• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fair

Åh, jag vill att nåt ska hända här med. Allt är ko lugnt. Vill ju ha bebis hos mig nu! Känns som att det är en evighet bort innan vi verkligen har vår lilla hos oss....

• Cia80
    fair skrev 2012-01-01 13:36:09 följande:
    Åh, jag vill att nåt ska hända här med. Allt är ko lugnt. Vill ju ha bebis hos mig nu! Känns som att det är en evighet bort innan vi verkligen har vår lilla hos oss....

Känner precis likadant!
  • Sapato

Men wow vad spännande med alla värkar osv.
    Känner inget förutom att han borrat sig neråt inatt.

• chicopico

Jag vill också känna något.... Men jag gick över med dem andra två och har 2 veckor kvar till Bf med denna.

• Cia80
    chicopico skrev 2012-01-01 13:49:10 följande:
    Jag vill också känna något.... Men jag gick över med dem andra två och har 2 veckor kvar till Bf med denna.

Samma här Så det är väl bara önsketänkande att nåt skulle dra igång snart.
  • Frökenolson

vår lilla kille kom ut den 29/12 kl 7.48. En jättefin, mysig liten kille! Han var 50cm och 3518g Vattnet gick 50 timmar innan han föddes och mindre än ett dygn efter proppen hade gått. Så det blev en mycket lång och utdragen förlossning helt utan sömn, men tillsut kom han. Igår kom vi hem från BB och det är helt underbart att vara hemma och lära känna honom. Vi har inte bestämt något namn ännu, hittar inget som vi är överens om och som passar på honom..  

Gällande förlossningen kan jag bara säga att jag önskar jag tagit eda tidigare, allt gick så mycket lättare och smidigare efter det. Visst var jag nervös för att ta det, men oj va det gjorde gott!
    Sen använde jag även tens, wow vilken hjälp det var innan edan. Lustgasen var min vän hela vägen fram också, bara man kommer över första lukten av den så gick det fint att använda.     

Några tips:
    Försök be om eget rum, hade det första natten men inte andra, ingen höjdare nattetid, dagtid var det kul att han någon att tjöta med dock!
    Sov så fort bebis sover på bb, jag sov bara kanska max 10 tinnar av 100. Det är fantastiskt vad man orkar med nya hormoner i kroppen!

Hoppas era klimpar kommer snart också,  att sniffa bebis är underbart! 

• Jämthund

Haanky - ja, det är verkligen värdelöst att äta för sent. Usch vad man mår dåligt om natten... Men, det är ju bara nyår en gång om Året så det går väl att leva med då.

• chasmin

Bf+1 här och inga känningar. Nu får man väl vänta två veckor bara för att man kniiiipit så över nyår