• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • mabuse

Nu är vår bf-månad här! Härligt! Och vad roligt att det är så mycket på gång i tråden!

Själv började jag dagen med att vakna kl 05.20 av att magen kändes helmysko, dessutom var den stenhård av en sammandragning. När sammandragningen hållit i sig konstant till kl 07.00 ringde jag förlossningen för att fråga om råd. De tyckte jag skulle åka in och kolla. Väl framme och på britsen för att göra CTG mjuknade äntligen magen. Åh, man känner sig så dum!

Bad att få en undersökning i alla fall och hon kunde känna att tappen var hälften så lång som "vanligt", varken hård eller mjuk och så kunde hon tydligen få in ett finger och känna hinnorna och peta på bebis huvud. Men, självklart, så behöver det inte betyda någonting att tappen börjat dras uppåt, vinkla och utplåna sig.

Nu är jag hemma igen och tänker vara det tills bebis är halvvägs ute! De här symptomen är ju bara irriterande och jag har ju hittills varit helt ok med tanken på att vänta på bebis ända till februari om den vill stanna så länge!

Ska bli så spännande nu att följa alla bebisars ankomst! 

• shadowstorm

Nu har jag värkar/staaaarka förvärkar var 20-30 min....vad kommer denna dag sluta? Vi ser väl om jag är påväg bli lurad eller om det är påväg att bli bebis snart =)

• shadowstorm

Nä seriöst tjejer jag tror det är på G här.....nuuu håller min rygg på verkligen DÖDA mig. Bäst jag försöker packa ihop lite saker för jag är INTE klar ;)

• minjalin
    shadowstorm skrev 2012-01-01 13:01:36 följande:
    Nä seriöst tjejer jag tror det är på G här.....nuuu håller min rygg på verkligen DÖDA mig. Bäst jag försöker packa ihop lite saker för jag är INTE klar ;)
    Spännande :D Lycka till!
  • Cia80
    shadowstorm skrev 2012-01-01 13:01:36 följande:
    Lycka till!!
  • Noras

Gott nytt år till er alla! Glad
    Åhh så härligt det låter för alla er som är på G! LYCKA TILL!!
    Önskar sååå att det skulle vilja starta något här också. Idag då klockan ringde 07.00 så hann jag bara stänga av den och så fick jag en rätt så stark förvärk. Sen var det dött igen Rynkar på näsan
    Lite senare idag då jag satt och körde så fick jag kraftig "mensvärk" i hela bäckenet och upp i ryggen. Höll i sig i ca 30 minuter. Sen helt dött igen. Sen dess har jag inte känt något alls. Inte har man fått sova något heller då man har legat med dessa smärtor, och vaknat vareviga gång man ska vända sig. Fick väcka gubben 2 gånger inatt på grund av att jag inte kunde röra mig överhuvudtaget i sängen på grund av smärtan. Vill så gärna att bebis skulle bestämma sig för att komma ut nu så man skulle kunna få leva "normalt" igen.

En annan lite otrevlig fråga: har hört av många att de har fått som typ diarré före förlossningen. Hur länge på förhand har ni fått det? Jag har haft så nu i snart 1 & ½ vecka. Varje morgon är det jätteknas i magen, för att sedan bli bättre och bättre allt eftersom dagen går.

BM och läkaren sade ju till mig i torsdags att jag skulle ställa in mig på att gå över tiden, eftersom ingenting hade hänt där inne ännu och eftersom jag gick en hel vecka över tiden med mitt förra barn också. Blää! Det vill jag verkligen inte göra Rynkar på näsan

• minjalin
    Noras skrev 2012-01-01 13:09:13 följande:
    Gott nytt år till er alla! Glad
    Åhh så härligt det låter för alla er som är på G! LYCKA TILL!!
    Önskar sååå att det skulle vilja starta något här också. Idag då klockan ringde 07.00 så hann jag bara stänga av den och så fick jag en rätt så stark förvärk. Sen var det dött igen Rynkar på näsan
    Lite senare idag då jag satt och körde så fick jag kraftig "mensvärk" i hela bäckenet och upp i ryggen. Höll i sig i ca 30 minuter. Sen helt dött igen. Sen dess har jag inte känt något alls. Inte har man fått sova något heller då man har legat med dessa smärtor, och vaknat vareviga gång man ska vända sig. Fick väcka gubben 2 gånger inatt på grund av att jag inte kunde röra mig överhuvudtaget i sängen på grund av smärtan. Vill så gärna att bebis skulle bestämma sig för att komma ut nu så man skulle kunna få leva "normalt" igen.

En annan lite otrevlig fråga: har hört av många att de har fått som typ diarré före förlossningen. Hur länge på förhand har ni fått det? Jag har haft så nu i snart 1 & ½ vecka. Varje morgon är det jätteknas i magen, för att sedan bli bättre och bättre allt eftersom dagen går.

BM och läkaren sade ju till mig i torsdags att jag skulle ställa in mig på att gå över tiden, eftersom ingenting hade hänt där inne ännu och eftersom jag gick en hel vecka över tiden med mitt förra barn också. Blää! Det vill jag verkligen inte göra Rynkar på näsan
    Jag fick diarré när jag kom in på förlossningen och slemproppen släppte och 3 timmar senare var han född. Innan dess ingenting. Nu har jag haft tryck mot tarmen i nån vecka och gör nummer 2 flera gånger om dan, ibland är det hårt för att sen nån gång vara lösare och så hårt igen, man har inte vart som den gången då det verkligen var som att hela tarmen totalt tömde sig :P
  • MissT

Hoppas att det är bra med er alla och att ni hade en trevlig nyårsafton!

Själv så s jag tartade morgonen med värkar i ungeför 1,5 timme innan de klingade av och gav sig. De kom med 1-2 minuters mellanrum och varade i 1-2 minuter. Så typiskt att de ska ge sig.....Ja, ja ....har ju tid i morgon på SMV för att planera min igpngsättning så förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan Pyret är här.

• Empa86

Igår tyckte jag att jag hade en annorlunda känsla i magen, lite molande mensvärk... men det hela vad nog magsjuka...urk... Snyggt att må sämst av alla som firade nyår igår:P