• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Syoss
    Carolaj83 skrev 2012-01-05 16:22:18 följande:
    lämnade barnen på förskolan vid 9 idag, åkte hem käkade frukost och somnade, vaknade igen 13,20....dom skulle hämtas 14....fler som sover middag flera timmar om dagen nu?
    Jag sover oftast så länge på förmiddagen så jag inte behöver sova på eftermiddagen. Idag steg jag upp 12.30.
    Rena rama lyxen, och bebben i magen är mitt första, så passar på så länge jag kan :) 
  • Jenna Dark

Shadowstorm: ska du föda på privat fl eller? Uppdatera göra så fort du vet om fl sysslar med välgörenhet.
    Du borde kunna ringa socialjouren om du har problem med barnvakt, vet att de ställer upp utan problem då familjer har problem med alkoholen, eller anhöriga kanske jag bör skriva, speciellt kring storhelger och lov.och detta görs nästan alltid utan att det startas nån skitjobbigt utredning efteråt där de ifrågasätter er lämplighet eller annat obehagligt.
    En kompis var med om nåt liknande i somras, hon har anhöriga med drogproblem och maken var i Nordafrika då hon tvingades snittas. Det fanns ingen tid att ringa någon så Bm ringde en tant från soc som var barnvakt på fl då min kompis snittades.
    De har aldrig haft kontakt med soc efter denna händelse...

• elinson

På nyårsafton var vi inne på förlossningen. Jag hade haft smärta högt upp i magen, synbortfall, huvudvärk och spytt.. alltså tecken på havandeskapsförgiftning. Men jag fick åka hem igen efter att alla prover visat att det var ok (vi har 800m till sjukhuset så vi fick order om att komma tillbaka om det blev sämre..)

Nu blev jag inte sämre utan bättre. Men har sedan nyårsafton haft molande mensvärk och onda sammandragningar på dagen och på natten. Idag har jag varit på toa 2ggr och fått tömma tarmen.

Kanske kanske kanske... är det något på gång. Med BF 30 januari vågar vi inte hoppas för mycket, men han är helt klart välkommen.  

• fair

Har varit i stan och handlat idag, har rätt ont i alla fogar nu, men hade inte riktigt nåt val. Åt lunch vid 14 och har inte ätit mer sen utom nån godisbit. När jag kom hem vid 17 somnade jag på soffan men vaknade lika snabbt och mådde superilla! Gick på toa men kunde inte göra nr 2. Sen satte jag mig och bara försökte andas igenom illamåendet medan bebis levde rövare i magen. Sen, då jäklar, fan vilken diarré jag fick. Förlåt infon.. Nu efteråt mår jag inte lika illa längre men känner mig helt slut. Har haft många fler sd än vanligt men ingen som gör ont. Nu har jag en konstig känsla i magen men vet inte om det är nåt på g eller om jag ätit nåt olämpligt.....

• Isssan

Hejsan!

Jag hoppar in här Är gravid i v 39+1 med mitt andra barn. Min son föddes i v 40+6 och jag hoppas verkligen att denna lilla krabat kan tänka sig att komma lite tidigare . Än sålänge har jag återkommande mensvärk/sammandragningar, fruktansvärda ilningar nedåt samt en mkt strulig mage. Hoppas att ngt händer men tills dess så roar jag mig med att kika in här och se hur d går för er

• Jamirl

Nu har jag varit mamma till mitt tredje underverk Emmet sedan i måndags. Blev igångsatt, var dock öppen 3 cm av mig själv, efter hinntagning och mycket dropp kom han tillslut ut! Han är världens gosigaste bäbis!  Kom hem idag på hans beräknade bf dag, blev kvar ett tag på bb, skönt , värt att vila ut ordentligt, haft mycket eftervärkar. Jag önskar er alla STORT LYCKA TILL inför era små bebbar som väntar på att få komma ut!

• Sapato

Om man föder på Torsdag får bebisen härligt personnummer 12-01-12

Jamirl: Grattis