• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

Om inget hänt under helgen ska jag ringa min BM på måndag morgon för jag måste få prata med nån om att få en tid för igångsättning jag kan inte utsätta min son för fasan att behöva vara oss folk som inte klarar av att ta hand om honom =( Och han kan ju inte vara med under förlossningen.

Fan allt känns så fruktansvärt jobbigt!!!!

Visst kan ju hända på en jättebra tid men ska jag då sitta och hoppas att min förlossning drar igång på dagtid och vardag? Och sedan om mitt vatten går måste jag upp direkt eftersom bebisen har inte fixerat sig.....URK :(

• Kissekatten
    shadowstorm skrev 2012-01-05 15:36:11 följande:
    Jo båda har problem om jag säger så.....okej problemet att ta sig på sjukhuset är ju inte det största. Men om vi säger såhär...Om det skulle hända i helgen måste jag lämna min 2½ åring åt människor som är så fulla att de inte ens kan prata!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det känns så förjävligt emot min SON!

Fyy fan!! Blir så ledsen av att läsa detta!
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • shadowstorm

Jag är helt ärligt jätte ledsen och oroad =(

Men även såna här skäll måste ju kunna vara en grund för igångsättning? För vad gör man om ens andra barn rent utsagt kan utsättas för "fara"

• missable

shadowstorm; usch lider med dig, vet själv hur det är att vara i din sits! Hoppas bm kan ge dig lite råd!

Själv är jag hemkommen från bm och hon ville inte upp och titta iom att vi ska på tul på måndag men vi sade iaf att vi inte skulle ses mer

sfmått +2cm

hjärtljud 153slag/min

blodtryck 110/60

hb139

socker 5,5

vikt 79,5 kg

• fabler
    shadowstorm skrev 2012-01-05 15:47:34 följande:

Men även såna här skäll måste ju kunna vara en grund för igångsättning? För vad gör man om ens andra barn rent utsagt kan utsättas för "fara"
    Nää ursch. Önska vi bodde när då hade din son fått komma till oss. Du har ingen vän som kan rycka in? Och ring och hör med dem på förlossningen annars om han kan vara där med er, får packa en väska med "roliga" saker.
    elias är världens sötaste!!!
  • minjalin
    roxylady skrev 2012-01-05 15:19:36 följande:
    Jo det har du rätt i! Det är nog bara att man inte vet hur det känns som man blir lite skraj tror jag ;)
    Skriv det ändå om du känner dig nojig för det. Det är ju dina känslor som ska med där i brevet.
    Jo skalpelektroden, kan bebisar bli stressade av den också? 
    Skönt att han mådde bra hela tiden och att de hade en sådan koll! Hoppas de har lika bra koll här uppe också. Hm okej så de kan mäta så olika alltså? Elektroden och CTG(heter det va?).
    Skönt också att du kände att du kunde slappna av på det sättet :)

Låter för mig som en läskig känsla när du beskriver hur du kände. Men förstår ju att det är annat när man väl är inne i det såklart. Kräktes du när han åkte igenom det där partiet av bäckenet? Ja det där svidandet har jag också hört talas om.. men man kanske är ganska så bedövad så man vet inte vad som händer också kanske? Hihi tur det ;)
    Jag har ingen mer tid hos bm förrän på bf så kommer den tidigare så blir det svårt att skriva in det och känner inte att jag behöver ha en löst brev som dom ska ta sig tid att läsa och grejer. Jag har ju förhoppningsvis både sambo och mamma med mig som kan föra min talan om inte jag klarar av det, men sist kunde jag prata i alla fall även när jag hade som mest ont. Nej dom blir inte stressade av övervakningen. Han var ju stressad innan och därför satte dom skalpelektroden för att ha bättre övervakning på honom. Bebisarna kan ju bli stressad av värkarna och så för dom blir ju ganska tilltrykta och har fattat det som att har man alldeles för täta värkar kan dom få syrebrist så det är tydligen det som kan vara lurigt med värkstimulerande dropp i fall där det egentligen inte behövs och att det är jätteviktigt att dom har noga koll på bebisen om man får värkstimulerande. Ja som jag fattade det som så var elektroden mer tillförlitlig för annars hade dom väl inte satt den.

