• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Loppan81

Grattis till alla er andra som har fått era skatter!:) 

• Jenna Dark

Kissekatten: du blev igångsatt va? Hur lång tid tog det och vilken metod använde de?
    Jag ska sättas igång imorgon em och börjar bli nojjig...grattis till pojken förresten!!

Pusselbiten: vilka är det som snokar i ditt liv?är det folk i den här tråden? Det är inte så att du under flera år själv satt dig i klistret? Jag vet egentligen inget omdig, men du har ju gjort ditt allra bästa för att ge vapnet i handen på elaka människor på olika forum. Menar inte att låta brutal eller dum men jag undrar bara hur du orkar med all dramatik?!?

• Liina87

Pusselbiten86: får man fråga var utan för Landskrona?
    Jag bor själv strax utanför :)

• roxylady

Grattis Kissekatten!!

Loppan81: Var det med fördel att vara hemma så länge? Sitter själv och funderar på hur länge man ska våga vara hemma innan man åker in sedan. Vi har bara 5min med bil till sjukhuset. Vill inte ligga inne onödigt länge. Känns som det är skönt att kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

• Jenna Dark

Skåne85: det är fan inte alla lätt att få snitt eller igångsättningar. De allra flesta får de inte! Det är bara det att de som får det är en liten procent som faktiskt skriver om det HÄR!
    Om du läser här på fl så kan man lätt tro att alla har ont, högt blodtryck, spricker och akutsnittas eftersom allt går åt helvete precis varje gång!Verkligheten ser inte ut så här och majoriteten av kvinnor föder mellan v 37-42 och de allra flesta fl går fruktansvärt bra och snabbt.
    Så vila upp dig och läs böcker om förlossningar nu, ta det lugnt och lita på din kropp. Om något avviker eller om du går över tiden kommer du ändå snittas eller sättas igång, men det är väl inget man egentligen vill???

• missable

Skåne85: precis som celmasnow skriver det är en bråkdel som.får snitt lr igångsättning... Ta bara antal för tidigt födda i vår tråd... Det är en betydligt större procent än vad som är "normalt" jag hade helst sluppit igångsättningen, men samtidigt tycker jag det är skönt att veta att de har koll på hennes vikt. Det är ju inte såhär jag föreställde mig att min första förlossning skulle bli! Ta det lugnt och vänta tills det sätter igång och när du väl är på bb så har de extra koll på dig, min syster var precis i samma sits som dig!

• Spears

Då börjar det igen då ont ont ont ätit lite gröt och 2 små tallrikar med fil
    ¨
    ¨
    Kan inte äta mer får såååå ont i magen stackars bebis får väl inte den näring han beöver  nu suck

• Kissekatten
    Jenna Dark skrev 2012-01-11 23:36:15 följande:
    Kissekatten: du blev igångsatt va? Hur lång tid tog det och vilken metod använde de?

Jag ska sättas igång imorgon em och börjar bli nojjig...grattis till pojken förresten!!

Pusselbiten: vilka är det som snokar i ditt liv?är det folk i den här tråden? Det är inte så att du under flera år själv satt dig i klistret? Jag vet egentligen inget omdig, men du har ju gjort ditt allra bästa för att ge vapnet i handen på elaka människor på olika forum. Menar inte att låta brutal eller dum men jag undrar bara hur du orkar med all dramatik?!?

Det stämmer. Klockan 10 tog de vattnet, men det hjälpte inte så mkt, fick inga värkar. Runt 12 fick jag värkstimulerande dropp och 16 var han ute.
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27