• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Noras

Jaha. Vecka 39+0 idag nu då och inte en enda känning att något skulle vara på gång. Suck... Får väl nog ställa mig in på att gå över tiden. Usch! Orkar inte med det här längre! Vill få ut bebis nu genast! Är så trött på att vara stor och gravid! Finns inte ord längre som kan beskriva hur trött jag är på detta!

• Velociped

39+0 idag och slemproppen har gett sig till känna. Det betyder ju, som vi alla så väl VET, egentligen inget specifikt men ändå ett litet framsteg! :)

• Skåne85

Tack missable och celma snow för era ord. Fast att jag har gjort detta förut så känns det helst främmande och jag är livrädd... Skillnaden är att jag nu vet hur förbannat ont och fort det går.
    Men ungen ska ju ut på nått sätt så jag får vara stark :) lycka till ni två!
    Och grattis till alla er som fått bebisar!

• Jenna Dark

Skåne85: lycka till du med! Jag hade gärna bytt med dig om jag kunnat! Jag hoppas att du får mycket stöd och hjälp med det onda och fl-skräcken, och jag hoppas för din skull att du slipper gå lika länge som jag, (Bf+15)

• minjalin

BF idag och ingen bebis. Sonen kom på morgonen på BF men den här har det tydligen för gott i magen. Var hos bm idag men min bm har blivit sjuk under sin australienresa så fick en annan idag igen =/ Så jag vågade inte fråga om hon kunde se om det hänt nåt där nere eller om hon kunde göra en hinnsvepning eftersom jag aldrig träffat människan innan. Mitt undertryck var lite högt mot vad jag brukar. Låg på 85 eller nåt sånt och jag brukar ligga på 70 nåt, men urinprovet var u.a. Mitt SF-mått har planat och låg fortfarande på 37 cm, men eftersom det varit 3 olika bm som mätt mig sista 3 gångerna så går det ju inte riktigt att gå på men fick tid för ny mätning om en vecka. Men då SKA jag inte komma!!!! >.< Hon tyckte i alla fall inte det kändes som en särskilt stor bebis och mycket fostervatten så jag hoppas hon har rätt då sonen vägde 3,8 när han föddes på bf och jag är inte direkt stor så vill inte ha nån jättebebis. Max 4 kg tack :p Vad hon kände så låg bebis med ryggen på min ena sida så den verkar fixerat sig på sidan och inte med bakhuvudet mot min rygg så det var ju skönt. Hon kunde ju inte lova för dom kan ju vrida sig rätt bra där inne men det känns ju ändå lite lovande. Fick i alla fall lite lite brun slemmig flytning i morse när jag torkade mig så jag hoppas hoppas att det är på g!!!!

• fair

BF idag, jag ringde mvc eftersom jag tycker det känns långt att vänta två veckor till nästa besök. Fick en ny tid 19/1 så det känns skönt, dock inte hos min ordinarie bm. Frågade om det här med järndepåer. Men hon tyckte inte att jag behövde ta nåt sånt prov. Trots att jag själv känner att det hade kunnat vara svaret till varför jag mår som jag gör. Tur åtminstone att det inte är så länge kvar.