Nä jag mådde faktiskt inte alls illa under förlossningen och jag minns att jag tänkte det när bm sa att Leon passerade spinae eller vad det heter (det där trånga stället) "ska man inte må illa och kräkas nu?" för det hade dom sagt på föräldragruppen :P Hoppas på att jag slipper det den här gången också men mår ofta illa på nätterna och ibland på dagarna så jag känner mig inte så hoppfull att slippa det den här gången också :P Men den som lever får se. Man är väl bara bedövad där nere om man fått en bäckenbottenbedövning? Och det står i alla fall bara i min journal att jag fick bedövning sen när de skulle sy, ingenting om att jag skulle fått det innan. Man man har ju så ont överallt i hela bäckenpartiet så det är väl svårt att känna specifika ställen så. Eller så tror jag att jag hade i alla fall, så ont överallt så jag kände ju inte när jag sprack och så utan bara att det spände för jag tror jag hade väldigt ont i ryggen men minns inte riktigt. Ska försöka fokusera mer på allt sånt den här gången men får se om man klarar av det eller om man är så borta av smärta igen att man inte kommer ihåg nåt sen den här gången också :P Då brydde jag mig inte om nåt annat än att få ut ungen utan det är sen efteråt jag funderat på massa olika saker. 
  • Loppan81
    Alltochinget skrev 2012-01-05 14:53:50 följande:
    Sen några dagar tillbaka "knäpper" det i magen. Det hörs som ett knäppljud bara en gång, fast jag har hört det flera gånger. Vad är det? Nån mer som har så?
    Det hade jag jättemycket när jag väntade första barnet 02-03 tog upp det med min bm men hon hade ingen aning om vad det var.. Låter som man smäller ihop två stenar under vattnet. 
    Med andra barnet hörde jag inget sånt, men nu har jag hört ett par gånger med denna kotten.
    Jag tror som dom andra att det är lederna och att vattnet förstärker ljudet!:)
    shadowstorm skrev 2012-01-05 15:17:46 följande:
    Nu måste jag få göra mig av med mitt hat....

Jag är så arg att jag vet inte ens hur jag ska kunna hålla mig lugn längre, jag brinner av ilska!!!

Min svärmor LOVA mig hålla sig nykter från nyår så hon kunde hämta sonen och köra upp oss på förlossningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MEN NU SÅ SITTER HON OCH SUPER DEN JÄÄÄVLA KOSSAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OCH SÄGER ATT HON ALDRIG SAGT DET!!!!!!!

HON TRÄFFAR INTE UNGEN NÄR HON ÄR UTE PÅ FLERA DAGAR SOM STRAFF!!!!!!
    Först vill jag säga att jag förstår att du är besviken! Men ett löfte från en alkoholist är inte att lita på... :/ 
    Finns det ingen som ni känner som kan hjälpa er? Nån vän, granne, jobbarkompis? Vem som helst måste nästan vara bättre? 
    Hoppas verkligen att det löser sej för er! 

• Syoss
    Alltochinget skrev 2012-01-05 14:53:50 följande:
    Sen några dagar tillbaka "knäpper" det i magen. Det hörs som ett knäppljud bara en gång, fast jag har hört det flera gånger. Vad är det? Nån mer som har så?

Så har det varit för mig också den senaste veckan. Först trodde jag att det var i mitt bäcken det knäppte till men oftast kommer det från andra delar av magen. Lite häftigt ändå om det är bebisens leder som man hör :P
  • Sapato
    shadowstorm skrev 2012-01-05 15:47:34 följande:

Hör med din BM, men tycker det ligger till grund för igångsättning men man vet aldrig vad de tycker.
    Annars finns det ingen annan ni kan ringa?
  • Loppan81

Idag är jag inte på humör:/ 

Jag har fått sova ordentligt inatt så det beror inte på det.
    Jag är seg, slö, huvudvärk och orkeslös. Lättirriterad och snäsig(stackars min familj!).  
    Magen känns extra tung idag men inga känningar, 8 dagar kvar till bf.

Det enda roliga är att kika in här och höra om hur ni har det, om det har startat för någon eller om någon har fått sin lilla kotte!:)