• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Haanky

Ush inte kunnat somna om från kl 03 då dottern kom till oss och va lika pigg hon me.. Sen började jag få mensvärk i magen dom sedan blev bara i ryggen... Har inte fått den i ryggen innan utan bara vid de riktiga värkarna när jag fick min dotter :) men de avtog snabbt igen:) men är skit hungrig och lillan har inte somnat om än så blir väl att gå upp en stund och sen lägga oss senare :p

• Sapato

God fortsättning tjejer, nu blir det tolvor vi får

Kom precis hem från vårat firande, mår toppen så det är skönt. Var rädd att få ont då jag haft klackar från 23 till nu.
    Kom just på att jag varit vaken i 22h.. Ett under att jag orkat med dagen!!
    Nu blir det filmjölk, en dusch och sen soooova!!

• Jessica82

sitter med värkar.. oregelbundna är dom just nu efter ett bubbelbad men intensiva när dom väl kommer. längsta paus imellan var på 13 min, har inte sovit mer är 2 timmar mellan kl 1 och 3

nervös så in i bomben, har gått på aurora samtal pga förlossningsrädsla efter mina tidigare förlossningar och vi gjorde en bra planering som inkluderade tens-apparat bla. nu fungerar inte apparaten och värkarna sitter i magen istället för i ryggen som det gjort dom tidigare gångerna, så massage funkar inte heller ingenting blir som man tänkt sig

Nu ska jag försöka äta nånting och hoppas nerverna håller sig i ordning     

• PrickenoGrodan

God morgon! Nu verkar det vara flera som är på G. Vår bebis kommer antingen idag eller imorgon om allt går som det ska. Klockan 10 ska vi vara på förlossningen för igångsättning. Inte så mycket känningar, lite mol och sammandragningar men läcker vatten mellanåt. I natt blev det en stor pöl i sängen, bindan hjälpte inget.
    Det här är ju mitt andra barn och jag trodde då inte att min förlossning skulle bli så här. Med sonen startade det med slemproppen och efter 10 timmar var han ute. Nu har det gått två dygn sen vattnet gick och vi har varit inne för koll fyra gånger. Tänk så olika det kan bli!

• fair

Ingenting alls, inte det minsta! Hade mer än gärna blivit tvåbarnsmamma vid det här laget men jag har inte tänkt skynda på det på något sätt. Däremot ska jag börja städa igen (min sambo har total förbjudit det veckan före nyår :P) och promenera mer om det inte är för halt. Hon får komma när hon är redo! (vilket jag hoppas är snart, men tror jag kommer få vänta).

• Jamirl

Härligt brudar, många som verkar vara i födslostadiet
    Badade badkar in i det nya året
    Slemproppen fortsätter att lossna men sovit som en drottning. Men igår kväll alltså så fick jag nästan spendera sista timmarna på toan, tömt allt jag har, när jag lämnade var jag tvungen att gå in igen (sorry för fakta så det kan ju vara så att det gör sig iordning för att kunna trycka ut en bäbis

• Jamirl

Blir troligtvis igångsatt imorgon om det ej sätter igång mer idag.

• minjalin

Jag lyckades till slut somna efter 3 nån gång och nu har värkarna avtagit, men har molande mensvärk som jag haft i 1,5 vecka nu. Jag var hundra på att det skulle starta nästan för exakt så började förlossningen med sonen, regelbundna men inte så smärtsamma värkar och satt i ryggen. Har ju haft lite förvärkar i magen denna gång och vart nervös för att förlossningsvärkarna kommer sitta i magen denna gången (har mycket svårare att hantera smärta i magen än ryggen) så det känns ju skönt att i alla fall veta att dom troligtvis kommer sitta i ryggen denna gången också. Men tycker faktiskt det är lite taskigt av bebis och dra igång verkar på i princip exakt 1 minut och 10 sekunder med 3-4 minuter från att en värk startar till att nästa startar och i 5 timmar utan att det är på riktigt :O Men skönt att det inte blev nåt just i natt för det var ju inte det smidigaste när alla firar nyår :P Men nu skulle det däremot inte göra nåt om det satte igång ;) Lycka till alla ni andra med känningar! Och speciellt du lilla pricken som vet att du snart har bebis! :D

• Cia80

Åh, vad spännande för er som det är på gång för.
    Här är det så lugnt som det kan vara. Su nu är det väl bara att ställa in sig på att gå över tiden