• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Pebbles82
    Pusselbiten86 skrev 2012-01-11 22:19:00 följande:
    var bor du någonstans??
    Stockholm... .
    Men familj/släkt bor ju inte här... 
  • Pusselbiten86
    missable skrev 2012-01-11 22:35:27 följande:
    Okej! Kan vara skönt att ha det för sig själv, men var ska du föda, för visst flyttade du från lammhult?? Eller blandade jag ihop dig med någon annan? Ska bli igångsatt på måndag om det inte händer något av sig själv innan...
    Nej. Jag flyttade från Lammhult ner till Utanför Landskrona i Skåne.
    Jag ska föda i Lund är det tänkt. ville först i Helsingborg men de får gå i Lund med, ska ändå åka hem så snabbt det går efter om jag mår fint.

De blir nog att jag o pappan spenderar den helgen som kommer efter bebisen kommit tillsammans.
    Men allt kan ändras ju när det gäller han :(

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • Sapato

Har inte känt så mycket innan men nu har jag haft mellan 6-7 min mellan värkarna sen innan 21. Tog nyss 2 alvedon så får väl se om det lugnar sig. Jobbigt om det är allvar nu då sonen sover och jag har inte ens packat väskan
    Jag som ska göra köttgryta imorgon!!

• Skåne85

Jag var på samtal idag i Lund om en ev. Igångsättning då jag blivit nekad ks, jag har extrem fl rädsla sen första gången men blev även idag nekad en igångsättning då dom inte ser några själ till det trotts att dom läst mina journaler o att jag har stor tjutit på varje möte.
    Förlåt men varför har vissa så jäkla lätt för att få ks eller bli igångsatta?

• fair

Åh så spännande för er som börjat få värkar / vattenavgång. Tänker hela tiden på när min fl ska komma igång. Har inga speciella känningar och slemproppen började släppa redan för 4 veckor sen och förvärkarna kommer och går. Det känns som att det kommer komma igång helt utan förvarning när det väl händer.

• Sapato

Fair: Här var det ingen förvarning. Vågar knappt tro att nått är på G.
    Lugnar sig säkert snart och sen går man över tiden 2 veckor.. Haha

• Kissekatten

Idag klockan 16:00 föddes Herbert. 3510 g och 50 cm. Helt underbar!

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • missable

Skåne85: usch vad tråkigt att de inte lyssnar på dig! Kan du inte be om en andra åsikt?? Mig sätter de igång då hon inte får växa mer än till 4,5 kg... Jag är själv född med akutsnitt och var väldigt bred om axlar och mage, men jag vägde 3770g. Är ganska liten i kroppen idag så de är rädda att hon ska fastna. Därav igång sättnigen, i måndags beräknades hon ju redan vara uppe i 4,1 kg. Hade gärna gett bort min igångsättning till dig om det var så enkelt!

• Pebbles82
    Kissekatten skrev 2012-01-11 23:21:27 följande:
    Idag klockan 16:00 föddes Herbert. 3510 g och 50 cm. Helt underbar!
    GRATTIS! 
  • Loppan81

Under natten till igår(10/1) sov barnen oroligt och med andra ord jag också.
    Vid 04:30 gick jag och sonen upp, jag satte honom vid tv:n och jag kikade här en stund.
    Efter ca 30 minuter började jag känna värkar, som jag för skojs skull började klocka dom låg i snitt på mellan 2-4 minuter, någon låg på 5 och någon på 6. Trodde faktiskt att det bara var förvärkar.

Vi åt frukost och tittade på tv lite. Värkarna blev intensivare och intensivare, men jag vågade inte riktigt tro att det var på gång. Maken min jobbar dygn och skulle gå av sitt pass klockan 9. Barnen skulle till dagis och skolan första dagen efter jullovet. Men efter ungefär 1 timme och 15 minuter av värkar började jag fundera på hur det skulle funka för mej att få dom iväg, invänta maken och hinna åka in till sjukhuset. 

06:30 skickade jag ett sms till min man och frågade om han var vaken. Men fick inget svar, väntade nån kvart innan jag ringde, nu hade jag rejält ont och pustade mej igenom värkarna. Vi kom överens om att jag skulle ringa min pappa och se om han kunde komma och hjälpa mej att få barnen till skolan och sen kanske han kunde köra mej till sjukhuset om jag kände att jag inte kunde vänta in maken så kunde han möta upp där.

Jag hann inte ringa pappa innan gubben min ringde upp igen, han skulle få iväg sin brukare tidigare till sin dagliga verksamhet och komma hem så fort som möjligt! Men visst kom pappa och hälpte mej. Mellan värkarna sprang jag runt och packade skolväskor och rev fram ytterkläder och ringde förlossningen.

Värkarna tilltog i kraft och det gjorde verkligen ont, dom kom mellan 2-4 minuter. Gubben min var hemma vid 8 och vi åkte till sjukhuset, trodde jag skulle dö avsmärta i bilen.
    Vi var inne 8:45, det togs blodtryck och sattes ctg, låg inte mer än kanske 10 minuter innan bm kom in och frågade om det var lite jobbigt.. 
    Hon kollade hur mycket jag var öppen men sa inget. Började rulla ut mej från "välkomstrummet" och in på avd. en annan bm frågade hur det gick och bm som undersökte mej sa att det bara var en kant kvar. Jag fattade inte riktigt, så jag fick fråga; -Hur mycket var jag öppen?
    Hon svarar mej; -10 cm det är bara en liten kant kvar. 

Från där gick allt så fort, jag av med kläderna upp i sängen fick ÄNTLIGEN min lustgas, blev helt borta. Det dröjde nog ändå en stund innan krystvärkarna kom och det kändes som det tog ett tag innan han kom ut. men efter 1½ timme på sjukhuset ar han född, våran älskade lilla prins!♥