• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable

Lillajag: Jag är sjukt trött idag, har inte varit trött på detta vis innan.. Så jag ska ta och följa din bms råd :-P

• roxylady
    ccecy skrev 2012-01-11 18:49:00 följande:
    de är sant, fast ja förväntar ju att känna något iaf! men har varit in på FL en gång då ja tyckte fosterrörelserna var minskade ca 2 veckor sedan, så var jag sammandragskänslig enligt ctg, jag känner om endast om ja känner på magen inte annars. fast de löser väl sig, är bara rädd att de sätter igång före BF :p mest för ja har i huvudet att gå över! så får nog ta mig i kragen, ja har valt ut vilja babykläder som skall med och samt 2 pyjamas o en morgonrock som jag vill ha med :p sen har ja inte funderat så mycke mer !:) ska nog fixa de innan denhär veckans slut! 
    Hm okej.. jo men det är jag med. Ja det är nog bara olika vad alla känner tror jag. Kan nog också bero på hur mkt man anstränger sig tror jag. Dagar jag bara varit hemma brukar det kännas mindre. När har du BF? Nä men det är ju så svårt att packa den där väskan hihi! Ska också göra det mer noggrant en vecka innan tror jag.
  • Moniqe1979

Grattis Loppan!

Hade inga bra värden idag inne på spec MVC men inte så alarmerande dåligt att de vill sätta igång det hela ännu. nya kontroller på fredag om inte mini kommit ut av sig själv tills dess...  och inte får jag göra nått fysiskt utan skall bara vänta och VILA känns dryyyyygt

• riparbella

I går föddes lilla Astrid med kejsarsnitt 4,8kg och 54 lång. Har trång bäckenmått och är mycket glad att det inte blev vaginalt efter en tids diskussioner. Gjorde ett TUL för drygt en vecka seda och då uppskattades hon till 3,5 kg, en kraftig felmätning med andra ord!
    Jag mår bra och har varit uppe och duschat idag, klarar mig på alvedon. Nu är det bara amningen som ska komma i gång här.

• roxylady
    riparbella skrev 2012-01-11 19:48:05 följande:
    I går föddes lilla Astrid med kejsarsnitt 4,8kg och 54 lång. Har trång bäckenmått och är mycket glad att det inte blev vaginalt efter en tids diskussioner. Gjorde ett TUL för drygt en vecka seda och då uppskattades hon till 3,5 kg, en kraftig felmätning med andra ord!
    Jag mår bra och har varit uppe och duschat idag, klarar mig på alvedon. Nu är det bara amningen som ska komma i gång här.
    Grattis till lilla tjejen!! Skönt att ni mår bra :) 
  • bumbi 84
    riparbella skrev 2012-01-11 19:48:05 följande:
    Grattis!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Syoss
    Liina87 skrev 2012-01-11 14:03:35 följande:
    Härligt, håller tummarna att ert lilla underverk tittar ut inom kort:)

Jag längtar till mitt sätter igång, har haft en del förvärkar men de har sedan några dagar slutat och allt har varit som vanligt eller vad man ska säga, eller den ända skillnaden jag märker sen förvärkarna slutat är att jag vaknar ursäkta infon men helt genom svettig på natten, är det fler som har det så?

linapetite.blogspot.com/

Jag har också vaknat helt sjösvett dom senaste nätterna, och även när jag vaknat på morgonen. Inte så trevligt. Känns precis som när man har feber... Hoppas det försvinner snart.
  • Pebbles82

I helgen ska min sambo åka bort med jobbet, något jag sagt OK till såklart. Men samtidigt erbjöd sig en av våra bästa vänner att vara backup med dottern/följa med till förlossningen OM något mot förmodan skulle hända. 

Så idag får jag höra att hon ska minsann åka bort i helgen. Och det är såklart skittöntigt, för det är klart att hon får åka bort, men jag blev jätteledsen. Inte för att jag tror att något kommer att hända, så jag klarar mig. Men ledsen för att det känns som att jag inte spelade någon roll för henne... Och ännu mer ledsen för att jag inte kan komma på någon annan som jag skulle kunna tänka mig att ha med mig till förlossningen....  

Jäkla hormoner som gör en överkänslig...

• Velociped

Jag bröt ihop och grät fullständigt hysteriskt i 30 min tidigare ikväll, för att jag är så trött på vår trotsiga, obstinata valp/unghund som dessutom återigen måste till veterinären för ett väldigt illaluktande problem - ett problem som varit överdrivet tydligt hela dagen, i hela lägenheten, när jag behövt plugga. Jäkla hormoner kan man lugnt säga!! :(