
    Är kontorsjobb så kan jobba vilken tid på dygnet jag vill.

Sen ska vi mest troligt öppna eget/ sambon jobbar jag sköter bokföringen under nästa år.

Älskar att jobba så ska bli spännande nu med 2 barn för antar att man inte är lika fri då.
    Ja jag älskar också att jobba, nackdelen med mitt jobb är att det är en resväg på 45min enkelväg. Men får jag ha hand om semesterrekryteringen kan jag göra mycket hemifrån också. Hade kunnat tänka mig och gå in på mitt gamla jobb (sambons jobb) också men där skulle jag tjäna så dåligt så de känns inte värt de faktiskt.
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-12-22 10:50:53 följande:
    Här blir mensvärken starkare. Men måste hinna med ex veterinärbesök idag med katterna så att jag sedan kan raka dem, kan man ta Alvedon mot värkarna för att "hinna göra lite sista saker"?!?!
    hihi lite roligt att du har måsten innan du kan åka in till förslossningen, hoppas du hinner med dem och lycka till. Spännande de är när de ploppar ut den ena bebisen efter den andra.

Nu ska jag göra mig klar för den här dagen, ska åka och köpa handskar till sambon innan jag skjutsar han till jobbet. Sen hämta sonen på dagis så ska vi ut till min bästa kompis så ska barnen få byta julklappar idag så ska vi vara där tills de är dags för sonen och sova då åker vi hem och han somnar förhoppningsvis i bilen hem.
  • bumbi 84

Ni som vet säkert hur era ligger vart känns hickan och sparkarna?? och hur ligger dom.

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Sapato

Lillaeko: lycka till

Du låter som mig, jag har också massa måsten innan jag föder.
    Har planerat massa saker ända till 20 januari så innan dess har jag inte tid att föda.. Haha

• got2b

Min ligger med huvudet ner. Kroppen på vänster sida och fötter på höger sida. Känner hickan vid bebis rygg, ganska långt ner på min vänstersida. Sparkarna får jag långt ut på höger sida.

• mabuse
    LillaEko skrev 2011-12-22 10:19:03 följande:
    Jag går in i v 39(38+0) imorgon, så bebis är färdig så sätt utan problem!

Hade ju självklart hoppats att vi skulle klara nyåret, men just nu känns det faktiskt som det kvittar, hoppas dock det inte blir på självaste julafton. 
    Åh så spännande - stort lycka till LillaEko!!  Solig