minjalin skrev 2012-01-05 16:02:44 följande:
Jag har ingen mer tid hos bm förrän på bf så kommer den tidigare så blir det svårt att skriva in det och känner inte att jag behöver ha en löst brev som dom ska ta sig tid att läsa och grejer. Jag har ju förhoppningsvis både sambo och mamma med mig som kan föra min talan om inte jag klarar av det, men sist kunde jag prata i alla fall även när jag hade som mest ont. Nej dom blir inte stressade av övervakningen. Han var ju stressad innan och därför satte dom skalpelektroden för att ha bättre övervakning på honom. Bebisarna kan ju bli stressad av värkarna och så för dom blir ju ganska tilltrykta och har fattat det som att har man alldeles för täta värkar kan dom få syrebrist så det är tydligen det som kan vara lurigt med värkstimulerande dropp i fall där det egentligen inte behövs och att det är jätteviktigt att dom har noga koll på bebisen om man får värkstimulerande. Ja som jag fattade det som så var elektroden mer tillförlitlig för annars hade dom väl inte satt den.
Nä jag mådde faktiskt inte alls illa under förlossningen och jag minns att jag tänkte det när bm sa att Leon passerade spinae eller vad det heter (det där trånga stället) "ska man inte må illa och kräkas nu?" för det hade dom sagt på föräldragruppen :P Hoppas på att jag slipper det den här gången också men mår ofta illa på nätterna och ibland på dagarna så jag känner mig inte så hoppfull att slippa det den här gången också :P Men den som lever får se. Man är väl bara bedövad där nere om man fått en bäckenbottenbedövning? Och det står i alla fall bara i min journal att jag fick bedövning sen när de skulle sy, ingenting om att jag skulle fått det innan. Man man har ju så ont överallt i hela bäckenpartiet så det är väl svårt att känna specifika ställen så. Eller så tror jag att jag hade i alla fall, så ont överallt så jag kände ju inte när jag sprack och så utan bara att det spände för jag tror jag hade väldigt ont i ryggen men minns inte riktigt. Ska försöka fokusera mer på allt sånt den här gången men får se om man klarar av det eller om man är så borta av smärta igen att man inte kommer ihåg nåt sen den här gången också :P Då brydde jag mig inte om nåt annat än att få ut ungen utan det är sen efteråt jag funderat på massa olika saker.
Okej ja du får göra det. Då blir det nog bra ska du se när de också kan föra din talan
Jo det lär det ju vara i med att de valde elektroden framför det.
Gud vad skönt att du slapp må illa! Jag hoppas också jag slipper det. Jag brukar ju vara den som mår illa så lätt annars så skulle inte förvåna mig.. Iofs mådde jag inte så illa i första trimestern.. var ju ett par veckor där som jag mådde små illa av äckliga saker (som jag då tyckte var äckligt) men jag kräktes aldrig! Inte en enda gång.. konstigt nog.. Men detta är ju annorlunda.. man lever ju inte med den här passagen så länge kanske så man blir i värsta fall dålig ändå då. Fy då mår du illa nu om nätterna alltså? Stackare

Läst att många gör det nu.. jag kan ha mått illa när jag klev upp de sista arbetsdagarna jag hade. Skönt att det är över.. Jo jag tänkte det också att man har ju redan så ont överallt så man känner ingen specifik smärta nånstans.. tur är väl det kanske?
Fy då.. hört att det kan kännas som att ryggen går av nästan.. låter läskigt :S Nä kan nästan tänka mig in lite i det lite att man är så inne i allt vad som händer så man glömmer massor och funderar mindre :p