• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • elinson
    fair skrev 2012-01-12 09:48:39 följande:
    BF idag, jag ringde mvc eftersom jag tycker det känns långt att vänta två veckor till nästa besök. Fick en ny tid 19/1 så det känns skönt, dock inte hos min ordinarie bm. Frågade om det här med järndepåer. Men hon tyckte inte att jag behövde ta nåt sånt prov. Trots att jag själv känner att det hade kunnat vara svaret till varför jag mår som jag gör. Tur åtminstone att det inte är så länge kvar.
    Konstigt, det är ju lite bra att veta vad järndepåerna ligger på. Mitt HB har varit fint hela graviditeten men ferritin har rasat i botten och detta står i min journal utifall om jag skulle förlora mycket blod under FL. 
  • zatori

Tack! :)

Har börjat få liiiite värkar. Tror jag iaf att det är? Känns mest som molvärk som kommer och går liksom. 

• shadowstorm

Ooj oj här händer det grejer!! MEN INTE HÄR!

2 nätter som jag fått sova nu, jag undra om hon har tänkt och stanna förevigt....inga förvärkar på 2 dagar ;P

• minjalin
    elinson skrev 2012-01-12 09:52:49 följande:
    Konstigt, det är ju lite bra att veta vad järndepåerna ligger på. Mitt HB har varit fint hela graviditeten men ferritin har rasat i botten och detta står i min journal utifall om jag skulle förlora mycket blod under FL. 
    Det är konstigt det där för mig har dom inte tagit nåt ferritininvärde på över huvud taget utan bara HB hela grav så man har ju inte en aning >.<
  • fair

Leia: det har dem inte gjort på mig heller. Jag har inte ens ätit järntabletter fast mitt hb sjunkit från 138 till 119 (om inte lägre, var 2 veckor sen sista mätningen). Jag har varit trätt hela tiden och haft hjärtklappning och varit andfådd i stort sett hela graviditeten...

• minjalin
    fair skrev 2012-01-12 10:11:44 följande:
    Leia: det har dem inte gjort på mig heller. Jag har inte ens ätit järntabletter fast mitt hb sjunkit från 138 till 119 (om inte lägre, var 2 veckor sen sista mätningen). Jag har varit trätt hela tiden och haft hjärtklappning och varit andfådd i stort sett hela graviditeten...
    Men det är ju bara att börja äta järntabletter om du vill? Jag började ta när jag kände mig trött och inte pallade att vänta på nästa besök runt v 20 nån gång och när jag kom dit så hade jag HB på 120 efter att ha ätit tabletter 1 vecka så förmodligen hade det vart lägre så jag fortsatte med det sen och låg på 136 sist dom kollade för 1 månad sedan. Men man tycker ju att man kan väl inte ha dåligt värde om man äter järntabletter och fortsätter med det ett tag efter förlossningen eller om HB ser bra ut? Det är väl mer om man har ok HB men inte äter järntabletter som det kan vara så?
  • fair

Jo klart man kan det men jag tål inte niferex och bm sa flera gånger att jag inte skulle behöva äta tabletter. Man ska ju kunna lita på sin bm... Vet inte alls hur det ligger till.

• minjalin
    fair skrev 2012-01-12 10:20:59 följande:
    Jo klart man kan det men jag tål inte niferex och bm sa flera gånger att jag inte skulle behöva äta tabletter. Man ska ju kunna lita på sin bm... Vet inte alls hur det ligger till.
    Okej, nä då är det ju ingen hit. Jag blir inte förstoppad eller så av niferex så jag mår hundra gånger bättre av att äta dom än att inte äta dom kan jag säga. Blir supertrött och deprimerad när mitt HB rasar, men så fort jag börjar med niferex går det upp jättefort så jag svarar tydligen bra på dom. Hoppas våra bebisar kommer snart så vi blir oss själva igen ;)
  • Haanky
    minjalin skrev 2012-01-12 10:25:18 följande:
    Okej, nä då är det ju ingen hit. Jag blir inte förstoppad eller så av niferex så jag mår hundra gånger bättre av att äta dom än att inte äta dom kan jag säga. Blir supertrött och deprimerad när mitt HB rasar, men så fort jag börjar med niferex går det upp jättefort så jag svarar tydligen bra på dom. Hoppas våra bebisar kommer snart så vi blir oss själva igen ;)

kan det va så för mig med? jag får en ångest i halsen och magen känner mig typ förvirrad och har halv panik heheh svårt att förklara även jätte trött och upplever att det släpper av niferexen... men bm säger att mina järnvärden är bra... men jag fortsätter att ta dem när ja börjar känna mig konstig..