• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    shadowstorm skrev 2012-01-05 15:47:34 följande:
    Jag är helt ärligt jätte ledsen och oroad =(

Men även såna här skäll måste ju kunna vara en grund för igångsättning? För vad gör man om ens andra barn rent utsagt kan utsättas för "fara"
    hoppas att det sätter igång på en bra tid för er eller att ni kan få en planerad igång sättning. Ni har ingen vn han kan vara hos istället? eller nån som kan följa med er till fl och passa sonen där så kan ju pappan gå ut och koolla till dom ibland?

Har ju inte problemet med alcohol men med barnvakt!  
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Velociped

Jag börjar bli så trött! Mensvärk och riktigt kraftiga sammandragningar sporadiskt sedan i måndags, har inte kunnat sova ordentligt på tre nätter och sedan igår värker hela kroppen! Känns som träningsvärk i magen och reumatisk värk i kroppen - jag som varit nästan helt symtomfri hela grav. Brösten ömmar, bröstvårtorna känns som om de brinner. Magen rör sig flera ggr om dagen men annars inte ens en skymt av slemmis eller nåt vatten. Bebisen möblerar om mig inifrån. Ska jag ha det så här i 2-4 veckor till?? Hur jag än gör har jag bara ont och är trött. Ursäkta gnället! :(

• Carolaj83

lämnade barnen på förskolan vid 9 idag, åkte hem käkade frukost och somnade, vaknade igen 13,20....dom skulle hämtas 14....fler som sover middag flera timmar om dagen nu?

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • shadowstorm

Jag har ingen annan som kan ha han, klart jag har vänner men sonen är ändå så liten och de flesta av mina vänner har barn själva. Och flera är till och med ensamstående mammor. Och hon som säger att hon kan köra upp oss fick nyligen barn själv hennes andra så det finns ingen som kan ha han utom dem =(((

Ja jag måste prata med nån för jag vill ju min son ska ha det bra....=(( Men undrar om jag ska ringa och prata med nån på FL för det är väl ändå inte en BM beslut det är väl en läkares?

Min mor är ju ledig hela nästa vecka så då kan hon komma ner och vara med min son, vilket jag skulle älska för hon är nog den enda människan jag litar på som vill mitt barn bäst!....

• bumbi 84
    Carolaj83 skrev 2012-01-05 16:22:18 följande:
    lämnade barnen på förskolan vid 9 idag, åkte hem käkade frukost och somnade, vaknade igen 13,20....dom skulle hämtas 14....fler som sover middag flera timmar om dagen nu?
    Oj vad härligt det lät!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • solala

Den här mensvärken och ilningarna ger jag inte mycket för. Haft förvärkar från och till i flera veckor. Men nu har jag haft en ihållande hemsk mensvärk dels i ryggen och dels i magen som suttit i konstant sen nyårsafton. Det drar utav satan i lår och ljumskar och trycket neråt när jag står upp. Emellanåt kommer sammandragningar (som gör ont) relativt regelbundet, men lugnar ner sig till slut. Dessutom misstänker jag att slemmisen släppt bitvis. Trodde detta kunde vara att något var på gång - men efter snart en vecka blir jag bara irriterad och nästan skrattgråter åt det hela. Börjar nog bli smått galen när man skrattar och gråter om vartannat åt eländet. 10 dagar till BF.

• fabler
    shadowstorm skrev 2012-01-05 16:23:28 följande:
    Jag har ingen annan som kan ha han, klart jag har vänner men sonen är ändå så liten och de flesta av mina vänner har barn själva. Och flera är till och med ensamstående mammor. Och hon som säger att hon kan köra upp oss fick nyligen barn själv hennes andra så det finns ingen som kan ha han utom dem =(((

Ja jag måste prata med nån för jag vill ju min son ska ha det bra....=(( Men undrar om jag ska ringa och prata med nån på FL för det är väl ändå inte en BM beslut det är väl en läkares?

Min mor är ju ledig hela nästa vecka så då kan hon komma ner och vara med min son, vilket jag skulle älska för hon är nog den enda människan jag litar på som vill mitt barn bäst!....
    då hoppas vi de blir bebis när hon är hos er. Min mamma är den jag litar mest på också och den sonen litar mest på också så jag är glad jag har henne så pass nära att vi kan lämna sonen hos henne.
    elias är världens sötaste!!!
  • Jämthund

Hemkommen från dagens besök på smvc. Ja, vi gjorde ett tul p.g.a min graviditetsdiabetes. Bebisen beräknades väga 3980g idag. Ja, nytt besök nästa vecka men då skall vi till förlossningen istället och kolla tappen och hoppas på att det går lätt att sätta igång det. Helst hoPpas vi ju på att bebis kommer innan dess så vi slipper igångsättning. Fick även köra ett ctg. Har aldrig gjort det innan men spännande, absolut. Jag hade dock sammandragningar hela tiden så jag vet inte om det var så givande. Det var iaf vanliga sammandragningar så inga värkar.

• Velociped
    solala skrev 2012-01-05 16:24:41 följande:
    Den här mensvärken och ilningarna ger jag inte mycket för. Haft förvärkar från och till i flera veckor. Men nu har jag haft en ihållande hemsk mensvärk dels i ryggen och dels i magen som suttit i konstant sen nyårsafton. Det drar utav satan i lår och ljumskar och trycket neråt när jag står upp. Emellanåt kommer sammandragningar (som gör ont) relativt regelbundet, men lugnar ner sig till slut. Dessutom misstänker jag att slemmisen släppt bitvis. Trodde detta kunde vara att något var på gång - men efter snart en vecka blir jag bara irriterad och nästan skrattgråter åt det hela. Börjar nog bli smått galen när man skrattar och gråter om vartannat åt eländet. 10 dagar till BF.
    Låter väldigt likt hur jag har det - du har mina fulla sympatier! Urk, säger jag bara! :(